Borstvoeding op vraag - eigen slaapkamer?

Heej dames,

Nu de dag snel dichtbij komt, spoken de vragen me door het hoofd. Één ervan is, leg je je baby op zijn/haar eigen kamer? In het ziekenhuis wordt aangeraden je kindje op je eigen slaapkamer te leggen zodat je de geluidjes / uitdrukking kan lezen van je baby wanneer hij/zij aangeeft honger te hebben.

Hebben jullie dit gedaan? Is er een goed alternatief? We hebben niet zo’n grote kamer en een bedje erbij gaat eigenlijk niet. De babykamer ligt direct aan onze eigen kamer. Graag jullie visie hierop en wat zijn alternatieven? Babyfoon?

Ik kan niets met je poll sorry :oops: je kindje slaapt niet ‘op de wekker’ die komt als hij/zij honger heeft.

Ik had mijn kids wel bij me op de kamer, niet alleen vanwege de bv maar ook omdat ze al die maanden in mijn buik gewoond hebben en ik het zielig vind om kindjes in hun uppie op een stille kamer te leggen.

Hier dus na een maand of 6 pas op de eigen kamer gelegd.

De poll klopt niet :wink: , volgens mij moet die laatste zijn dat hij op jullie/onze kamer heeft gelegen…

Maar hier hebben de beebs altijd in onze kamer gelegen, in een wiegje (verrijdbaar). Ideaal, want je hoort idd alles. Na een paar weken/maanden zijn ze naar hun kamer gegaan, en dan hoorde ik ze ook snel genoeg als ze wilden drinken, maar dan waren ze dus al een stuk ouder :wink:

Ik heb mijn meisje de eerste twee maanden op mijn slaapkamer gehad, om er aan te wennen, en daarna is ze naar haar eigen kamertje gegaan.

Als je bang bent dat je hem/haar niet hoort, zoals ik was, zet je gewoon een babyfoon neer…

heb de poll maar verwijderd… :wink:

zwangerdoosje…

in ieder geval alvast bedankt voor jullie antwoorden… :oops:

Trouwens: ze gingen naar hun eigen kamer toe toen ze aangaven niet meer in het wiegje te willen: dus erst overdag in hun ledikant op de kamer, en daar sliepen ze al snel zoveel beter in! Dus toen de nachten ook… Want voor een ledikant hebben wij niet de ruimte in onze kamer :stuck_out_tongue:

nano lag vanaf nacht 1 op zijn eigen kamertje. en dat heeft het voeden op verzoek echt niet belemmerd. want ook als ie op een andere kamer ligt, laat ie heus wel horen als ie honger heeft :wink:

je moet doen wat je zelf fijn vindt, voor de bv op zich maakt het niet uit. (behalve dan dat veel moeders het mákkelijker vinden met de nachtvoeding, maar het is niet béter)

Fiep: had jij dan een babyfoon, of hoorde je Nano pas als hij ging huilen?

Want dat is wel het verschil: als ie naast je ligt, hoor je de smakkende geluidjes al, en kan je ehm eruit halen om te voeden. Dus hier hebben ze nooit eerst hoeven huilen voor een voeding. Ja, toch wel: als we beneden zaten en de kleine was boven, dan moest ie eerst huilen wilde ik het horen :wink: . En daarbij vind ik het idd heel makkelijk: 's nachts laat Kaeyen zich niet zo makkelijk terug leggen als overdag, en zit er vaker nog een boertje dwars. Ik moet er niet aan denken dat ik nog een paar keer terug moet naar de kamer, om te kijken waarom ie zo huilt: nu hoor ik dat er nog wat dwars zit, en kan ik hem nog even optillen. Vaak slaapt ie dan ook gewoon verder…

We hebben nog geen babyfoon trouwens, die wil ik dit keer wel aanschaffen omdat ik hem dus niet goed hoor als we beneden zitten…

@miranda79 wrote:

Fiep: had jij dan een babyfoon, of hoorde je Nano pas als hij ging huilen?

Want dat is wel het verschil: als ie naast je ligt, hoor je de smakkende geluidjes al, en kan je ehm eruit halen om te voeden. Dus hier hebben ze nooit eerst hoeven huilen voor een voeding. Ja, toch wel: als we beneden zaten en de kleine was boven, dan moest ie eerst huilen wilde ik het horen :wink: . En daarbij vind ik het idd heel makkelijk: 's nachts laat Kaeyen zich niet zo makkelijk terug leggen als overdag, en zit er vaker nog een boertje dwars. Ik moet er niet aan denken dat ik nog een paar keer terug moet naar de kamer, om te kijken waarom ie zo huilt: nu hoor ik dat er nog wat dwars zit, en kan ik hem nog even optillen. Vaak slaapt ie dan ook gewoon verder…

We hebben nog geen babyfoon trouwens, die wil ik dit keer wel aanschaffen omdat ik hem dus niet goed hoor als we beneden zitten…

nee geen babyfoon hier. nano’s kamer grenst aan die van mij, en echt, zeker die eerste weken hoefde ie maar ‘uh’ te zeggen of ik stond al naast zijn bed.

maar al zou ie iets meer geluid moeten maken(lees huilen), dan nog vergaat de wereld niet en is er nog steeds sprake van voeden op verzoek als je het mij vraagt.

Hier ligt Taco met 5 weken ook nog steeds naast mijn bed. Kan het (nog) niet over mijn hart verkrijgen hem op zijn eigen kamer te leggen. Ik ben ook wel bang dat ik hem niet hoor als hij op zijn kamertje ligt. Onze muren isoleren namelijk erg goed. Bovendien hoef ik er nu ook niet steeds helemaal uit om alleen een speentje terug te stoppen.

Maar ik begon van de week ook eraan te denken om hem weer op zijn eigen kamertje te gaan leggen hoor. Er blijven dan alleen zo’n hoop vraagtekens, daarom lees ik hier even mee.

Hier ook meteen op de eigen kamer. Wij hebben onze kamerdeur nu altijd open staan 's nachts en ik hoor de jongens heel goed hoor. En inderdaad zeker de eerste weken hoor je ze echt meteen, haha.

Onze kamer was ook te klein (nou ja, met proppen had het wel gekund hoor) maar omdat we een tweeling hebben vonden we het wel erg vol worden op onze kamer.

Ik heb ook alleen de eerste week ofzo op de 's nachts in bed gevoed, nu zit ik altijd in een lekkere stoel op hun kamer te voeden. Is lekker knus hoor, ik geniet er nog steeds van :inlove: Vind ik ook handiger dan 's nachts één voor één de jongens van hun kamer te halen, en met twee tegelijk kun je toch niet liggend voeden :lol:

Ik heb Dana de eerste 10 weken bij ons op de slaapkamer gehad en Lieke nu ook weer. Ik vind dat je de eerste hongersignalen beter hoort, het smakken, het onrustig worden, en ze hoeven dan idd niet eerst te huilen (daar gaat dan nog wel even tijd overheen). Overdag heb ik veel de babyfoon aanstaan en ik merk dat ik die kleine hongersignaaltjes dan dus niet hoor.

Je vraagt een visie: mijn visie is dat bij jouw op de slaapkamer het beste is. Natuurlijk gaan ze niet dood van een keer huilen, maar ze hebben dan al wel langer/meer honger voordat je aan het voed-verzoek voldoet. Via de babyfoon hoor je de kleine signaaltjes niet is mijn ervaring.

Is je slaapkamer ook te klein voor zo’n aanhang-bedje dat je aan je bed hangt? Mogelijk is dat een oplossing als een losse wieg te groot is.

@Mellie wrote:

Ik had mijn kids wel bij me op de kamer, niet alleen vanwege de bv maar ook omdat ze al die maanden in mijn buik gewoond hebben en ik het zielig vind om kindjes in hun uppie op een stille kamer te leggen.

Hier dus na een maand of 6 pas op de eigen kamer gelegd.

Hier precies dezelfde gedachte! Mijn zoontje heeft 7,5 maand in onze kamer geslapen.

Wij hadden gelukkig een wieg op wielen, dus werd onze dochter heen en weer geschoven als je er langs wilde :mrgreen: De eerste 6 weken heeft ze op onze kamer gelegen en daarna naar haar eigen kamer.

Haar eigen kamer is 3 stappen lopen en we hielden de deuren open, dus dan hoor je net zoveel als dat ze naast je ligt.

Nu zit de deur dicht omdat ik niet alles wil horen en als ze 's nachts wakker wordt hoor je haar toch wel (en krijgt ze bv) 8)

Hier heeft Fieke de eerste 8 maanden op onze slaapkamer geslapen totdat ze echt zelf niet meer

wilde en is ze in t kamertje naast ons gegaan.

Wij wonen heel erg klein en we hebben alles zo verschoven dat t bedje van Fieke net op onze kamer

pastte en dan moest ik wel moeilijk doen, maar vond t t zeker waard :wink:

Thomas heeft 2 weken op mijn kamer gelegen.

Kreeg ook al gauw geen BV meer (heeft daar echter niets mee te maken hoor)

Sofie sliep tot 11,5 maanden op onze kamer, waarvan 8,5 maand met BV geven.

Sofie pastte ook bijna niet, maar heb mijn loopruimte opgegeven voor het wiegje en uiteindelijk de ledikant.

Suus slaapt nu ook bij ons op de kamer.

Wij hebben echter het geluk wel extra ruimte te hebben hiervoor.

Als ik heel eerlijk ben (nu ben ik vast een slechte mama 8) ) wordt ik pas wakker als er gehuild wordt en dan ligt ze dus al vlak bij me :oops:

Ik slaap zo weinig dat als ik eenmaal slaap, ik niet zo snel wakker wordt.

Als ze in mijn bed slaapt, wat nog wel eens voorkomt als ik te lui ben om haar terug te leggen :oops: slaap ik echter wel lichter en wordt ik bij elke kik al wakker…

Liever haar eigen bed dus 8)

ik ben in het zk bevallen en moest 1 nacht blijven, toen lag tanisha dus naast me. pff hoorde ieder zuchtje van haar… thuis meteen op dr eigen kamer gelegd, ging prima!

Ik wil hem / haar het liefst het beste geven maar dat wil iedere mama denk ik. Je doet je kindje dus niks tekort als je het op zijn / haar eigen kamer legt?

Vind het zo moeilijk…

Nee, je doet het zeker niks te tekort! Je moet juist doen waar jij je goed bij voelt, en ik voel me er goed bij mijn kindje vlak naast me te hebben, ieder geluidje te horen. Maar er zijn er zat die hun kindje op de eigen kamer leggen, júist om niet ieder geluidje te horen!

nee hoor je doet echt niets tekort!!!