borstvoeding in openbaar is niet normaal

‘Borstvoeding in openbaar is niet normaal’

Uitgegeven: 28 september 2010 15:45

Laatst gewijzigd: 28 september 2010 15:44

DEN HAAG - Bijna de helft van de Nederlanders (45 procent) vindt het niet normaal dat vrouwen in het openbaar borstvoeding geven aan hun kind. Dat blijkt uit een onderzoek van het Voedingscentrum, dat dinsdag is gepresenteerd.

© GezondheidsnetVolgens het centrum vinden Nederlanders het wel normaal dat moeders hun baby borstvoeding geven.

Het Voedingscentrum plaatst de komende de komende weken veertien foto’s op het Plein in Den Haag van moeders die hun baby de borst geven.

Het centrum hoopt zo de acceptatie daarvan te vergroten, want borstvoeding is volgens het Voedingscentrum gezond voor baby’s.

45% van NL? Kortom, hoeveel procent daarvan is van de “oude stempel”? Hoeveel procent daarvan is uberhaupt te zuur om een mening te mogen hebben?

Wat een onzin…helaas bevestigd dit het al zo treurige beeld wat de meeste nee-stemmers hebben.

BV geven is NIET met de tieten bloot in een restaurant…doorgaands ligt het kind zelf toch redelijk voor die half onblote borst en de rest kan heel discreet bedenkt worden…

Kom nou toch…op een gemiddeld strand zie je meer! Om over de dagelijkse TV maar te zwijgen…

Las een reactie op nu.nl dat voeden in het openbaar voor alternatieve types is…voel me verre van aangesproken (alsof het uberhaupt een belediging zou mogen zijn)…wat een kul…

pech voor de mensen die het niet normaal vinden… vanaf februari voed ik weer gewoon(!) in het wild :mrgreen:

@Ylerion wrote:

Volgens het centrum vinden Nederlanders het wel normaal dat moeders hun baby borstvoeding geven.

zolang ze het maar achter gesloten deuren doen zeker… nou ik wil mijn kind bv geven, maar ga mezelf er echt niet thuis veroordelen :wink: .

Ik leg niet mijn hele hebben houden in het zicht van de goegemeente… als ze het niks vinden… kijken ze maar de andere kant op :lol:

ik plaats het omdat ik er best wel raar vind dat zoooooveel mensen het iets raars vinden in het openbaar… moet ik dan maar mezelf thuis opsluiten ofzo?

Ik ben weleens met mijn drie mnd oude baby uit een ijssalon gestuurd… :shock:

Ik was notabene binnen gaan zitten omdat ik toen (mijn eerste kind) zelf wat onzeker was en het hele terras buiten vol zat, binnen zat bijna niemand. Ben de discussie aangegaan en deze meneer was idd van mening dat ik er voor koos bv te geven dus dan maar thuis te blijven heel de dag :roll:

ik had me toch een herrie gemaakt:P

Wordt steeds gekker in Nederland :hand: en hoop niet dat ze het gaan verbieden!

tsja meestal krijg ik leuke reacties,

alleen afgelopen zomer op een strand heb ik een keer een heel merkwaardige reactie gehad

ik zat geheel gekleed op het strand ( we waren aan de wandel niet aan t zwemmen) eva-linde dde borst te geven

naast mij lag een stelletje ergens tussen de 18 en de 25 schat ik waarvan het meisje topless lag te zonnen, ineens zegt haar vriend terwijl hij me aankeek alsof ik iets heel erg viezigs aan t doen was

MOET DAT NOU?

noujjaaaaa zeg toen ben ik zo in lachen uitgebarsten en mijn man zei…ja joh DAAR zijn die dingen nou voor, niet om ze bloot in de zon te hangen , of voor jou plezier…

mja…maar dat was dus wel een hele grote uitzondering hoor, en we moesten er eigenlijk alleen om lachen…zo dom :roll: :lol:

@kristalkindje wrote:

noujjaaaaa zeg toen ben ik zo in lachen uitgebarsten en mijn man zei…ja joh DAAR zijn die dingen nou voor, niet om ze bloot in de zon te hangen , of voor jou plezier…

Geweldig van je man! :lol: Top :thumbup: Die zou ik ook regelrecht uitgelachen hebben om z'n domme reactie!

Ach 55 procent ziet het wel als normaal :angel:

Beetje negatieve vorm van berichtgeving.

ik ga voor de volle 100 procent :lol: :lol: :lol:

@kristalkindje wrote:

ik ga voor de volle 100 procent :lol: :lol: :lol:

wat mij betreft mogen er best mensen zijn die het niks vinden… als ze het maar uit hun hoofd laten om er tegen mij iets over te zeggen :silenced:

Kijk nu wordt het ze gevraagd in een enquete… maar ik gok dat het gros van de mensen die negatief reageert het niet in het openbaar zal zeggen als ze iemand borstvoeding zien geven, die zullen idd waarschijnlijk de andere kant op kijken.

En de mensen die er wel wat van zeggen… tja inmiddels zal ik het zeker niet nalaten er een antwoord op te geven, net als jouw man dat ook niet kon laten :mrgreen:

Bij mijn eerste was ik nog niet zover, toen had de borstvoeding sowieso veel voeten in aarde, niks ging makkelijk en uiteindelijk maar 8 week gegeven… als ik toen ook nog eens negatieve opmerkingen over me heen had gekregen weet ik niet hoe ik gereageerd zou hebben… waarschijnlijk niet of met een rood hoofd.

Inmiddels ben ik dat stadium wel voorbij :wink:

er zijn ook genoeg dingen waar ik wat van vind en daar zeg ik ook niks over… puur omdat het zo weinig nut heeft om er iets van te zeggen… ik zie ook werkelijk het nut niet van als iemand een bv mama meent te moeten zeggen dat het niet normaal is dat ze de honger van haar kind wil stillen… dat het niet normaal is om dat te doen waar anderen het kunnen zien etc.

ik vind het prima, het zou nergens geweigerd mogen worden vind ik :thumbup:

Ik deed het zelf niet in het openbaar, omdat ik mezelf daar niet prettig bij voelde maar als iemand dat wel wil of doet prima :thumbup:

idd 55% vind het dus wel ok! Dat lijkt me de meerderheid, dus problem solved!

En geen idioot moet het wagen er iets van te zeggen, ga ik alleen nog maar meer in het zicht zitten.

Verdorie zeg je ziet er toch geen klap van!! Ik heb altijd speciale voedingsshirts aan, en voedingsBH. Je ziet geen stukje vlees!

neuh bij mij ziet dat er uit alsof ze tegen mn shirt aan ligt. ik heb niet zulke mooie borsten meer, schaam me er nietvoor hoor! ze zijn harstikke goed en functioneel en allebei VAN MIJ hihi…maar ze zijn door veel gejojo en drie lange bv periodes bovendien best een heel eind richting het zuiden gezakt hihi

ik ga er gewoon niet pontificaal mee bloot, het gaat netjes onder het shirt…en ik heb vaak een mooi sjaal die ik , ook voor de rust die het haar geeft, over mn meisje heen leg,…zie je er helemaal niks meer van…maar dan nog zijn er mensen die dat genant vinden ofzo…

ik denk persoonlijk niet omdat ze blote borsten zien per ongeluk …maar meer om het idee dat de baby aan de tepel zuigt, te intiem ofzo

@kristalkindje wrote:

maar ze zijn door veel gejojo en drie lange bv periodes bovendien best een heel eind richting het zuiden gezakt hihi

Maar BV heeft daar toch geen invloed op? Of wel? Nou ben ik in de war! :think:

in combinatie met gejojo wel …normaal bij stevige borsten nee volgens mij niet echt

het is ook wel afhankelijk van je eigen huid denk ik.

Ik heb gisteren nog heerlijk in het openbaar BV gegeven, bij de HEMA terwijl ik wat zat te eten en drinken. Tsja als ik een schreeuwend kind heb omdat ze honger heeft is het ook niet goed…

Ik ben er zo één die er niet eens over nadenkt wat anderen vinden… primaire reactie… kind heeft dorst, ik geef de borst, aanleggen. Waar ik ook ben…

Maar wat Lydia zegt… 55% vindt het dus wel normaal! Hopelijk gaat dat meer worden!

Ik vind het opzich wel normaal…

Maar…ik vind persoonlijk wel dat het een beetje afgedekt moet gebeuren, met bijvoorbeeld zoon voedingsmantel die je hebt, dat je kindje gewoon kan drinken maar dat het wel prive blijft.

Ik heb zelf maar 2 dagen borstvoeding gegeven maar als ik dit zou doen in het openbaar dan zou ik het ook een beetje afgeschermd doen.

Ik zat een tijd geleden bij de vroom wat te eten en te drinken, toen zat er een mevrouw voor me borstvoeding te geven…echt alles was te zien zo ongeveer…en ik vond dit dus echt niet gepast terwijl ik lekker aan het eten was…maja daar denkt iedereen anders over denk ik