borstvoeding in openbaar is niet normaal

Ik denk dat je een hele andere uitslag krijgt als je een foto erbij laat zien waar alles bedekt is. Er zal een hele grote groep bij zitten die nu nee zeggen, maar eigenlijk niet weten waar ze het over hebben :wink:

Tot nu toe (totaal bijna 2 jaar BV) heb ik eigenlijk alleen nog maar leuke reacties gehad :thumbup:

Fijn van die BV-supportende mannen he :inlove:

@kim86 wrote:

Maar…ik vind persoonlijk wel dat het een beetje afgedekt moet gebeuren, met bijvoorbeeld zoon voedingsmantel die je hebt, dat je kindje gewoon kan drinken maar dat het wel prive blijft.

Dat lijkt me dus zo’n onhandig geklungel om onder zo’n ding te gaan zitten en weet ik het… als ik mijn kind voed (eh op dit moment geen kind aan de borst) dan denken mensen 99% van de tijd dat het bij me op schoot ligt te slapen.

Dus zoveel is er helemaal niet te zien als een moeder voedt…

Persoonlijk vind ik die bv capes/doeken/sjaals ook een beetje onzin/geldklopperij. Voor mijn gevoel zit ik meer in de kijker als ik eerst zo’n halve tent bouw als dat ik gewoon ga zitten voeden :lol:

Heb weleens tegen de zon een hydrofiel luier over mijn schouder gelegd zodat de kleine niet met het koppie in het zonnetje zat en ik wel.

Ik denk dat er bij de ene moeder meer te zien is dan bij de andere…en de meeste houden het kindje idd zo vast dat het net lijkt of dat het ligt te slapen…maar bij deze mevrouw was alles, de tepel dus ook, gewoon zichtbaar tijdens het voeden…

ik kan me voorstellen dat zoon doek een gedoe is om om te doen…maar persoonlijk zou ik dat doen als ik ergens in het openbaar zit, gewoon voor de privacy tussen mij en mn kindje

hoef idd niet alles te zien als een ander zit te voeden… maar ik denk wel dat ik me er vrij makkelijk voor af sluit.

Als ik ergens zit te eten/drinken dan ben ik vaak met iemand anders, dus toch wel aan de klets :mrgreen:

ik zit ook wel es bij de vroom te voeden…wie weetziet er wel eens iemand iets…even de andere kant opkijken denk ik dan haha

ik bedek me wel een beetje maar dat is omdat ik dat zelf fijner vindt. en omdat ik vaak sjawls draag wil ik er nog wel eens gezellig een sjawl overheen leggen, maar dat is dan weer omdat eva-linde dan veel rustiger drinkt…die is snel afgeleid in een vreemde omgeving en dan gaat t niet zo vlotjes :lol:

maar zo n voedingsmantel neuh…sorry dat vind ik ook net even te gek…heb er wel es over gedacht maar die had ik nooit gebruikt als ik em had gekocht, net alsof je bij de kapper zit endan zo n kindje er helemaal achter, alsof ik iets slechts doe ofzo

sorry gaat me echt te ver een koe hoeft zich toch ook niet te verstoppen als ze zoogt? of een paard

de keren dat ik mensen AAAAH heb horen zuchten als ze onze merrie zag zogen…

waarom zouden wij ons dan wel moeten verstoppen, is dat dan ineens bah vies in plaats van AAAH? :hand:

belachelijk

ook hier wordt gewoon in het openbaar gevoed.

als mijn kind straks (oooh kan het niet afwachten) honger heeft krijgt het eten, waar ik ook ben,

je ziet toch niets.

hoe deden ze dat vroeger dan?

ikzelf heb maar zo kort bv gegeven…

weet niet of het zo durven…

en eigenlijk wat zie je dan… een stukje huid… de rest ligt de baby voor…

heb ook weleens gehad dat ik het pas heeeeeel laat zag dat iemand de baby aan het voeden was… had het gewoon niet in de gaten.

heb ook nog nooit een moeder gezien die zo pontificaal alles opengooit.

meestal zit je toch wat achteraf of met de rug naar mensen toe…

maar kris die reactie van je man… GEWELDIG…

Vind het jammer dat er dan niet doorgevraagd word… waarom vinden mensen het niet fijn?

Ik weet van mezelf dat ik me altijd erg opgelaten voel als ik iemand zie voeden… ik weet dat borsten bedoeld zijn om baby’s te voeden maar als zeer preuts gelovig opgevoed meisje heb ik dus niet geleerd om open te staan voor openbaar bloot en ik stoor me dus ook aan al het naakt op het strand.

Pas nu ik zelf moeder ben en de redenatie kan maken dat de voedster er zelf blijkbaar geen probleem mee heeft om gezien te worden, kan ik er naar kijken zonder me direct opgelaten te voelen, maar daar is veel tijd overheen gegaan.

Omdat je opgelaten voelen niet fijn voelt, koppel je dat toch aan de veroorzaker van die gevoelens en dus ergo… een voedende moeder zien is niet fijn. Zal dat ook altijd wel in zekere mate blijven houden, ik zoek het ook zeker niet op.

Is net als die sloggi bil- boards… het lijdt enorm af en je oog word er steeds naar toe getrokken, maar dat wil niet zeggen dat het fijn voelt om er zo mee geconfronteerd te worden. :wink:

tsja ik snap alle redenaties hoor waarom mensen het niet fijn zouden vinden…en ik respecteer ze ook,…en neuh in het restaurant hoef je echt niet met de hele handel op tafel van mij…ik houd wel rekening met anderen daarin, en ook mezelf bescherm ik daardoor tegen die mening van anderen, bovendien wil je RUSTIG voeden , en dan is in de kijkerd staan niet echt handig voor je rust en die van je baby

maar

ik blijf er bij dat het zo natuurlijk is dat het niet nodig zou moeten zijn je zo af te schermen…ik vind het jammer dat dat onze cultuur is geworden , dat 1 van de meest natuurlijke dingen, ( ik bedoel de NIET vieze dingen hihi) zo tegen de borst schijnt te stuiten van sommige mensen.

borstvoeding is het voeden van onze jongsten…iedereen vind babies schattig, maar veel mensen vinden een flesje dus “kies” en bv niet. dat is toch gek? of redeneer ik nou zo raar? vooral als je kinderen wat "groter"worden gaan mensen het nog “raarder” vinden weet ik uit ervaring.

ik vind het zo jammer

kris ik snap wat je bedoeld… maar als ik iemand zie met een kind van 4 (of ouder) dat bv krijgt… dan vind ik dat erg vreemd…

maar moet eerlijk bekennen… ik let er niet op hoor of iemand bv geeft of niet…

bij de oudste heb ik wel meteen tegen het bezoek gezegd. Femke heeft honger en krijgt bv dus als je er niet tegen kunt dan moet je maar even de andere kant uit kijken…

ik bedoel zelfs dat mensen nu soms al verwondert tegen mij zeggen, tjees nu NOG steeds volledig aan de borst? je houdt er zeker nu wel haast mee op?

ik heb allebei mn andere kinderen tot ze twee en half waren gevoed, eigenlijk tot ze er zelf een beetje klaar mee waren doordat er steeds hapjes gewoon eten bij kwamen,…op het laatst geef je dan nog troostvoeding voor t slapen gaanl…dat ziet niemand en is gewoon fijn …maar ook dat stopt een keer

zal per kind verschillend zijn wanneer dat stopt denk ik

boven de vier volledige bv lijkt me niet zo vaak te gebeuren in een westers land, omdat kinderen dan toch allang warm eten en brood etc krijgen…

@kim86 wrote:

met bijvoorbeeld zoon voedingsmantel die je hebt, dat je kindje gewoon kan drinken maar dat het wel prive blijft.

Oh da's vreselijk, zo'n voedingsmantel. Wat een gedoe zeg. En wat een idioterie ook. Als je een beetje normaal gekleed bent zie je er ook amper wat van.

Ik zat een tijd geleden bij de vroom wat te eten en te drinken, toen zat er een mevrouw voor me borstvoeding te geven...echt alles was te zien zo ongeveer....en ik vond dit dus echt niet gepast terwijl ik lekker aan het eten was..maja daar denkt iedereen anders over denk ik

Gelukkig was het kindje ook lekker aan het eten!

Persoonlijk heb ik liever een BV gevende moeder voor mijn neus, dan een krijsend kind in het restaurant. Daar wordt ik echt horendol van!

Ik zat eens ergens, lag het kind te brullen in de wandelwagen toen die mensen gewoon zaten te eten. Geen oog voor de baby. Dat vond ik echt schrijnend...
En dat vind ik nou een schoolvoorbeeld van 'niet normaal'.

@mamaMarije wrote:

@kim86 wrote:
Maar…ik vind persoonlijk wel dat het een beetje afgedekt moet gebeuren, met bijvoorbeeld zoon voedingsmantel die je hebt, dat je kindje gewoon kan drinken maar dat het wel prive blijft.

Dat lijkt me dus zo’n onhandig geklungel om onder zo’n ding te gaan zitten en weet ik het… als ik mijn kind voed (eh op dit moment geen kind aan de borst) dan denken mensen 99% van de tijd dat het bij me op schoot ligt te slapen.

.
wij hadden laatst een trouwerij en toen zaten we in de kerk en toen begon Manoël te huilen… ik heb em laten drinken en legde em daarna weer terug… zegt mijn man na de dienst: goh wat knap dat je hem weer stil kreeg zonder te voeden… ik zei: zonder voeden??? :lol: :mrgreen:

@kristalkindje wrote:

ik bedoel zelfs dat mensen nu soms al verwondert tegen mij zeggen, tjees nu NOG steeds volledig aan de borst? je houdt er zeker nu wel haast mee op?

Die vraag kreeg ik van mijn schoonmoeder al met krap een maand bij de 2e… :shock:

Hij heeft uiteindelijk veel langer dan gemiddeld bv gehad (namelijk 2 jaar en 3 maanden) maar op een gegeven moment is het alleen nog voor dan wel na slaapjes… en heel lang slechts 1 voeding per dag. Die vindt dan niet meer in het openbaar plaats hoor.

Het grappige is wel dat iedereen er nu bij mij gewoon vanuit gaat dat ik natuurlijk weer bv ga geven en als het enigzins lukt er geen flessen (kv) aan te pas zullen komen (ook de 3e heeft langer dan gemiddeld gedronken, namelijk 1,5 jaar). De VK heeft het niet eens gevraagd, had het al ingevuld bij de intake. Ze kennen me er inmiddels geloof ik wel :wink: .

@klavertje4 wrote:

@mamaMarije wrote:
@kim86 wrote:

.
wij hadden laatst een trouwerij en toen zaten we in de kerk en toen begon Manoël te huilen… ik heb em laten drinken en legde em daarna weer terug… zegt mijn man na de dienst: goh wat knap dat je hem weer stil kreeg zonder te voeden… ik zei: zonder voeden??? :lol: :mrgreen:

heej die vind ik goed…

En BF vind dat ook niet kunnen (zou het ook niet kunnen) eten en je kind lopen krijsen…

baby weet maar op 1 manier iets duidelijk te maken…

@klavertje4 wrote:

:lol:

Zo heb ik onze 2e tijdens de uitvaart van mijn oma (ja daar waren de kinderen bij) zitten voeden. Heeft ook werkelijk niemand doorgehad, iedereen vond dat ze zoet waren geweest.

@mamaMarije wrote:

@kristalkindje wrote:

Die vraag kreeg ik van mijn schoonmoeder al met krap een maand bij de 2e… :shock:

Hij heeft uiteindelijk veel langer dan gemiddeld bv gehad (namelijk 2 jaar en 3 maanden) maar op een gegeven moment is het alleen nog voor dan wel na slaapjes… en heel lang slechts 1 voeding per dag. Die vindt dan niet meer in het openbaar plaats hoor.

Het grappige is wel dat iedereen er nu bij mij gewoon vanuit gaat dat ik natuurlijk weer bv ga geven en als het enigzins lukt er geen flessen (kv) aan te pas zullen komen (ook de 3e heeft langer dan gemiddeld gedronken, namelijk 1,5 jaar). De VK heeft het niet eens gevraagd, had het al ingevuld bij de intake. Ze kennen me er inmiddels geloof ik wel :wink: .

heeeel herkenbaar haha, ik heb beide andere kids ook tot twee en half jaar gegeven …en bij mij was de wens weer voeding te geven zo groot dat de kraamverzorster het woord fles niet eens durfde te gebruiken hahahaha…

ik hoop deze keer langer dan 11,5 maand te kunnen voeden! de andere kinderen zijn allebei in eens gestopt bij 11,5 maand… :cry:

zomaar uit zichzelf klavertje? tsja je weet t nooit he, het kind zelf heeft er natuurlijk ook "zeggenschap"in…

ik hoop ook nu weer heeeeel lang te kunne voeden, dit is mn laatste kindje en ik geniet zo intens van alles…ik mag gewoon op mn 43 ste nog een keertje alles meemaken…dat voeden was voor mij daarm zoooo belangrijk…en ik wil er zo lang mogelijk van genieten :inlove:

ja zo ineens van de een op de andere dag