Borstvoeding en zelf afvallen.... of juist niet??

Hallo,

Wie heeft er ervaring mee met zelf afvallen tijdens de bv?

ik geef nu 7 maanden borstvoeding.

Ik was in de zwangerschap 20 kilo aangekomen, inmiddels ben ik bijna 30 kilo afgevallen.

Ik weet wel zeker dat het door de bv komt, want bij Noa was ik ook 20 kilo aangekomen, de bv lukte toen niet en ik ben die kilo’s nooit allemaal weer kwijt geraakt.

Nu vraag ik me af hoe lang dat afvallen blijft door gaan, echt tot je stopt met bv of heb je op een gegeven moment een goed gewicht en stopt het afvallen dan?

Ik ben er op zich heel blij mee, ik was altijd wat aan de zware kant en nu heb ik een mooi gewicht bij mijn lengte (ik ben 1m80 en weeg nu 76,8 )

Ik woog altijd rond de 85, dus dit is voor mij al een heel verschil.

ik zou er nog wel iets af willen tot ik 75 weeg ofzo.

ik probeer wel wat op te letten met snoepen enzo en meer bewegen, maar echt lijnen doe ik natuurlijk niet.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. zijn jullie afgevallen en zo ja hoeveel en hoe lang bleef dat door gaan?

Ik ben nog lang niet van plan om te stoppen met bv namelijk.

Groetjes Esther

Ik viel ook veel af door de BV… ik deed ook niet aan lijnen, at gewoon gezond… 6 boterhammen met 6 sneetjes roggebrood overdag, 2 a 3 stuks fruit… groot bord avondeten en zeker 2 liter warm water op een dag… elke avond genoot ik van een mini snickers… :inlove: ik viel af tot ik op een gegeven moment op (voor mijn gevoel ook) op mijn juiste gewicht zat… 62 kilo… :angel: Dus hier stopte toen het afvallen vanzelf… 8) Mijn lichaam had de reserves op… :lol:

@faizaa wrote:

Ik viel ook veel af door de BV… ik deed ook niet aan lijnen, at gewoon gezond… 6 boterhammen met 6 sneetjes roggebrood overdag, 2 a 3 stuks fruit… groot bord avondeten en zeker 2 liter warm water op een dag… elke avond genoot ik van een mini snickers… :inlove: ik viel af tot ik op een gegeven moment op (voor mijn gevoel ook) op mijn juiste gewicht zat… 62 kilo… :angel: Dus hier stopte toen het afvallen vanzelf… 8) Mijn lichaam had de reserves op… :lol:

Ik val dus totaal niet af, en blijf maar steken op het gewicht van net na de bevalling… :frowning:

Ik snoepte wel zo nu en dan hoor, maar nu gaan we ervoor :wink:

Faizaa waarom warm water??

Viel ik maar af, ik baal van mijn lijf. Ik geef wel bv maar ik heb nog 10 overtollige kilo’s :frowning: . Ach ja, komt wel weer zal ik maar denken.

Ik begon bij mijn eerste pas na een maand of 7 met afvallen. En dat ging idd vanzelf, zelfs al at ik tegen de klippen op. Tot ik onder het gewicht zat van voor de zw.schap. Ik werd toen direct weer zwanger dus ik kan je niet vertellen of het vanzelf gestopt zou zijn, ik vermoed het eigenlijk wel. Nu weeg ik zeker nog 5 kilo teveel, maar ik verwacht dat de borstvoeding op een bepaald moment zoveel energie gaat gebruiken dat ik vanzelf weer ga afvallen. Voor de meiden die dus ook graag willen afvallen… heb nog even geduld, wie weet komt het nog.

Mijn zussen vielen overigens allebei niet af tijdens de bv-periode, die hebben daarna heel hard hun best moeten doen. Ik prijs mij dus maar gelukkig.

hier ook nog geen grammetje afgevallen. Ik weeg nu 72 kg en ben bij de 68 begonnen. Ik denk ook niet dat ze er ooit nog afgaan.

Hier voor de zw 60 kg (1.76) eind zw 74 en nu 56 :? ik probeer heel hard om niet nog verder af te vallen, of zelfs wat bij te komen, ik hoop dat het afvallen stopt!!

@Suuusje wrote:

@faizaa wrote:

Ik val dus totaal niet af, en blijf maar steken op het gewicht van net na de bevalling… :frowning:

Ik heb eens gelezen dat omdat het al op lichaamstemperatuur is… de afvalstoffen sneller afvoerd… of het waar is weet ik niet… maar het werkt hier wel :angel: ook vond ik het s’winters niet prettig om liters koud water te drinken :frowning:

Veel succes :-*

@faizaa wrote:

@Suuusje wrote:
@faizaa wrote:

Ik heb eens gelezen dat omdat het al op lichaamstemperatuur is… de afvalstoffen sneller afvoerd… of het waar is weet ik niet… maar het werkt hier wel :angel: ook vond ik het s’winters niet prettig om liters koud water te drinken :frowning:

Veel succes :-

Thanks! Dan gaan we dus gewoon warm water drinken… :wink:

:-

@Suuusje wrote:

@faizaa wrote:
@Suuusje wrote:
@faizaa wrote:

Veel succes :-

Thanks! Dan gaan we dus gewoon warm water drinken… :wink:

:-

Is echt wennen… vooral ook met dit warme weer… :sick: maar ik kon op een gegeven moment geen koud water meer drinken, werd ik misselijk van…

ik word misselijk van warm water.

Hier ook afgevallen dankzij de borstvoeding.

Heb het idee dat het zich nu wat stabiliseert.

Wel ben ik nu lichter dan voor de zwangerschap, wat op zich geen straf is :wink:

Ik woog ook minder dan voor ik zwanger was, ik viel dus ook af maar nu heb ik een paar keren enorm veel zoetigheid gegeten, taartjes, gebakjes,etc etc en nu merk ik wel dat ik aangekomen ben. :oops:

Ik ben heel geleidelijk aan het afvallen, (TE naar mijn zin :roll: ), maar waarschijnlijk wel gezond. Ik heb net wel een maandje op hetzelfde gewicht gezeten maar nu gaat het langzaamaan weer naar beneden. Ik was 35 kilo aangekomen gerekend vanaf het moment dat ik zwanger was van de eerste tot 1 dag voor de bevalling van de tweede (ik was nog niet terug op gewicht na de eerste en erg snel weer zwanger). Daar is nu net iets meer dan 20 kilo vanaf. Ik had gehoopt met de bv weer sneller op mijn oude gewicht te zitten, maarja, 35 kilo…tis nogal wat, natuurlijk.

@Suuusje wrote:

@faizaa wrote:

Ik viel de eerste maanden ook totaal niet af hoor!

ik was al helemaal teleurgesteld dat dat bij mij dus blijkbaar niet werkte.

van oktober tot half dec. gebeurde er weinig.

vanaf de kerst begon het pas, heel geleidelijk.

bij de bevalling woog ik 106, erna 97, toen de kraam weg ging 93 en dat bleef een hele tijd steken, vreselijk vond ik dat!

Nu ben ik dus wel blij en hoop nog een paar kilo zo kwijt te raken.

wat veel reakties trouwens zeg, super!

is wel een hot item geloof ik :mrgreen:

@océan wrote:

Hier voor de zw 60 kg (1.76) eind zw 74 en nu 56 :? ik probeer heel hard om niet nog verder af te vallen, of zelfs wat bij te komen, ik hoop dat het afvallen stopt!!

oeps, dat is wel weinig zeg…

ken het wel, mijn moeder is 1m80 en weegt nog geen 60 kilo.

Erg dun dus. bij haar vergeleken was ik altijd gewoon dik, maar dat voelt nu een stuk minder zo.

Maar je moet inderdaad niet meer afvallen!
@faizaa wrote:
[Faizaa waarom warm water??

Ik heb eens gelezen dat omdat het al op lichaamstemperatuur is.. de afvalstoffen sneller afvoerd.. of het waar is weet ik niet.. maar het werkt hier wel :angel: ook vond ik het s'winters niet prettig om liters koud water te drinken :(

Veel succes :-*
[/quote]

Ik heb juist eens gehoord dat je water ijskoud moet drinken, je lichaam moet dan veel moeite doen om het op temp. te krijgen waardoor je veel cal. verbrand.
Heb je moeite met je stoelgang dan wel warm water drinken.

Maar ik weet het niet hoor, heb het ook maar gehoord.
ben het met je eens dat koud water in de winter niet werkt, dan drink ik echt veel minder.

@faizaa wrote:

Ik viel ook veel af door de BV… ik deed ook niet aan lijnen, at gewoon gezond… 6 boterhammen met 6 sneetjes roggebrood overdag, 2 a 3 stuks fruit… groot bord avondeten

6 boterhammen, daar kom ik niet aan.

vandaag beetje te weinig gehad, vanmorgen 1 boterham met kaas, tussen de middag 2 (bruine) boterhammen met kaas. Tussendoor niks.

net een bord macaroni gehad.

was een beetje druk vandaag, we moesten met yara naar het ziekenhuis, controle van de heupjes, om 13.15. dus daarvoor gauw 2 broodjes gehad.

daarna thuis gelijk weer weg want ik moest collecteren, dus op de fiets en half lopend met dat warme weer. Ik had gelukkig een flesje water mee.

maar op een gegeven moment werd ik helemaal licht in m’n hoofd en ben ik naar huis gegaan gauw eten koken.

en nu moet ik ook weer weg, ik loop op woensdagavond altijd met een vriendin.

Nou, ben benieuwd naar nog meer reakties!

tot later

Bij mijn eerste ging de vlieger van afvallen van bv ook niet op :mrgreen: gelukkig wat dát niet de reden dat ik bv gaf :wink:

Ik woog 74 (en 68/69 voor mijn mk en stoppen met roken) voor die zwangerschap en 93/94 aan het end 8)

Na de bavalling woog ik 87 ofzo ik was in shock :shock: mijn baby woog al 4 kilo :lol: ik had wel meer kilo’s eraf verwacht maar was even vergeten dat mijn (.)(.) lekker gevuld waren met melk toen :inlove:

Toen viel ik de maaaaanden daarna heel langzaam af tot 78 daar bleef ik steken.

Ik zat er eerlijk gezegt verder niet mee.

Ik had the time of my live want ik had een baby en gaf bv :inlove:

Toen hij 10 maanden was was hij klaar met de bv.

Ik ging toen 2x in de week fietsen met mijn vriendin,lekker kletsen en bewegen dat was mooi 2 vliegen in 1 klap en aangezien ik zelden sport of fiets :oops: was mijn lijf zo in shock dat ik op zijn 1e verjaardag weer netje 67 kilo was :lol:

Bij de 2e woog ik 67 nog steeds :angel: (of weer ik schommel meestal tussen de 67 en de 70) en woog 85 op het end.

Ik heb niet op de weegschaal gestaan had me bedacht dat het bij de 1e goed kwam en ik me toch teveel ermee bezig had gehouden dan ik wilde dus nu boeide het mij nog minder.

Ik ging als een speer met mijn lijf…het trok allemaal vrij snel terug (al duurde het net zo lang voordat ik spijkerbroeken van eerst aan kon want dát heeft gewoon tijd nodig blijkbaar) ik woog geloof ik na een maand of 6 alweer 69 kilo ofzo,daarna al snel 67 en eigelijk moet ik gewoon rond die 68,5 wegen.

Ik heb de laatste maanden van de bv (ik heb ruim 15 maanden gegeven) echt álles gegeten wat los en vast zat :mrgreen: zowat iedere avond een pak koekjes :oops: vaak chocolade en aardig wat brood en avondeten…zo bleef ik op dat gewicht :lol:

Superhandig met kerst enzo hoor en de vakantie :dance:

Gestopt…aan de pil gegaan en huppa dik 70 kilo :eh:

De zoetige trek is ook weg…dus geen pakken koek meer hierzo…weer redelijk normaal.

Nu ben ik ziek,keelontsteking en abkuur en de weegschaal is weer terug op 68…

Straks zo zien te houden dan maar wanmt dit is het gewicht waar ik me goed bij voel.

Je moet nu gewoon lekker gezond eten als je blij bent dat je afvalt en als je teveel afvalt wat meer volle producten gebruiken,roomboter,volle melk en dan maar een pak koekjes hoor :wink:

Ik val helemaal niet af, ik kom alleen maar aan en baal er vreselijk van :evil:

Maar ja, ik vind bv geven belangrijker dan mijn lijn dus daar ga ik toch niet mee stoppen…