Heey meiden,
Ik vroeg mij af, of jullie, net als ik het gevoel hebben dat je de keuze voor bv soms zo moet verdedigen?
In mijn omgeving merk ik gewoon heel erg dat veel meiden het echt een soort van afkeuren dat ik bv geeft :shock: Dit is iets wat ik totaal niet had verwacht en waar ik me echt mateloos aan irriteer!
Ik krijg echt zo vaak de opmerking, ‘jeetje geef je nou nog steeds bv? Dat is toch helemaal niet nodig?’ of ‘Maar liv moet toch om 8 uur haar laatste flesje krijgen?’ als ik vertel dat Liv vaak om 10 uur pas haar laatste voeding drinkt. Ook zo irritant… mensen die dus ‘flesje’ blijven zeggen!! :naughty: Ze krijgt geen flesje!!! (ok soms een flesje met bv dan )
Ik merkt dat meiden in mijn omgeving gewoon niet begrijpen hoe bv werkt. Diegene die kinderen hebben, geven geen bv, en hebben het ook nooit geprobeert, en diegene die (nog) geen kinderen hebben, roepen bijna allemaal dat ze echt nooit bv willen geven :shock:
Ze vragen ook steeds ‘maar hoe weet je dan hoeveel ze binnen krijgt?’ En als ik probeer uit te leggen dat dat niet zo veel uitmaakt, dat ik vanzelf merk dat Liv genoeg krijgt, en dat ze het allemaal zelf regelt, dan luisteren ze eigenlijk niet eens, ik zie ze gewoon letterlijk hun neus optrekken!!! :shock:
Ik heb ook een vriendin horen zeggen, dat ze eerste wel van plan was om bv te gaan geven, maar nu ze het zo bij mij ziet, wil ze het toch maar niet. En ik loop echt niet met mijn (.)(.) rond te slingeren, maar ik ga dr ook niet voor in een andere kamer zitten in mijn eigen huis!
Ik vind dit allemaal echt zo jammer. Ik weet gewoon dat wat ik doe het beste is wat ik voor mijn dochter kan doen, maar vind het zo jammer dat mijn omgeving hier soms zo op reageert.
Gelukkig vind bijvoorbeeld mijn familie het wel heel goed wat ik doe. En zijn er 1 of 2 vriendinnen die het wel normaal vinden om bv te geven. Maar de rest dus niet.
Ik krijg echt de neiging om met t-shirtjes rond te gaan lopen ‘ik geeft borstvoeding, en ik ben er trots op! Want het is goed voor mijn dochter!’
Herkennen jullie dit nou ook?
xx Mel
ik wil ook zo’n shirt :inlove:
geef je nog steeds bv? Jaaa! En dat ga ik ook zeker de 1e 6 maanden vol houden!
hoi hoi de wandelende melkfabriek hier :mrgreen:
maak je niet druk mooi laten kleppen
ik heb mn beide kinderen , nu acht en zestien jaar, borstvoeding gegevenm, nr 1 tot zestien maaden , nr twee was tweeenhalf dat ze s avonds nog even wilde "tietuh"zoals ze het zelf noemde
sommige mensen vinden dat maar wat…
ik lag in t ziekenhuis, was met spoed opgenomen met een zeer ernstige aandoening s nachts en mn kleintje van toen twee en half was er van streek door t hele gebeuren, als mn man met haar kwam dook ze onder de deken naast me en wilde “tietuh” ik vond dat prima, het troostte haar enorm…nadat ik thuis kwam nam de behoefte af bij haar en vond ik t ook prima…
ik denk dat veel mensen de voordelen van bv niet kennen
ten eerste…wat je al zegt t kind regelt zelf de hoeveelheden
het is overal en altijd voorradig op precies de juise temperatuur,
ze vinden troost bij je, en voor jezelf is t een helemaal niet verkeerd dat je in je vaak toch wel drukke leven gewoon even die verplichte intieme momentjes inlast…
wat anderen vonden heeft mij totaal niet geboeit, ik heb met een kind aande borst in een circus gezeten, op een boot, in de bioscoop in restaurants , op de stoeprand in de stad, in een pretpark op t gras
ik ben daar trots op…
ik ben geen tegenstander van fv…maar deel wel je mening dat het zo jammer is dat mensen zo weing snappen van bv…
bijvoorbeeld het principe van op vraag aanbieden…
neeee je MOET precies om de vier uur die fles geven dus ook de borst…
tsja zo werkt dat met bv niet altijd…voordeel vond ik trouwens , toen mn kids nog bij ons sliepen op de kamer dat ik er s nachts ook niet uit hoefde om flessen warm te maken en te voeden, ik sliep gewoon verder met een kind aan de borst
ik ben nu weer in verwachting en geen haar op mn hoofd dat twijfelt, ik ga weer voor bv
want ook dat misverstand, dat doet pijn, is zo jammer, het mag helemaal geen pijn doen,…en ik ben nog nooit gebeten hoor ook niet toen ze tandjes hadden
meid…laat ze lekker gaan…jij doet wat goed voelt voor jou en je kind…als je je van alles wat aan moet trekken wat andern vinden wordt je gek voor je kids t huis uit zijn (* en ik durf dat rustig te stellen na zestien jaar trouwe dienst van een moeder van een kind met autisme :lol: )
doe je eigen ding, en laat anderen hun eigen ding doen…
als je kritiek krijgt kun je hooguit rustig zeggen, weet je ik vind dat best kwetsend, ik bekritiseer mensen die fv geven ook niet, dus waarom doe je dat dan bij mij wel…het is mijn keuze en daar sta ik achter
heb ik wel es gedaan hoor, en dan zijn ze meestal toch eerder wat beschaamd dan beledigt
@ kristalkindje; Ja dat is eigenlijk precies wat ik bedoel. Ik ben ook niet tegen fv, en lever daar geen commentaar op, en ik zou t op prijs stellen als anderen dan ook geen commentaar op mijn manier doen. Of in iedergeval niet zo laten blijken dat ze t raar ofzo vinden.
Maar je hebt idd gelijk, ik moet me er niks van aantrekken.
Ik voed trouwens ook gewoon in t openbaar hoor! Heb er zelf geen problemen mee als onbekenden het raar ofzo vinden, alleen van mn eigen vriendinnen vind ik het wat moeilijker.
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren met al dat commentaar als ik straks ga rapley-en :mrgreen: Zullen ze t ook wel niet mee eens zijn :lol:
haha nou lekker laten gaan meid, je kiest je eigen pad. als je terug kijkt op je leven wil je toch niet kijken naar een meeloper?
maak gewoon lekker je eigen keuzes
zo heb ik mijn kinderen altijd minimaal t eerste jaar bij me in bed gehad
volledig veilig hoor want mn man had een super breed bed gemaakt dat aan één kan gewoon tegen de wand stond,…dat deel daar sliep t kindje, in feite een eigen plekje met een veilig dekentje in een dunne slaapzak.
wat heb ik een commentaar gehad
die willen nooit meer alleen slapen…die krijg je nooit zelfstandig…jullie hebben zo toch nooit privacy.
ik heb me er geen snars van aangetrokken hoor, ze sliepen allebei op een eigen kamertje omdat ze t zelf wilden, ieder op hun eigen moment, en wij hadden het ook als ze vlak bij sliepen harstikke leuk samen if you know what I mean…
die kids die sliepen door kanonskogelschoten heen haha…
ze zijn allebei heel evenwichtig en we vormen een hecht en gelukkig gezinnetje, mn zestienjarige zoon zei tegen mij…mam dit kindje ga je toch niet alleen in een bedje stoppen he?
zegt mij genoeg hoor…
ik koos mijn manier samen met mn man en WIJ waren er blij en tevreden mee. daar gaat t om toch?
Ik heb ze allemaal bv gegeven, en de jongste nu nog. En ga Rapleyen (net begonnen)…
Wat jammer dat de meeste mensen in je omgeving er zo tegen over staan, ik kan daar echt niet tegen. Als er tegen mij zo’n opmerking wordt gezegd (nu ik jou zo bv zie geven, doe ik het toch maar niet) dan geef ik echt een opmerking terug.
Heb niks tegen fv, maar op zo’n moment ga ik dan wel de extra voordelen van bv vertellen. Het is gewoon veel onwetendheid. Hier een collega die meteen koos voor fv, haar keus. Maar nu ik bv geef, en ze dus hoort wat de voordelen zijn, heeft ze een beetje spijt van haar keuze, en gaat ze bij een eventuele tweede kindje voor bv: Leuk om te horen, maar jammer dat ze zich er dan niet eerder in heeft verdiept…
Maargoed, wat ik al schreef: ik geef (of ben geneigd) dan een rake opmerking terug te geven. Om half 10 een voeding raar? Ik luister liever naar mijn kindje dat naar de tijd. Stug blijven zeggen flesje? Nee, ik geef de echte babyvoeding. Niet weten hoeveel ze binnenkrijgt? Nee, gelukkig niet, dat regelt ze helemaal zelf dus nog een ding minder om me druk om te maken. FV kindjes zijn juist eerder te dik dan BV kindjes, dáár zou ik me drukker om maken… Zal dit niet zomaar gaan roepen dus, maar als iemand ‘rare’ dingen zegt over bv, die zelfs kwetsend kunnen overkomen, dan kan ik ook wat terug zeggen…
Kristalkindje: supermooi geschreven!
Ik geef op dit moment geen bv,
Maar laatst op het werk (kdv) wel een dsicussie over gehad.
Ik had graag beide kids veeeeeeeeel langer willen voeden. nu beiden 10 mnd gevoed.
nou ik kreeg me toch een commentaar over me heen, die ik hier maar niet zal herhalen.
Ik voelde me er zo prettig bij en vond het heerlijk en de kids ook. Ook al waren er soms zware periodes.
Wij gaan weer voor een derde, en ik hoop weer lang bv te kunnen geven.
Ik moet zeggen: ik geef ook wel ‘stilletjes’ dingen aan. Op het KDV gaf ik altijd een flesje bv mee. Geen probleem, en ze wisten hoe ze het moesten klaar maken. (dat controleerde ik wel, beetje zonde als het zo de magnetron in werd gedaan ) Maar dat zei ik dan ook: "ik vraag het voor de zekerheid, want zonde als het in de magnetron wordt opgewarm, dan kan ik net zo goed fv geven ’ Of tegen mijn collega die flink van formaat is, dat het er ‘vies’ uitziet: "nog een voordeel van bv, ik val vanzelf af en hoef er verder niks voor te doen’ Dan komt er altijd wel een gesprekje, waaruit blijkt dat ‘ze’ dit allemaal helemaal niet wisten…
@ miranda; ja ik krijg ook wel die neigingen om zo terug te reageren hoor! Heb ook wel gesprekken met die meiden soms waarom ik bv geef. Maar volgens mij geloven zij echt dat kv net zo goed is tegenwoordig. Nou ja, ze hebben zich er inderdaad gewoon niet in verdiept.
@ knollie; pff en dan werk je nog wel op een kdv, dan mag je er toch vanuit gaan dat juist mensen die daar werken er t 1 en ander over weten. Die meid die tegen mij zei dat ze niet meer wilde omdat ze mij zo zag, werkt ook op een kdv! Daar verbaasde ik me ook zo over!
xx
ja idd dat zou je denken
laatst hoorde ik dat ze op de baby groep info kregen over rapley. echt geen een leidster van de groep wist wat dat was :shock:
(ik werk op de BSO)
Hier ook alleen maar vriendinnen die fv geven en helemaal niets met bv hebben…
Ik moest er helaas mee stoppen, maar we hebben wel de 7 maanden vol gemaakt!
Mijn beste vriendin is zwanger, dus ik vroeg aan haar wat ze gaat geven.
Ze kiest voor makkelijk en voor haar is dat dus geen bv :roll:
Nee, en je krijgt er ook nog hangborsten van :wall:
Hier was het inderdaad niet altijd makkelijk, Reno heeft een behoorlijk heftige kma en voedselallergie en daardoor heb ik een aantal maanden op dieet gezeten.
Maar ik had het er graag voor over!
Maar helaas blijven er altijd mensen die het allemaal veel gedoe vinden. Prima, ieder zijn keus. Maar kijk daar dan een ander niet op aan
Hier koos die collega dus ook voor makkelijk (Haar eigen woorden, ze was te gestrest voor bv)
Nu ze ziet hoe het ‘werkelijk’ gaat als ze hier is: ik kan overal naartoe, leg de kleine aan, en het is goed. Zij moet tekens rekening houden met de hoeveelheid voeding die mee moet, schone flesjes… Ze heeft dan wel weer het geluk dat haar kleine meteen doorsliep, anders zat je ook nog met nachtvoedingen klaarmaken…
Maar nu zegt ze zelf: als ik dit allemaal geweten had, had ik voor bv gekozen…
Wel erg dat niemand het wist van je collega’s (?) Knollie, wat Rapley was. Maar als ze allemaal meteen goed zijn geïnformeerd, is dat ook wel fijn
@ dolfijntje; wow 7 maanden! Ik vind het juist heel knap!
Ik hoop dat mijn bv niet terug gaat lopen zodra Liv gaat eten, maar goed we zullen zien!
En tjsa… hangborsten :roll: , dat geloven ze al helemaal niet hehehehe
Maar hoe komt iedereen er nou bij dat bv niet makkelijk is he? Als er iets makkelijk is!! Ik hoef nooit rekening te houden met voedingen. En een slokkie troost is al helemaal handig :mrgreen:
Maar goed veel meiden denken ook dat het pijn doet enzo. Maar ik heb daar helemaal geen last van gehad. Kwestie van goed aanleggen toch?
Ik kan me er juist niets bij voorstellen dat iemand bij voorbaat al voor kv kiest, dus bv geven zal voor anderen net zo ‘vreemd’ voelen
En ja je kunt je omgeving proberen ervan te overtuigen, dat bv naar jouw mening beter is, maar ik ben ermee gestopt. Ik leg alleen nog maar kort uit: “Melk is het eerste jaar de belangrijkste voeding, dus al die tijd is in mijn ogen bv het beste.” Meestal komt het bij mij omdat mijn kindjes niet zulke goede slapers zijn, en mensen denken toch echt dat ze op kv eerder doorslapen. Tja dat kan maar Jasper heeft tot z´n 2e ´s nachts gespookt (nu soms nog steeds), en toen kwam het echt niet van de bv Heerlijk de stilte die op deze uitleg volgt :shifty:
ik zou de momenten met mn kindje aan borst niet willen missen…die lieve geluidjes, die van mij kreunden haha, en als ze iets groter worden soms ineens zo n blik omhoog en en met de tepel in de mond ineens zo n lachje…smelt
flesvoeding met liefde is prima
maar het is inderdaad jammer dat sommige mensen bv al van te voren zo weggooien, overigens heb ik wel hangtieten, komt niet van de bv
en ik ben ook te zwaar en nog nooit slank geworden van bv…maar het is wel zo dat ik altijd afval wat ik was aangekomen in de zwangerschap.
ik ga er weer helemaal voor hoor, ik verheug me nu al :mrgreen:
Nee, ik snap het ook echt niet hoor. Dat sommige mensen het idee hebben dat fv zoveel makkelijker is…
Zo was ik van de zomer op het strand, toevallig zaten naast ons een stel met een kindje dat net zo oud was.
Beide begonnen tegelijk te brullen dat ze honger hadden. Moeder van het andere kind helemaal in de stress, rennen naar het restaurant met een flesje.
Komt terug en het water toch te heet (en dat kindje maar huilen) hun blazen, blazen, poedertje erbij en het kindje kon eindelijk eten.
En mijn binkie? Die liet een boertje, want die was alweer klaar :inlove:
Tja en dan mogen ze mij uitleggen wat er zo makkelijk is aan fv
@ dolfijntje; dat van t strand is heel herkenbaar!
ik was met mn vriendin daar. Nou is haar kindje wel wat ouder. Die kreeg wat sap. Maar wilde absoluut niet sapen op t strand. Liv ook niet, maar haar gewoon aan de borst in slaap laten vallen! hahaha toen sliep zij wel gewoon! Dus eigenlijk niet alleen handig voor de voeding
@ kristalkindje; Ja die geluidjes zijn ook zo schattig!!! :inlove:
Trouwens wel heel leuk dat je zoon zei dat je dit kindje niet alleen in bed moet leggen. Laat toch maar zien hoe fijn hij het heeft gevonden!
@eisblume; nee idd dat agrument van niet doorslapen slaat werkelijk nergens op! Liv sliep met 5 weken door. (helaas is ze dat alleen weer verleerd! :lol: )
haahaha die verhalen van het strand…
Ik moet morgen met marlynn naar het zh voor echo heupen. Staat er in de brief dat je een flesje drinken moet mee nemen (ook als u bv geeft) worden ze rustig van :s
je bent dus bijna verlicht of om kv te geven of een kolf aan te schaffen met flessen… Daarnaast krijgt lynn nooit de fles wel eens geprobeerd maar die wil ze niet… Dus denk niet dat ze dr rustiger van wordt!
Wat debiel van dat ziekenhuis?
Ook als je bv geeft? Je bent er toch zelf bij, dus dan heb je je borst toch ook bij je/
Of denken ze, dat je die thuis laat liggen ofzo? :doh:
ik denk dat ze denken dat je die op je nachtkastje laat liggen… :mrgreen: