alsof een kind dat tiet gewend is rustig wordt van een rubber speen op een fles :lol: mijn dochter haalde daar met een boze schreeuw haar neusje voor op hoor haha
die strand verhalen waah dat brengt ook weer veel herinneringen terug, heerlijk die zomer in bretagne op dat prachtige witte strand tussen de rotsen, de gefrustreerde franse mama die naast ons zat kindje wilde maar niet slapen…en uiteindelijk is ze er mee de auto in gegaan en rondjes over de parkeerplaats gaan rijden haha, mijn dochtertje trok aan mn tshirt, we doken de beachshelter in en mevrouwtje viel aan de borst binnen vijf minuutjes in slaap waar ze zalig in de schaduw lag met die lekkere mollige pootjes…
zoooo herkenbaar allemaal
of toen we naar t circus gingen met t werk van mn man, mn zoon was acht, en mn dochter een heel klein babietje, de collega s zeiden ontzet, heb je die kleine meegbracht? ben je niet bang dat ze de hele boel bij elkaar schreeuwt?
neuh zei mn man trots dat zal je zat meevallen
en inderdaad in de draagdoek heb ik ze zo onder mn tshirt geschoven en aangelegd, zo heeft ze lekker gedronken en viel in slaap tot na de voorstelling haha…
echt SUPER makkelijk
@marjolein98 wrote:
ik denk dat ze denken dat je die op je nachtkastje laat liggen… :mrgreen:
ja zeg , die van jullie zijn toch wel afschroefbaar en opblaasbaar he? anders nemen ze zoveel plek in op te nachtkastje
Wat herkenbaar en wat rot voor je. Mij heeft het ook veel onbegrip opgeleverd. Mensen begrijpen het inderdaad vaak niet, is mijn ervaring. Wat het beste werkt is vooral laten merken hoe je er van geniet en open staan voor hoe anderen het ervaren. Het hielp mij toen ik kon vragen: “Wat vind je er eigenlijk van dat ik (zo lang) BV geef?” Toen kon er een rustig gesprek ontstaan , waarin ik ruimte had om naar de ander te luisteren en de ander ook om naar mij te luisteren. Niet met de bedoeling om elkaar te overtuigen, maar echt uit nieuwsgierigheid naar elkaars ideeën.
Ook het besef dat (lang) BV geven in NL niet heel gebruikelijk is en dat er veel misverstanden over bestaan, heeft mij geholpen. Mensen begrijpen het echt niet, want ze weten er te weinig over. Niet uit onwil, maar gewoon uit gebrek aan kennis.
Maar goed, het duurde wel een tijd voordat ik zo ver was. En de tussentijd heb ik echt als erg zwaar en rot ervaren. Een aantal contacten hebben er echt onder geleden. Niet alleen voor de BV, maar ook voor onze manier van opvoeden was soms veel onbegrip. Het hoopvolle is wel dat het bij ons allemaal goed is gekomen: later hebben de meesten begrip / respect gekregen voor de manier waarop wij het deden / doen. Ook omdat ze zien wat een heerlijk zelfverzekerd meisje Em is.
Als je lang genoeg doorgaat, houdt het gevoel dat je je moet verdedigen vanzelf op. Toen ik de 2,5 jaar voorbij was, hoefde ik me niet meer te verdedigen. Ten eerste niet omdat ik me niet meer zo kwetsbaar voelde als in het begin (het was inmiddels ‘gewoon mijn keuze’). En ten tweede omdat iedereen inmiddels wel wist dat ik ‘hopeloos’ was. :lol:
Maar ik weet er dus alles van. Ben benieuwd hoe dat straks met Em’s broertje zal gaan.
die van mij zijn met klittenband
gister hier 3 collegas (en dat zijn nog kraamverz ook) op bezoek zegt 1 van die collegas over een andere collega die in dec bevallen is , ja m geeft ook nog steeds bv dat kind is al bijna een jaar…ik mag hopen dat ze voor die tijd gestopt zijn want een lopend kind aan de borst dat ziet er toch niet uit…
@marjolein98 wrote:
ik mag hopen dat ze voor die tijd gestopt zijn want een lopend kind aan de borst dat ziet er toch niet uit…
Best knap om aan een lopend kind bv te geven :think: vind het al lastig genoeg om Jasper dan te pakken :roll: :lol:
@eisblume wrote:
@marjolein98 wrote:ik mag hopen dat ze voor die tijd gestopt zijn want een lopend kind aan de borst dat ziet er toch niet uit…
Best knap om aan een lopend kind bv te geven :think: vind het al lastig genoeg om Jasper dan te pakken :roll: :lol:
das idd heel knap als je dat kan
valt me van je tegen dat jij dat niet kan :lol:
hahaha mijn hemel wat een rare vooroordelen…ik zie de moeder al rennen met een kind dat haar aan haar tepel rondsleurt… :lol:
als mensen dat geen gezicht vinden moeten ze lekker de andere kant uitkijken
trouwens de realiteit is dat ook kinderen die bv krijgen er toch ook gewone hapjes bij gaan krijgen net als alle kinderen, en dus ook minder voedingen gaan krijgen, vaak beperkt de bv zich op een bepaald moment tot twee a drie keer per dag, troostmomenten meestal, de laatste bv die hier overbleef was altijd de avondvoeding, nou ja voeding, ze wilden even aan de borst , vielen lekker in slaap en dat was t.
en ook dat ging er meestal heel natuurlijk vanzelf vanaf…
alsof je zes volledige voedingen blijft geven ook als ze vier zijn ofzo lol
Flesje meegeven als je bv geeft?!?! :shock: :shock:
Hehehe misschien dat je ze in zo’n bowlingtas aan de kapstok kan hangen… hangen ze niet zo in de weg ook
Jammer van die vooroordelen over lang voeden. Ik hoop juist dat ik het jaar vol kan maken, en wie weet nog wel veel langer! Zoang Liv & ik t fijn vinden!!
Mijn streven is in iedergeval minimaal 9 maanden. Maar als t lukt veel langer :mrgreen: Ik zie dat wel zitten zo’n lopend kind aan mn borst !! :lol:
marloes ik ben het volledig met je laatste zin eens
en ik ga er ook deze keer weer volledig voor, zo lang als t kindje het fijn vindt…
Lenn heeft een paar maanden extreme eczeem gehad wat nu in geen velden of wegen meer te bekennen is.
Toch kwam de vraag of ik toch deze BIB ook bv ging geven, aangezien de eczeem vast door de bv veroorzaakt werd bij Lenn :eh:
:roll: Heb niet eens de moeite genomen om antwoord te geven…
Ik lees hier en daar wat opmerkingen voor FV, realiseer je wel dat sommige moeders gewoon geen keuze hebben en BV niet lukt en ze wel KV moeten gaan geven he… En dat ook KV een bewuste keuze is net zoals BV.
Ik ben daar zelf ook een voorbeeld van namelijk, want bij onze oudste is het gewoon door een ziekenhuisopname niet gelukt. Bij de tweede bewust voor KV gekozen en nu bij de derde dame bewust BV…
En ook ik heb al allerlei opmerkingen naar mijn hoofd gehad, ik zou bijv niet in het openbaar moeten voeden en ik vertelde de buuf een keer dat ik gewoon overal ging voeden en dat kan toch niet zei ze , dat doe je toch niet…Ik trek me er lekker niets van aan, interesseert me geen biet wat een ander er van vind,ik geniet volop!!
zou lekker zijn om ze s nachts aan de kapstok te hangen in zo’n bowlingbaltas,heerlijk weer eens op mijn buik slapen…
Nou marlynn heeft geen fles nodig gehad hoor zelfs geen borst
enneh ik heb een dochter die op bv ook doorslaapt ik ga in iedergeval voor de 6 maanden maar het idee dat dat over 3 maanden al is :shock: dan ga ik nog wel langer door
het is veelste leuk
@affie
ik wist niet dat je dat van bv kreeg :? Sommige mensen :shock:
hier zat ik met 20weken bij de huisarts omdat ik echt verschrikkelijke acne had. Toen kreeg ik ook het advies van de huisarts om de fles te gaan geven zodat ik dan zsm weer aan de pil kon… En ik heb nu met de bv nog nooit zo’n gaaf huidje gehad zelfs niet met de pil! Alleen daarom zou ik marlynn al tot dr 18e bv willen geven
@eisblume wrote:
Ik kan me er juist niets bij voorstellen dat iemand bij voorbaat al voor kv kiest, dus bv geven zal voor anderen net zo ‘vreemd’ voelen )
Ik ook niet, zelf ben ik ook een borstkindje en vanaf het eerste moment dat ik wist dat ik zwanger was was het heel natuurlijk en gewoon dat ik bv zou gaan geven,
Ik heb werkelijk geen enkel moment aan gedacht om kv te gaan geven.
Bij Sharon vondt ik 6maanden een mooi streven en dat hebben we gehaald.
Bij Yari wilde ik het minstens een jaar volhouden, dat zijn 13 maanden geworden. Door de nieuwe zs was het op anders had hij nu nog steeds bv gehad denk ik.
En nu met Desmée gaan we gewoon weer voor een jaar en alles wat extra is is mooi meegenomen.
Dus je bent niet raar hoor, mensen die niet verder dan hun neus kijken die zijn pas raar.
Het kan er bij mij namelijk niet in dat als je weet dat je zwanger bent, je dan niet gaan inlezen over borst en fles voeding.
Dat is toch heel gewoon of niet?
Hier geen last ervan, ik ben wel de enige die bv geeft maar nooit nare of stomme opmerkingen gekregen :thumbup:
@Heleen wrote:
Ik lees hier en daar wat opmerkingen voor FV, realiseer je wel dat sommige moeders gewoon geen keuze hebben en BV niet lukt en ze wel KV moeten gaan geven he… En dat ook KV een bewuste keuze is net zoals BV.
Maar juist die moeders zoals jijzelf waarbij het niet gelukt is zullen toch geen domme opmerkingen maken over bv?
Ik vindt ook dat het een ieders eigen keuze is, maar als je enkel domme dingen kan zeggen houdt dan maar je tater dicht, want daar hebben we niets aan, dit werkt beide kanten op offcourse
@Heleen wrote:
Daar heb je helemaal gelijk in! Dat is ook 1 van de redenen dat ik me juist niet zo tegen die meiden in ga. Ik wil hun niet aanvallen over kun keuze voor kv. De rede dat ik voor bv heb gekozen is dat het in mijn ogen veel beter is voor mn kind. Maar wil hun zeker niet het idee geven dat zij niet het beste voor hun kindje willen.
Maar als ik dan argument hoor zoals, dan krijg ik hangborsten, ik zou nooit met mn borsten bloot willen, of wat is het lastig als je geen vaste tijden heb, dan denk ik alleen maar, het is beter voor mn kind, en alleen daarom vind ik die argumenten dan al stompzinnig klinken. En dan denk ik laat ik mn mond maar houden. Maar irriteer me dan wel aan hun opmerkingen. (irriteer me eigenlijk vooral aan de manier waarop dingen gezegd worden, ze trekken soms letterlijk hun neus op, alsof ze het over iets heel erg vies hebben)
Ik denk dat vrouwen die bv willen geven maar het niet kunnen, er niet zo raar over zouden doen. Die hebben zich waarschijnlijk wel verdiept in hoe bv en kv werkt, wat de voor en nadelen zijn, en zo een bewuste keuze gemaakt.
Ik vind de keuze voor kv trouwens echt niet slecht ofzo. Zolang het een bewuste keuze is, en je weet waar je voor kiest, en waarom. Want ik denk dat wanneer je die keuze bewust maakt, je mij ook niet op mijn keuze aan zal kijken.
Maar inderdaad, wat mamma van sharondenise zegt. Ik begrijp ook niet hoe je, je er niet in kan verdiepen als je zwanger bent. Maar het bij voorbaat al afdoet als iets raars.
@ marjolein98, zo heb ik sinds mn zwangerschap en zo’n volle bos met haar!! :shock: (nou ja, voor mijn doen dan…) En dat is nog steeds niet uitgevallen, zou dat ook door de bv komen? Want hormonen zijn nu nog steeds niet ‘normaal’. In dat geval ga ik ook door totdat Liv 18 is :mrgreen:
en dan mensen die t ook gewoon vragen aan me he… maar heb je nu geen hangborsten dan?? :shock: Alsof ik iedereen even lekker ga zitten vertellen over mn borsten… De zwaartekracht gaat ze trouwens toch wel te pakken krijgen :lol: Daar kom je toch niet onderuit als je een beetje zware borsten hebt!!
En kijk warazo’n buikje dan al weer niet goed voor is he? :mrgreen:
de zwaartekracht heeft die van mij allang te pakken hoor haha had niks met bv te maken :mrgreen: en ik vind t niet erg…mijn lijf heeft genoeg meegemaakt qua operaties etc. dat zie je nu eenmaal, het heeft me wel mooi al 42 jaren door dit leven gedragen en twee kids geschonken( en eentje op weg)
ik veroordeel flesvoeding totaal niet, het kan een keuze zijn en het kan ook noodgedwongen zijn
ik veroordeel dat geenszins, maar wil zelf dus ook niet veroordeelt worden en ik denk dat dat wel de algemene mening hier weergeeft
wat de (.)(.) betreft: voor ik zwanger was van Jasper had ik een gemiddelde B cup, ben toen in 2 maanden tijd naar een D gegaan en nadat ik niet meer voede weer terug tot A en dan B. deze zwangerschap weer naar de D gegroeid, maar dan iets langzamer Allemaal door de zwangerschap, niet door de bv :lol: Wat denken mensen wat dit met je borsten doet :roll: al moet ik zeggen dat ik toen ik een tijdje weer terug bij A/B was het mij nog meeviel
Bij mij zijn ze maar 1 cupmaat gegroeid, dus dat vind ik eigenlijk nog wel meevallen. Ben benieuwd wat ze straks gaan doen als ik stop!!
@kristalkindje; hier de nodige littekens van een operatie op mn buik. Kan me ook echt niet druk maken om een beetje striea & hangborsten e.d.!!
@Mell wrote:
Bij mij zijn ze maar 1 cupmaat gegroeid, dus dat vind ik eigenlijk nog wel meevallen. Ben benieuwd wat ze straks gaan doen als ik stop!!
@kristalkindje; hier de nodige littekens van een operatie op mn buik. Kan me ook echt niet druk maken om een beetje striea & hangborsten e.d.!!
hier precies het zelfde van b naar c! En zowat al zou ik dr hang (.)(.) van krijgen dan nog zou ik bv geven omdat ik dat nou eenmaal de beste voeding voor een kind vind! En ook hier vol striea, boeiend! Mijn man zei gister nog ach ja pushup bh aan licht uit en we zien er niks van!