borstvoedings-mijlpalen deel 3!

hier bijna 11 weken

al gaat het nu wat minder, maar we houden vol

Vandaag precies 9 maanden :smiley: Ik zit nog op 4 voedingen maar ga vanaf vandaag naar 3, heb er 1 vervangen door een fles. Ik vind 9 maanden al heel mooi, ik weet ook niet waar ik eindig, maar wel dat ik de voeding na het broodje wil vervangen. Dan hoef ik ook niet meer te kolven als hij op het kdv is :slight_smile:

Geweldige mijlpalen dames!!!

Nog een kleine 2 weken en dan zit ik op de 6 maanden :lol:

@Affie wrote:

SUPER Meggie! Ik vind je echt een volhouder, alweer 9 maanden :inlove: je mag trots zijn op jezelf!!

Heel erg lief van je! Ik ben ook erg trots op mezelf.

Ik heb helaas afgelopen weekend de keuze gemaakt om te gaan afbouwen. Ik ben behoorlijk ziek geweest door de griep, m’n productie is fors afgenomen, ikzelf heb fors ondergewicht inmiddels bmi is nu tussen de 15-16 dus echt geen reserves meer om haar iets te kunnen bieden. En daarbij moet ik ook om mijn eigen gezondheid denken. En dan heb ik het nog niet eens over dat M. in 5 weken tijd niet gegroeid was en dat ze afgelopen week 100 gram afgevallen is. Slechte plasluiers heeft de laatste dagen, oorontsteking en pusogen heeft. Kortom hier is het nu gewoon echt genoeg.

Het gaat zo moeilijk worden voor ons allebei omdat ze geen fles wil. Maar ik ga ervoor. Ik ga het zoooo missen en probeer er niet aan te denken want dan barst ik in tranen uit. Maar ik wil straks in januari graag lekker met haar kunnen fietsen en wat heeft ze aan een moeder die kwakkelt met zichzelf omdat ze niet goed voor zichzelf zorgt.

Ik ga vrijdag beginnen omdat de nachten vooral even pittig gaan worden. En dan is mijn man ook thuis. Ze krijgt dan sowieso nog de ochtend en avondvoeding en verder dus bijvoeden. Vooral vocht is belangrijk. Alle beetje helpen en het CB houdt ook contact met me om te kijken hoe het gaat.

Ik moet ook echt even mijn lof uitspreken over de vpk die ik vandaag had op een andere locatie van het cb. Ik wilde niet tot a.s. donderdag wachten met inloopspreekuur en mijn moeder was hier dus zijn we met de auto die kant op gegaan. Ik ben zo serieus genomen, de arts is zelfs nog even geweest.

Ik zal ook nog zeker mijn beklag doen over de arts die ik vorige week had bij het cb. Die luisterde totaal niet naar mij.

Ik realiseerde me vandaag dat ik altijd heb gezegd “ik stop met borstvoeding als ik het mentaal niet meer aankan”. Daarbij vergetende dat je het ook lichamelijk nog aan moet kunnen.

Ik hoop komende dagen nog lekker wat foto’s te kunnen maken.

Ik heb het in ieder geval zo lang mogelijk gedaan en geprobeerd. En echt alleen daarom vind ik mezelf echt al een topmoeder. :-*

Meggie, super dat je zo BV hebt kunnen geven :clap: daar mag je trots op zijn. Maar snap ook dat je er verdrietig van wordt dat je nu moet gaat stoppen omdat het lichamelijk niet goed gaat… :hug:

Beterschap voor je meisje!

En hier vandaag weer 5 maanden! En hij groeit er goed op, klein dikkertje :mrgreen: :mrgreen:

Dank je Marie!

Ik denk dat afbouwen ook wel even tijd kost. Ik ben nu begonnen met het stoppen van de dagvoedingen. Dat waren er nog 2 a 3. Vaak voor het slapen gaan. Aangezien ik al niet zoveel meer produceer gaat dat prima.

De avondvoedingen en nachtvoedingen, geen idee hoe ik dat moet gaan doen…

Eergisteren precies 1 maand! En dat is voor mij echt een mijlpaal want het is ons vierde meisje maar de eerste die zo lang de borst krijgt en ik hoop het nog heeeeeeel lang vol te houden!

Meggie, juist door je beslissing ben je een TOP moeder! Echt hoor!

Ik hoop dat het afbouwen goed verloopt en je meisje de fles snel accepteert. Ik heb evt nog wat flesjes van verschillende merken om te proberen, tegen verzendkosten. Mocht je interesse hebben pb dan even!

Gister 3 maandjes :inlove: we gaan hopelijk nog heel lang door

@alyt wrote:

@faizaa wrote:
@alyt wrote:
Vandaag 2 maanden :dance:

Voor mij al een hele mijlpaal, maar als ik hier lees stelt het nog niet zovel voor!

de eerste mijlpalen zijn het mooist!!!

ook het zwaarste hoor… :wink:

dussss… lekker trots zijn… :inlove: :inlove: :inlove:

Dank je!

Ik ben stiekem ook wel trots hoor, in een maand van 4420 gr naar 5560, op mijn bv, voelde best goed eigenlijk!

Ach, we gaan voor het volle jaar :inlove:

Dit schreef ik in dec 09, nu alweer 15 maanden morgen, had ik toen niet echt verwacht!

@alyt wrote:

@alyt wrote:
@faizaa wrote:
@alyt wrote:
Vandaag 2 maanden :dance:

Voor mij al een hele mijlpaal, maar als ik hier lees stelt het nog niet zovel voor!

de eerste mijlpalen zijn het mooist!!!

ook het zwaarste hoor… :wink:

dussss… lekker trots zijn… :inlove: :inlove: :inlove:

Dank je!

Ik ben stiekem ook wel trots hoor, in een maand van 4420 gr naar 5560, op mijn bv, voelde best goed eigenlijk!

Ach, we gaan voor het volle jaar :inlove:

Dit schreef ik in dec 09, nu alweer 15 maanden morgen, had ik toen niet echt verwacht!

super hoor :lol: :inlove:

@Affie wrote:

Meggie, juist door je beslissing ben je een TOP moeder! Echt hoor!

Ik hoop dat het afbouwen goed verloopt en je meisje de fles snel accepteert. Ik heb evt nog wat flesjes van verschillende merken om te proberen, tegen verzendkosten. Mocht je interesse hebben pb dan even!

Ik ben nog niet gestopt :shifty:

Ik ga eerst proberen met heel veel zelf eten zelf aan te komen (ik bleek maar een halve kilo te zijn afgevallen…). Eventueel met diëtiste.

Mijn hart kan nog niet stoppen. M. heeft mijn voeding nog nodig omdat ze de fles weigert (heb inmiddels weer een nieuwe geprobeerd maar zodra ze een fles ziet duwt ze hem weg en gaat ze huilen). En eigenlijk bedacht ik me dat het raar is om te stoppen als je kindje niet groeit, vaker aanleggen zou logischer zijn toch? En ik zou het ook logischer vinden dat je dan kijkt naar de bijvoeding hoe dat anders kan. Maar goed dan nog dat is voor erbij…

Heb gisteren een verhelderend gesprek gehad met iemand van het VBN (oh wat ben ik blij dat ik daar al zo vaak op terug heb kunnen vallen).

En volle borsten hoef je niet meer te hebben na 9 maanden borstvoeding. Je maakt melk aan zodra je kindje aan de borst gaat. Dusssss ik stop lekker nog niet…

Voorlopig zeg ik nog even niks tegen mijn omgeving. Mijn moeder vindt alles met bv een sekte :shock:

444 dagen!!

heb vannacht de laatste gegeven, omdat ze me iedere x na n halve minuut al beet…

Wauw groene limo, dat is een mooie mijlpaal, en prachtige foto :inlove:

Onze mijlpaal vandaag: 1 maand!!

Prachtige foto!

En 1982 gefeliciteerd met je eerste mijlpaal, dat er nog maar vele maanden mogen volgen :mrgreen:

Dankje Meggie!

Ik hoop het ook, zoonlief heeft 21 maanden zijn best gedaan, dus ik hoop dat dochterlief ook te kunnen bieden.

Zo 21 maanden wat goed zeg :slight_smile: Hoeveel voedingen geef je dan eigenlijk nog op het eind?

Ik gaf er nog 1 of 2, 's avonds en soms ook 's middags voor het middagdutje :). Meneer vond het gezellig om zo in slaap te vallen, en ik vond dat eigenlijk ook wel leuk :mrgreen:

Ik mag ook weer een mijlpaal neerzetten, alweer 11 maanden bv. Bij Sanne moest ik met 11 maanden stoppen, doordat ik toen een mk had gehad en voor mezelf moest gaan (ivm teveel bloedverlies gehad).

Ik geniet nog met volle teugen en hopelijk mag ik nog een tijd doorgaan.