Borst weigeren

Onze dochter heeft twee weken de borst geweigerd en drinkt nu weer even enthousiast als voorheen. Waarschijnlijk toch haar oortjes geweest en een beetje verkouden. Ik heb oordruppeltjes met lidocaine erin gehaald, Luuf balsem gesmeerd en 's nachts een halve ui op haar slaapkamer gezet. Ik ben wel aan blijven bieden, als ze niet wilde ging ik kolven en gaf haar de kolfopbrengst. Na een week wilde ze weer 's ochtends en 's avonds en langzaam aan ook weer de tussenliggende voedingen.



Het schijnt normaal te zijn, een staking maar leuk is het zeker niet.



Ik hoop dat je het kolven nog even vol kunt houden want het komt goed!!!

Tiggertje vervelend dat je ook (soms) problemen hebt met de borstvoeding.

Ik heb ook wel vaker problemen gehad maar die waren meestal weer over na een paar dagen.

Zo te lezen kolf jij dus ook, heb bewondering voor vrouwen die dat zo lange periode doen :clap: .

Hopelijk kan ik over een paar dagen melden dat hij ook weer lekker drinkt bij mama :smiley:



Hazze ik had de lactatie deskundige meteen maandag al in geschakeld ben daar al vaste klant :think: jammer genoeg.

Zei hadden alleen ook weinig tips.

Ik voed in me slaapkamer hou daar het licht altijd wat gedimt zodat er min mogelijk storende factoren zijn.

Trots zijn op jezelf he.... 100% puur Natascha voor Maurice, ook al drinkt hij het niet uit de originele verpakking


Ontzettend bedankt doet me goed :D

:hug:

Ik hoop dat maurice zich snel bedenkt en weer live gaat drinken.

Hij komt in ieder geval echt niets te kort. Maurice mag maar blij zijn met zo’n fantastische mama. :clap:

:-* Jullie zijn schatten.



Vanmorgen heeft me kleine 1 borst genomen daarna weigerde hij weer…

Daarna moest ik werken…tja moet ook gebeuren…hopenlijk heb ik straks nog een mooei intieme voedingsmoment met hem :inlove:

vast wel…die momenten maken het dan weer waard he? Als ze zo lekker tegen je aan liggen en lief naar je kijken…smelt :inlove:

Ieder geval weet ik inmiddels dat ik het niet persoonlijk moet opvatten als ze even niet wil…er zijn blijkbaar van die fases waar ze doorheen moeten…

Inderdaad ik smelt van die momenten dat hij bij me drinkt…

Vanmorgen (6.00) en om 10.00 heeft hij weer heerlijk bij mama gedronken was niet volledig dus de rest afgekolfd.

Hier dus nu een tevreden mama.



Hoop dan ook dat dit weer zo fase is, maar ik wordt er zo onzeker van.

Hopelijk pakt hij de rest van de voedingen vandaag ook.

:clap: :dance:

Hoop zo dat ie de rest van dag en de tijd die komt gewoon blijft happen.

:-*

Hay,



Even een vraagje (of twee, drie). Verslikt hij zich regelmatig?? Hoor je hem duidelijk drinken? Als hij niet wil happen, wat doe jij dan? Zijn hoofdje vasthouden en tegen de borst aan duwen of allen tegen houden?



Sascha

Hoi sascha,



Maurice heeft zich zelden verslikt als hij aan de borst drinkt.

Als hij drinkt aan de borst hoor ik hem duidelijk drinken.

Normaal ondersteun ik zijn hoofdje iets als hij aan de borst ligt, maar hij hapt zelf naar de borst.



De laaste week heb ik hem ook proberen te sturen naar de borst met mij hand op zijn achterhoofd.

Dit had echter een avrecht effect, en frusteerde mijn nog meer (wat hij natuurlijk ook voelt).



Verder heeft hij vandaag niet meer uit de borst willen drinken, maar toch vandaag mogen genieten van 2 voedings momenten aan de borst.



Natascha

ok, nou dat klinkt toch heel positief.Beter twee momenten dan geen momenten Hier loopt ook niet alles op rolletjes, maar blijf wel hoopvol…Alleen ben jij al veel langer bezig.Mijn zoontje kan er nl ook he le maaaal niet tegen als ik hem stuur. vandaar. En bij mij was het zo dat ik zo veel melk had wat eruit spoot dat hij zich verschrok, verslikte en toen niet meer wilde. Was gelukkig maar voor 1 dag

ps mijn zoontje heet Julian, jouw zoon zijn 2e naam, neem ik aan?



gr, sascha

Sascha, Julian inderdaad een mooie naam!!!

Hoe gaat het nu met het voeden?

Misschien kun je de eerste druk van je borsten kolven zodat Julian niet meteen overspoeld wordt met voeding.



Ondanks de problemen die we hier hebben gehad met de borstvoeding ben ik heeeeel blij dat ik het mag geven.

Zo mooi en vertederend dat het voeden is :inlove:



We hebben al heel wat dips overwonnen.

  • 24 uur niet voeden omdat hij niet hapte (volgens verloskundige kan heel normaal zijn)
  • 2 en 3 dag zelf begonnen met kolven, kom maar eens aan een kolf op zondag in de zomer vakantie.
  • 3de dag laat lactatie deskundige ziet dat hij een zeer kort tongriempje heeft.
  • 4de dag tongriempje wordt geknipt, en drink nu met tepelhoedje (gewoon aan de borst snapt hij niet.)
  • Meerdere keren spruw gehad waar we moeilijk afkwamen en het drinken slecht ging.
  • Meerdere productie dips merk dat ze vaak rond de 19de liggen???



    Al met al hoop ik deze dip ook weer boven zien te komen.



    Liefs natascha

Natascha, hoe gaat het nu?



Ik ben wel benieuwd of je nog fulltime kolft, of dat maurice af en toe alweer live drinkt.

Je bent in ieder geval een kanjer dat Maurice zolang mag genieten van mama-melk. Zeker Met al die troubles.

:-*

jeetje zeg, lees je mail nu pas… Knap dat je doorgaat. Zo hoort het ook…

Heel veel succes nog met de voedingen die wel gaan komen





gr, sascha

Een goeden middag,



Maurice neemt nu bijna iedere voeding 1 borst, deze drink hij niet geheel leeg.

En de tweede borst weigerd hij meestal.

Zelf ben ik al heel trots dat hij 1 borst pakt, ach en de rest kolf ik af en krijgt hij per fles.

Dus nog veel kolf momenten, maar heb het er dubbel en dwars voor over.

Hopelijk kan ik binnenkort schrijven dat hij binnen kort weer volledig bij mijn drinkt als ik thuis ben.



Liefs Natascha

:thumbup: Super dat ie iedere keer wel al weer even bij je drinkt.

En voor jou :clap: :clap: :clap:



:hug:

zoekt een pet-afneem-smiley :think:

Fantastisch hoor, zoals je door zet! :clap:

Ben denk ik een beetje te voorbarig, weigerde natuurlijk om 14.00 weer de borst.

Hopelijk de volgende voeding meer geluk.

Komt echt wel weer!

Doorgaan! :thumbup:

:smiley:

Natascha, hoe gaat het nu? Wil Maurice weer een beetje drinken?



(Dionne op het moment slecht, maar ja, ga vanaf morgen afbouwen, dus ik maak me er ook maar niet meer druk om.)



:-*