vind je die handig? ik heb ze ook met klitteband gehad maar verloor ze al als ik over een drempel fietste laat staan als ik echt sporte. nee doe die van mij maar met ducktape, heb je wel steeds rode plekken van het eraftrekken maar je moet er ook iets voor over hebben :mrgreen:
ik verdedig me niet meer. vind het niet nodig en ga me er niet druk over maken. ik doe gewoon ons ding. er zijn bij mij veel mensen die het top vinden! maar ook die het flut vinden en die om de haverklap vragen of ik nog steeds zelf voed en hoe lang ik dat ga doen.
Ik vind het maar raar dat mensen je veroordelen op welke voeding je je kind aanbiedt. Je gaat er toch vanuit dat elke moeder probeert het beste te doen voor haar kind.
Persoonlijk heb ik nog geen negatieve geluiden gehoort op het geven van BV. Ik ging als we kraamvisite hadden waar een man bij was op haar kamertje zitten voeden, omdat ik het niet nodig vind een man evt. in verlegenheid te brengen. Maar alle keren liep de vrouw dan mee naar boven voor de gezelligheid. En dat vroeg ik niet, dat deden ze gewoon! En bij vriendinnen voed ik gewoon waar ze bij zitten.
Bij de buurtbbq vorige week wilde ik naar huis lopen om te voeden, maar meerder mensen zeiden dat ik lekker in t hoekje op de loungebank kon voeden, dus dat heb ik gedaan. Kwamen ineens heel stel vrouwen erbij zitten om me gezelschap te houden.
Ben nu overdag aan t afbouwen ivm niet willen kolven op mijn werk. Juist nu krijg ik te horen van vrouwen dat het zo zonde is dat ik het afbouw, maar dat is mijn keuze.
Ben blij dat iedereen juist zo positief reageert. Lijkt me niks al die negatievelingen mbt borstvoeding.
Maar lekker doen wat je zelf wilt en verdedigen van bv heeft denk ik weinig zin, ze hebben hun mening toch al klaar.
Fenna slaapt trouwens sinds de kraamweek gewoon door op BV, dus dat excuus slaat ook nergens op om KV te geven. Je moet gewoon geluk hebben dat je kindje wel of niet doorslaapt.
Ik vind het maar raar dat mensen je veroordelen op welke voeding je je kind aanbiedt. Je gaat er toch vanuit dat elke moeder probeert het beste te doen voor haar kind.
Persoonlijk heb ik nog geen negatieve geluiden gehoort op het geven van BV. Ik ging als we kraamvisite hadden waar een man bij was op haar kamertje zitten voeden, omdat ik het niet nodig vind een man evt. in verlegenheid te brengen. Maar alle keren liep de vrouw dan mee naar boven voor de gezelligheid. En dat vroeg ik niet, dat deden ze gewoon! En bij vriendinnen voed ik gewoon waar ze bij zitten.
Bij de buurtbbq vorige week wilde ik naar huis lopen om te voeden, maar meerder mensen zeiden dat ik lekker in t hoekje op de loungebank kon voeden, dus dat heb ik gedaan. Kwamen ineens heel stel vrouwen erbij zitten om me gezelschap te houden.
Ben nu overdag aan t afbouwen ivm niet willen kolven op mijn werk. Juist nu krijg ik te horen van vrouwen dat het zo zonde is dat ik het afbouw, maar dat is mijn keuze.
Ben blij dat iedereen juist zo positief reageert. Lijkt me niks al die negatievelingen mbt borstvoeding.
Maar lekker doen wat je zelf wilt en verdedigen van bv heeft denk ik weinig zin, ze hebben hun mening toch al klaar.
Fenna slaapt trouwens sinds de kraamweek gewoon door op BV, dus dat excuus slaat ook nergens op om KV te geven. Je moet gewoon geluk hebben dat je kindje wel of niet doorslaapt.
precies, Ella is de eerste twee weken drie keer snachts wakker geweest en sindsdien nooit meer.
Erg he die vooroordelen. En dan roepen veel moeders die kunstvoeding geven dat ze zichzelf moeten verdedigen.
Soms had ik wel gewild dat ik mijn borsten er af kon schroeven hoor, had mijn man ze in de nacht mogen hebben. :mrgreen:
Hier ook volop commentaar gehad van mijn schoonmoeder. Je bent toch geen koe! Waarop ik rustig zei dat ik nog nooit een kalf gekregen heb.
Stijn heeft iets van 21 maanden gehad en besloot zelf dat het klaar was. Als ik dat zei dan wisten mensen niet hoe ze moesten reageren. Ik weet dat ik hem niet aan de borst kon houden tot hij een vriendin krijgt maar vind het toch jammer. En daar werd dan weer raar van gekeken.
Hoe vaak hebben jullie te horen gekregen: geef de fles, dan slaapt hij/zij door! Ook zo’n commentaar waar ik niets mee kan. Heb wel eens aan iemand gevraagd of die fles dan s’nachts vanzelf bij mijn slapende kind in de maag beland. Ben ook al voor geitenwollensok versleten.
Het meest verbaasde ik me nog over mijn huisarts. Die is cb-arts (zuigelingenbureau) en was de eerste negen maanden zo enthousiast, goed zo en super en weet ik wat niet meer en na negen maanden was het ineens verwennen en niet nodig dat ik nog nachtvoedingen gaf. Ach, ik zei al: Stijn is mijn kind en als ik het niet erg vind om hem te voeden in de nacht (heerlijk heel stil huis en dan zo’n klein warm tevreden kereltje tegen me aan :inlove: ) waarom zou het dan zo’n probleem zijn? Was ze uitgepraat.
leuker was een invalarts die hemel en aarde bewoog toen ik enorm last van mijn longen had om zeker te weten dat ik met de bv prednisolon mocht slikken. Toen was Stijn ruim anderhalf. Ze maakte het nooit eerder mee dat iemand zo lang voedde maar was oprecht geïnteresseerd!
Dames, jullie zijn stuk voor stuk toppers dat jullie jullie kinderen het allerbeste geven wat jullie kunnen, ongeacht wat een ander ook zegt!
De opmerking dat borsten gaan hangen van borstvoeding vind ik zo’n dooddoener. Je lichaam veranderd door een zwangerschap, niet door borstvoeding geven. Volgens mij zijn er genoeg vrouwen die kv geven en hangborsten hebben. Bij mij is het voordeel dat ik nog een buikje heb van de zwangerschappen (zou dat na een derde ooit nog verdwijnen) en dat die hangborsten dus mooi op mijn buik kunnen rusten. :oops: :mrgreen: