borstvoeding in openbaar is niet normaal

jeetje dat lijkt me wel ff slikken zeg

Ik heb totaal geen problemen met BV mama’s!

Ik kijk er niet eens “raar” van op, in mijn ogen normaal.

Graag zou ik eigenlijk ook wel willen weten waarom andere mensen hier dan “op tegen zijn”. Die 45% bedoel ik dan he…,

Ik heb een keer iemand zien zitten met zo’n zwarte mantel over kind & borst… echt geen gezicht vond ik het, gewoon een beetje griezelig (btje associatie lijkzak…kreeg ik erbij :shock: ).

Ik vind het ook wel jammer idd, dat een fles wel oke gevonden wordt maar bv geven, dat kan niet hoor :roll:

De eerste keer dat ik een grote peuter aan de borst zag had ik er ook wel een beetje moeite mee, maar ik realiseerde me later dat dat vooral ging om de manier waarop. Moeders duwde dat kind nl bij elk klein verdrietje (teen gestoten, gevallen, ruzie om een speeltje) de borst erin zonder dat het kind er zelf om vroeg. Ze ging wel drinken hoor, dat wel, maar op die manier vind ik het gewoon een beetje raar. Het kwam een beetje over ook als aandacht vragen ‘kijk mij eens apart zijn met mn peuter aan de borst en waag het eens er iets van te zeggen’ :roll: .

Daar hou ik dus niet van :wink:

En het is maar wat je gewend bent denk ik. Ik werd als eerste in de vriendgengroep moeder en iedereen voelde zich wel ee beetje ongemakkelijk, vooral de jongens :lol: Maar nu vinden ze het allemaal hartstikke gewoon en meerdere vriendinnen zeiden ook wel dat ze het daardoor eigenlijk helemaal niet als keus zagen toen ze zwanger waren; bv geven, tja, dat doe je gwoon nu eenmaal.

Ik heb serieus waar nog nooit een rare opmerking gehad als ik zat te voeden in het openbaar (en geloof me, ik voedde vaak in het openbaar) en de blikken vielen ook wel mee dus eigenlijk geloof ik die 45% niet helemaal.

Geen haar op m’n hoofd die er aan denkt om met zo’n mantel om me heen te gaan zitten voeden, wat een gedoe. Ik kreeg eigenlijk alleen maar positieve reactie’s :think:

hoeveel mensen hebben hun ‘keus’ mogen maken? Als dat er 1000 zijn, tja hoe ‘officieel’ is die 45% dan? In elk geval niet van alle NL-ders want ik heb mijn keus niet ingevuld :mrgreen:

Ik heb ooit een keer staande gevoed in de v&d stond met een krijsend kind in de rij bij de kassa en ikwas het zo zat :oops: hup, kind aan de borst, tegen de tijd dat ik geholpen was was Sarah klaar met eten en kon ze terug in de wagen :wink:

@Emma wrote:

Ik heb ooit een keer staande gevoed in de v&d stond met een krijsend kind in de rij bij de kassa en ikwas het zo zat :oops: hup, kind aan de borst, tegen de tijd dat ik geholpen was was Sarah klaar met eten en kon ze terug in de wagen :wink:

en ik kan geloven dat niet eens iemand het gezien heeft…

2 maanden geleden was ik met een vriendin in Almere stad om even terrasje te gaan pakken. We zagen een vrouw voorbij lopen met haar kind aan d’r borst! vond het wel schattig. maar aan de andere kant is het wel doodeng want je loopt en geeft tergelijketijd bv… Wat als je per ongeluk kind laat vallen op straat? :silenced: Moet er niet aan denken zeg! :cry:

Nou ik weet niet hoor, maar ik liep wel vaker rond met een baby op mn arm en ik heb er echt nog nooit een laten vallen :wink: Weet niet zo goed wat het borstvoeden daarmee te maken heeft.

ik heb ook wel eens in een winkel lopen voeden, baby in de mei tai, shirt een beetje omhoog en hop…niemand die t zag, zelfs mn man die naast me liep zag niks, tot ie zn arm om me heen sloeg en ineens in de gaten kreeg dat er iets anders was…door de smak en kreungeluidjes,… :lol: