heerlijk is het he
ik voed ook al die tijd al live ( zal wel moeten want ze wil geen fles) wordt een probleem zometeen, over een week moet ik weer werken.
vandaag wel weer veel geweigerd, maar was een drukke dag want ze is gedoopt
:dance: hier vandaag 19 maanden, nog zo’n 5 maal per week (meestal krijgt ie in het weekend niet, komt er dan niet van en hij vraagt er dan ook niet om)
:? afgelopen weekend had ik voor het eerst een momentje dat ik dacht: en nu is het goed, het is genoeg geweest. Arb was toen in het ziekenhuis omdat ie ziek was en nagekeken moest worden door de kinderarts. Na een aantal uur daar doorgebracht te hebben werd ie moe en wilde ie wat drinken. Vond dat toen zo’n mooie afsluiter: de eerste én de laatste voeding kreeg ie in hetzelfde ziekenhuis.
De volgende dag thuis taalde ie er ook niet naar… maar de rest van de week wilde ie weer iedere dag drinken :roll: :inlove: ach en ik laat 't voorlopig ook maar zo. Hij krijgt wanneer ie wil, wil ie niet of ben ik er niet of komt het niet uit: dan krijgt ie niet. Hij krijgt genoeg ander drinken binnen, mijn borsten vinden het ook geen probleem (meer) als er niet gedronken wordt dus ik vind 't wel prima zo :thumbup:
Wauw mooi hoor zolang! :inlove:
8)
Vandaag precies 3 jaar en 10 maanden, natuurlijk geen volwaardige voedingen meer en het is ook niet meer het belangrijkste in haar leven, maar soms is het nog zooooo handig! Zoals nu met haar oorpijn!
Het drinken wordt wel steeds minder en dat promoot ik ook wel een beetje, zeker overdag hoeft het echt niet meer van mij (behalve dan als ze echt niet lekker is ofzo) dan kan ze ook thee, water of diksap drinken.
Ze leert op een hele, natuurlijke (?) manier zonder de “tieta’s” te kunnen en dat vind ik erg mooi. Vroeger viel ze alleen maar in slaap met tieta nu draait ze zich om en valt zelf in slaap, soms zelfs zonder tieta er aan vooraf.
3 jaar en 10 mnd :shock:
wel goed hoor!
moet er zelf alleen niet aan denken.
Gisteren 6 maanden!! :inlove: En ik denk er nog niet aan om te stoppen!!
@marie30 wrote:
Gisteren 6 maanden!! :inlove: En ik denk er nog niet aan om te stoppen!!
lekker zo doorgaan :inlove:
Hier nu 15 maanden… Het is ons laatste kindje en ik heb nog geen stopneigingen en zij ook niet 8)
bij mij liep de voeding heel erg terug toendertijd toen ze bijna een jaar waren en op een gegeven moment hadden ze neit meer genoeg,
hoop nu wel langer dan een jaar te doen
Vandaag 12 maanden, we genieten er beide nog volop en gaan lekker door. De laatste ook in de rij en we zien wel hoelang we het samen volhouden. Bas 3 maanden, Sanne 11 maanden en Lara ??? :mrgreen:
:shifty: geloof dat ik me hier af kan melden…
Meneer heeft vorig weekend voor het laatst gedronken en heeft er sindsdien niet meer om gevraagd; dus we staan al een ruime week ‘droog’
't Voelt nog steeds erg dubbel, maar 't is ook goed zo. Hij heeft het zelf helemaal afgebouwd, en da’s prima. Neemt niet weg dat ik 't bij vlagen best wel mis hoor :oops: en er tegelijkertijd soms niet eens bij stil sta dat ie al een poosje niet meer gedronken heeft.
blijf hier wel zo nu en dan meelezen hoor!!
ik hoop het ook zo lang vol te houden maar zit er even doorheen
ben weer hele dagen gaan werken en ben moe moet soms snachts wil ze drinken
omdat ze al om 8 uur slaapt en ik ook en dan dat ik smorgens niet meer kan slapen
van de volle borsten terwijl zij ng slaapt en het kolfen op me werk valt zwaar me tepels gaan
kapot en krijg me borsten niet goed leeg.
En ga smorgens naar huis om te voeden scheelt mij kolfen maar wel weer reizen
en dat 4 dagen achter elkaar ik ben gewoon op
maar we geven niet op we gaan door
kan alleen wel een oppeper gebruiken me omgeving vind dat ik wel kan stoppen
en me collegas balen dat ik tussendoor weg ga
nou ik ga slapen ben kapot
Jiska, toch weer een afscheid van een mooie periode, maar wel heel fijn dat hij het zelf heeft aangegeven, toch? Goed gedaan :thumbup:
Bianca, geef je collega’s eens de link naar borstvoeding.com haha. Dan kunnen ze bijvoorbeeld lezen dat je door het geven van borstvoeding minder vaak verlof/vrij hoeft te nemen omdat je kind ziek is bijvoorbeeld. Je doet het hartstikke goed! :thumbup:
Hier gisteren 2 maanden! :inlove:
@negentientweeëntachtig wrote:
Jiska, toch weer een afscheid van een mooie periode, maar wel heel fijn dat hij het zelf heeft aangegeven, toch? Goed gedaan :thumbup:
Bianca, geef je collega’s eens de link naar borstvoeding.com haha. Dan kunnen ze bijvoorbeeld lezen dat je door het geven van borstvoeding minder vaak verlof/vrij hoeft te nemen omdat je kind ziek is bijvoorbeeld. Je doet het hartstikke goed! :thumbup:
Hier gisteren 2 maanden! :inlove:
helaas gaat dat niet altijd op mijn zoon had om de haverklap oorontstekingen en hoge koorts maar misschien was het nog erger geweest als hij geen bv had gehad
:hug: voor je zoontje Karin :-* Maar volgens bv.com is het over het algemeen echt zo dat borstgevoede kindjes minder snel ziek zijn dan niet borstgevoede kindjes. Jammer genoeg is dat geen absolute wetenschap, hè?
@negentientweeëntachtig wrote:
:hug: voor je zoontje Karin :-* Maar volgens bv.com is het over het algemeen echt zo dat borstgevoede kindjes minder snel ziek zijn dan niet borstgevoede kindjes. Jammer genoeg is dat geen absolute wetenschap, hè?
nope ach ik hou me er aan vast dat hij misschien dan nog meer ziek was geweest :mrgreen:
@Karin1981 wrote:
nope ach ik hou me er aan vast dat hij misschien dan nog meer ziek was geweest :mrgreen:
:thumbup: :mrgreen:
Mooi hoor Jiska dat het vanzelf afgebouwd is. Dat is de ideale situatie vind ik persoonlijk
En Bianca geef jezelf de tijd om aan deze nieuwe situatie te wennen hè. Het is allemaal niet niks. Je doet het hartstikke goed!
En dat je tepels kapot gaan van het kolven… even kijken of je schelp dan wel goed is hoor.
he Bianca een dikke :hug:
we zitten in een zelfde schuitje ik ben ook zoo moe.
en ook mijn werk zijn ze er niet blij mee, en dan werk ik nog wel op een kdv.
maar ik kreeg vandaag wel een oppepper.
Juul is goed gegroeid van 6060 naar 6305.( in 2 weken)
dus ik hoef niet te beginnen met bijvoeden. :dance: daar ben ik zooo blij mee. want y en t zaten altijd ruim onder de lijn en die ben ik gaan bijvoeden.
dus een klein mijlpaaltje hier :dance:
@ Knollie ben jij gaan bijvoeden omdat ze onder de gemiddelde lijn zaten of omdat ze onder hun eigen lijn zaten? Daar ben ik wel even nieuwsgierig naar.
ze zaten onder de gemiddelde lijn en ze waren ook echt mager
T was met 4 mnd net 5500 gram en juul is nu dus al 6300