Borstvoeding op vraag - eigen slaapkamer?

@missie-v wrote:

Ik wil hem / haar het liefst het beste geven maar dat wil iedere mama denk ik. Je doet je kindje dus niks tekort als je het op zijn / haar eigen kamer legt?

Vind het zo moeilijk…

Nee joh, tuurlijk doe je het kindje niets te kort!

Alleen denk ik wel dat het nu een beetje moeilijk beslissen is he?

Is het niet mogelijk om dit te bekijken als het geboren is?

Dan zie je vanzelf of je hem/haar gaat ‘missen’ als het niet bij je op de kamer ligt :slight_smile:

Al kan je dat dan ook weer oplossen met de kinderwagenbak of zo.

je doet je kindje niets te kort hoor! je voelt straks wel wat je wilt, bij jullie of op eigen kamer!

Ella slaapt nog steeds bij ons in haar wiegje en ik moet er voorlopig nog niet aan denken dat ze op haar eigen kamer moet slapen, maar ik wordt ook niet van elk geluidje wakker alleen als ze begint te smakken of zich verslikt. van huilen word ik nooit wakker omdat ik haar voor ben.

de eeste vier nachten lag ze naast mij, toen lag ik in het ziekenhuis, thuis lag ze in haar eigen kamertje! heeerlijk vond ik dat!

Ik heb mijn kids lang op onze kamer gehad, omdat ik:

Ze graag wilde horen (voelde veilig voor me)

Ik te lui was om naar de andere kamer te lopen

Succes met je beslissing… :thumbup:

Wij hebben Koen direct op z’n eigen kamertje laten slapen.

En echt waar: Bij de eerste de beste kik, stond ik al naast m’n bed :wink:

Mijn man hoort trouwens nauwelijks iets, dus zal wel moederinstict zijn??!!

Hoi, Friso heeft het eerste jaar bij ons op de kamer geslapen. Dat was wel een beetje lang, maar we hadden geen 2e slaapkamer. Ons nieuwe kindje komt weer eers bij ons op de kamer. Ik vind het knus, makkelijk en bovendien adviseert ook de stichting wiegendood het…

4. Blijf bij de baby in de buurt.

Laat de baby als het even kan zeker het eerste halfjaar bij u op de kamer slapen. Houd dat ten minste vol tot de baby zich vlot om en om kan draaien. Laat hem ook overdag in uw nabijheid slapen op een rustige plek, maar gebruik liever niet de box als slaapplaats.

Uw natuurlijke waakzaamheid verlaagt het risico.

http://www.wiegedood.nl/veilig-slapen

Toch, je eigen gevoel volgen. Als je geen oog dichtdoet omdat je elk zuchtje hoort, dat is natuurlijk ook niet goed. Ik zou zeggen, beslis lekker als het kindje er is!

Groetjes,

Femke

Ik denk dat je het zelf gewoon uit moet proberen. Ik had het familiewiegje geregeld en alles en heb Ferdi de eerste twee nachten bij ons op de kamer laten slapen. Dat beviel absoluut niet, want ik deed geen oog dicht. De derde nacht is hij dus naar z’n eigen kamertje verhuist (grenst hier ook aan onze kamer). De eerste nacht met de deuren open, daarna met de deuren dicht en dan hoorde ik hem ook nog prima hoor. Dat wiegje is dus na 4 dagen weggezet.

Ferdi sliep hier vanaf één maand al de nachten door en vanaf twee maanden al van zeven tot zeven. Daarvoor kwam hij alleen om een uur of vier 's nachts. Dus ik heb er nooit vaak uitgehoeven, maar ik kan me voorstellen dat als je kindje wel vaak komt dat het dan makkelijker is als hij/zij naast je staat.

Hier is Kate onmiddellijk op haar eigen kamertje gaan slapen. Deuren open en de babyfoon langs mijn oren de eerste nachten. Maar ik ben heel blijd at ikd it gedaan heb, was beter voor mijn nachtrust.

Kate heeft 13 maanden bv gehad, dus dat ging prima.

Tijdens de dag liet ik haar ook altijd op haar kamertje slapen. Ik dnek niet dat ze 10 keer in de box heeft geslapen.

Dat ritueel heeft hier altijd goedgewerkt en doet het nog steeds. Ze weet perfect waar ze moet zijn als ze moe is en waar haar knuffel en speen liggen.

succes met je beslissing en je meot doen waar jij je goed bij voelt.

Groeten

Isle

Hier beide kindjes ook gelijk op hun eigen kamer en beide bijna een jaar bv gehad. Ik wilde toen n iels geboren was hem in eerste instantie toch op onze kamer laten slapen en toen bleek het ledikantje niet door de deur te passen en we hadden geen zin om deze helemaal uit elkaar te halen dus de beslissing werd voor ons genomen en geen moment spijt gehad.

Kevin sliep vanaf dag 2 in z’n eigen kamertje (naast onze slaapkamer) met de deur een beetje open. Anders deed ik zelf geen oog dicht. Wat Fiep ook zegt - van gaan huilen ondervindt niemand schade hoor.

Tarah slaapt nu nog op onze kamer. Nu heb ik geleerd dat ze ook gaat smekken en smakken als ze een beetje wakker wordt en verder wil slapen. Dat doet ze dan ook en voeden hoeft dan dus helemaal niet.

Misschien een tip: Tarah slaapt in de reiswieg. De wieg op wielen was iets te groot voor naast ons bed. De reiswieg past prima. Ze slaapt prima 's nachts en zodra we een kamertje voor haar hebben (we gaan verhuizen), mag ze daar slapen :).

Hoewel het ook wel heel knus is om je beebje gewoon te kunnen zien wanneer je wilt :wink:.