Borstvoeding en zelf afvallen.... of juist niet??

@TaMa wrote:

Maar ja, ik vind bv geven belangrijker dan mijn lijn dus daar ga ik toch niet mee stoppen…

Ja dat staat bovenaan natuurlijk!!

het afvallen is alleen een prettige bijkomstigheid.

@Esther28 wrote:

@TaMa wrote:
Maar ja, ik vind bv geven belangrijker dan mijn lijn dus daar ga ik toch niet mee stoppen…

Ja dat staat bovenaan natuurlijk!!

het afvallen is alleen een prettige bijkomstigheid.

ja en nee…

Ik vind het wel lekker hoor om kleding te passen die ik eerder niet snel aan deed. Maar ik word GEK van mijn collega’s die allemaal ontzettend letten op wat ik eet en niet eet. “je moet niet verder afvallen hoor” is iets wat ik echt elke dag een keertje hoor. En ik heb dus het idee dat het nu wel stabiel is :roll:

ja dat is ook weer herkenbaar, mijn collega’s zeggen er ook vaak wat van.

vragen ze hoe lang ik nog door ga (met afvallen)

en ze zeggen dat er echt niet meer af moet en dat het goed is zo.

En: “je hebt geen kont meer in de broek man”

Nou ik vind zelf dat ik nog reserves genoeg heb dus er kan echt nog wel meer af.

ik ben nog lang niet licht voor mijn lengte, gewoon normaal.

En ik baal wel dat m’n nieuwe broeken die ik in feb. heb gekocht nu alweer te groot zijn, is geen gezicht meer…

Aan de andere kant is dat wel weer een leuk teken dat er weer wat af is…

Hier ook een afvaller…

Voor de zwangerschap 57 kg (bij 1.60 m), eind van de zwangerschap 70 kg, volgende dag na de bevalling 63 kg en ondertussen, door het geven van BV nu nog maar 52 kg.

Ik wil nu ook niet meer afvallen, mijn broeken zijn echt allemaal veel te groot! Slank is mooi, maar te dun niet!

Maar ik wil wel erg graag BV blijven geven, dus ik kijk het nog even aan.

Mijn moeder heeft vroeger hetzelfde gehad en moest later noodgedwongen stoppen.

Ik probeer wel goed op mijn eten te letten en neem ook vaak “lekkere” dingen, maar het maakt allemaal niks uit!

Voor de dames die nog graag wat overtollige kilootjes kwijt willen…zet 'm op :thumbup:

:-* Grietje

Net op m’n werk ook weer:

Eet jij alleen nog maar slablaadjes ofzo tegenwoordig??

Je wordt echt mager!

ik zeg, nee mijn dochter eet me op.

Ik eet echt wel normaal hoor!!

Pfff, het houdt ook niet op he.

En ik vind zelf dat ik echt nog reserves genoeg heb, nog genoeg vet op m’n billen/heupen enzo. (inclusief putten enzo :mrgreen: )

ik ben een stuk slanker dan voor de zwangerschap, ja dat zie ik zelf ook wel, maar ik ben echt nog lang niet dun.

Mijn BMI is 23,70 dus netjes toch??

Echt geen ondergewicht!

Zijn het vrouwen die dat zeggen??

@renzosmam wrote:

meestal mannen.

van de vrouwelijke krijg ik juist complimentjes… :slight_smile:

Ik val ook langzaam af, terwijl ik dus toch wel regelmatig iets lekkers tussendoor pak.

@welkom wrote:

Ik val ook langzaam af, terwijl ik dus toch wel regelmatig iets lekkers tussendoor pak.

Ik ook hoor, ik ben een enorme zoetekauw!

Maar ondanks dat kom ik niet aan maar val langzaam af.

Vanmiddag weer een andere collega, was ik een beetje mee aan het dollen.

Zegt hij: Magere Miep!

:shock:

Das niet leuk he Esther… net als dat ze tegen mij elke keer zeggen “Goh ben je nu alweer zwanger of zitten al die kilootjes er nog aan”

“Ik dacht dat je juist van bv afzou vallen, maar geld niet voor jou he?”

Dan voel ik me dus zo kleinnnnn

Echt Tama???

Ooooooooooooooooooooh wat erg…hij is 4 maanden!!!

:naughty:

Let it go hoor…mafkezen!!

En ik ging bij R ook later een beetje afvallen van de bv pas…maar uiteindelijk woog ik na een jaar gewoon wat ik daarvoor woog,dus dat komt echt wel ‘‘goed’’ want uhm…als ik je op foto’s ziet…zie jij er heel goed uit voor een mama van 3 kids :thumbup:

:-*

@Esther28 wrote:

@renzosmam wrote:

meestal mannen.

van de vrouwelijke krijg ik juist complimentjes… :slight_smile:
Dat valt me alweer mee…

Enuh mannen hebben er tóch geen verstand van :hand: :naughty:

:lol: 8)

@renzosmam wrote:

Echt Tama???

Ooooooooooooooooooooh wat erg…hij is 4 maanden!!!

:naughty:

Let it go hoor…mafkezen!!

En ik ging bij R ook later een beetje afvallen van de bv pas…maar uiteindelijk woog ik na een jaar gewoon wat ik daarvoor woog,dus dat komt echt wel ‘‘goed’’ want uhm…als ik je op foto’s ziet…zie jij er heel goed uit voor een mama van 3 kids :thumbup:

:-

:oops: :oops: dankje!!! :mrgreen: :-

Nou Ik ben ook 20 kilo aangekomen tijdens mn zwangerschap, en Lenn heeft me tot nu toe aardig “opgegeten”… ik ben nu op mijn oude gewicht (nou ja, van NA het stoppen met roken :oops: ) en weeg weer 63. Heb wel echt nog een buikie, maar misschien eet hij die ook nog wel op :wink: maar zoals TaMa ook al zei: bv is belangrijker dan de lijn!!

@TaMa wrote:

Das niet leuk he Esther… net als dat ze tegen mij elke keer zeggen “Goh ben je nu alweer zwanger of zitten al die kilootjes er nog aan”

“Ik dacht dat je juist van bv afzou vallen, maar geld niet voor jou he?”

Dan voel ik me dus zo kleinnnnn

Oef… dat is niet leuk om te horen lijkt me.

Wat hard zeg om dat te zeggen.

Nou lekker boven staan hoor! laat ze maar lullen.

En net wat Renzosmam zegt, hij is nog maar 4 maanden joh!

dan hoef je je echt nog niet druk te maken om weer op je oude gewicht te zijn.

dat deed ik toen bij Noa ook niet hoor.

pas toen ze een jaar was ofzo had ik zoiets van euhhh, nou moet ik er toch maar eens wat aan gaan doen.

@Affie wrote:

Nou Ik ben ook 20 kilo aangekomen tijdens mn zwangerschap, en Lenn heeft me tot nu toe aardig “opgegeten”… ik ben nu op mijn oude gewicht (nou ja, van NA het stoppen met roken :oops: ) en weeg weer 63. Heb wel echt nog een buikie, maar misschien eet hij die ook nog wel op :wink: maar zoals TaMa ook al zei: bv is belangrijker dan de lijn!!

Hier ook nog dat buikie…

die is natuurlijk ook enorm uitgerekt geweest.

is ook nog lekker zacht :mrgreen:

Heb ook nog niet echt buikspieroefeningen gedaan ofzo…

en ik heb het idee als ik een keer veel eet dat ie gelijk weer uit zet, dan heb ik echt een mega pens en voel ik me gelijk 10 kilo zwaarder…

de volgende morgen is het dan wel weer afgezakt maar toch.

Even ter illustratie, dit was mijn buik met 39+6 weken:

(en ik was hier inmiddels de 100 kilo gepasseerd :shock: …)

Oh wauw! Wel moooooooi!! :inlove:

WAUW!!

Maar wel onwijs mooi en strak…en geen lijntjes erop :thumbup:

ja mega buik he??

Ben er stiekem wel heel trots op hoor, zou graag nog een keer willen!! :silenced:

En inderdaad, zelfs na 2x zo’n dikke buik te hebben gehad geen lijntjes.

Daar heb ik dan weer geluk mee gehad.

Was ik wel erg blij mee, maar goed, voor hetzelfde geld had ik ze wel gekregen, je houd het toch niet tegen…

En dan was het toch voor een goed doel geweest he! :inlove: