Borst weigeren

Een goeden avond,



Ik geef nu bijna 5 maanden borstvoeding.

Het geven van borstvoeding is nooit echt gelopen als ik gehoopt had.

Maar ik ben ontzettend trots dat ik het al zo lang heb mogen geven.

Heb jammer genoeg mijn zoontje nooit live kunnen voeden omdat hij niet goed hapte,

Dus in de begin periode veel gekolfd om alles opgang te krijgen en daarna gevoed met tepel hoedje.



Maar nu het probleem ik wil eigenlijk nog heel graag tot 6 maanden volledig voeden.

Maar Maurice weigert de laatste dagen continu de borst, tot frustratie van mijn. 's ochtend hapt hij nog wel goed, maar de rest van de dag keert hij de borst af en zet het op een brullen.

Hebben jullie enige idee wat dit zou kunnen zijn?

Hij heeft geen spruw of door komend tandje wat ik kan zien.

Wel neemt hij gretig het flesje afgekolfde melk.



Hebben jullie tips?

Zou dit tijdelijk zijn?



Ik ben namelijk nu het bijna full time kolven zat met de handkolf.



Alvast bedankt als jullie willen reageren.



Liefs Natascha

Niemand een iedee of tip. Zie het namelijk echt even niet meer zitten.

Sorry ik kan je helaas geen tips geven. Maar wil je wel heel veel sterkte wensen.

Kan me voorstellen dat je het fulltime kolven niet meer zo ziet zitten.

Hopelijk gaat hij snel weer normaal drinken aan de borst!!



:hug:

Bedankt, ik ben nu momenteel dus steeds aan het kolven maar ik merk ook dat me produktie sterk terug loopt.

Kolf nog maar 100cc uit twee borsten, terwijl mijn zoon nu zo 180 cc krijgt per keer.



Ben op dit moment zo wanhopig dat ik het eigenlijk wil opgeven, maar het liefste ga ik door.

Vond het zo mooi om te kunnen geven en mijn kindje er groot op zien te worden.

Verterend als hij dan zo voldaan van de borst kwam.

Daarbij spelen de voordelen van borstvoeding geven tot 6 mnd ook mee.

hey yona,



wat rot zeg dat maurice de borst niet meer lekker pakt en nog rotter dat hierdoor je bv sterk aan het teruglopen is.



ik geef zelf geen bv meer omdat dit bij mij al in de eerste weken na de bevalling gebeurde.



ik ehb weleens van iemand gehoord dat haar dochtertje moelijker ging drinken aan de borst nadat ze ook uit een flesje had gehad, baby’s schijnen het flesje dan makkelijker te vinden, ze hoeven er namelijk een stuk minder voor te doen.



meis ik wens je veel sterkte en hoop dat maurice niet meer zo koppig is en gewoon lekker die borst pakt.

http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/kraamtijd/zuigelingenstaking_een_overzicht.html



http://www.borstvoeding.com/problemen/nog_niet_aan_de_borst/wanneer_de_baby_de_borst_weigert.html





Hallo… bah wat vervelend dat weigeren… heb het hier ook een keer gehad maar dat kwam door de zwangerschap… ben gewoon aan blijven leggen en gelukkig drinkt ze nu weer…



Klik es op die link en misschien vind je daar iets wat de oorzaak zou kunnen zijn…



Succes… :-*

Hè wat naar. Op die twee links staat eigenlijk het enige dat ik je ook zou adviseren.



Ik heb het zelf ook gehad, alleen heeft Lara altijd geweigerd. Ik heb dus maar zo’n dure kolf aangeschaft en dat maakt het wel makkelijker om fulltime te kolven (de produktie blijft dan ook beter op gang). Jouw zoontje heeft wel aan de borst gedronken, dus de kans is best groot dat hij er ook weer gewoon mee beginnen gaat op een gegeven moment.



Verder zou ik je alleen aanraden om het te blijven proberen, maar niet door te gaan als hij er boos van wordt. De borst moet wel iets leuks blijven. Leg hem dus aan als de honger ngo niet te erg is en als hij gefrustreerd raak, hou er dan weer mee op. Als hij er een hekel aan krijgt, dan wordt de kans dat hij weer gaat drinken steeds kleiner.

Hey Natascha, Niet opgeven hoor. Je hebt al 5 maanden gehaald, met genoeg moeilijkheden. Die laatste haal je ook wel, al moet ik je erdoor heen slepen.

:hug:



Ga voor die laatste maand even een dubbele kolf huren in de thuiszorgwinkel. Ik heb het de eerste anderhalve maand gedaan. Het is echt een flnike tijdsbesparing en je kolft ook vaker wat meer.



Kan het dat je ongesteld wordt? Je hoort vaak dat de melk dan anders kan gaan smaken. Maar ja, hij drinkt het wel uit een flesje? :?



Dionne weigerde vooral de borst in periodes van spruw. Maar je zag bij haar meestal niets. Ik merkte het vooral aan het gedrag.



Verder helpt het hier, als Dionne niet wil drinken, om voor haar te zingen. (vooral ‘in de maneschijn’). Dit zingen kalmeert haar en dan is ze zo aandachtig aan het luisteren dat ik haar dan wel ongemerkt aan kan leggen.



Maar vooral blijf even doorgaan. Probeer wel regelmatig aan te leggen. Maar las jij helemaal gefrustreerd bent, dan niet. Ik heb hier ook wel vaker eerst een half flesje gegeven om haar te kalmeren en dan pas de bordt aangeboden.



Maar kom op. Het is nog maar minder dan een maand!



je kolft trouwens altijd minder dan dat ze drinken. niets vanaan trekken en als je de tijd vindt gewoon og eens een keer extra kolven. (ik doe dat vaak een half eer na de voeding of 's nachts, als Dionne doorslaapt.)



Een beetje een onsamenhangend verhaal. Maar ik hoop dat je er toch wat aan hebt.



:hug:

Ontzettend bedankt voor jullie ondersteunende woorden, en adviezen.

Doet me goed dat ik hier en van mijn man zoveel steun krijg.



Na contact te hebben gehad met de lactatie deskundige, toch maar besloten om een elektrisch kolf aan de schaffen.

En me zoontje zo vaak mogelijk aan te leggen. Hopelijk hapt hij spoedig.

Tja en dan natuurlijk niet stressen, maar ik heb in ieder geval de moet weer om minstens nog een maand volledig te voeden.

Hopelijk krijg ik me produktie weer snel op pijl, en tot die tijd meng de ingevroren voeding met de net gekolfde voeding.

succes meid, geweldig dat je zo doorzet en ik denk dat een elektrische kolf veel verschil zal maken (neem meteen een dubbelzijdig, is nog maar half zoveel werk dan en je hoeft maar 1 TSR te hebben)



:thumbup: :-* .

Hey Yona… probeer inderdaad niet te stressen…

Ik, een ECHTE STRESSKIP… heb het mezelf alleen maar moeilijker gemaakt door zoveel te piekeren… achteraf bleek dat het allemaal wel goedkomt, hoe dan ook…



Lief dat je man je zo steunt, was bij mij gelukkig ook het geval en dat deed echt goed… :thumbup:

Ik zou gewoon een elektrixche kolf huren. Want je kunt het beste dubbelzijdig kolven en dan zijn ze duur hoor. (kan het weten want ik heb hem wel gekocht!)



Fijn dat je man je zo steunt!



:-*

Hallo Yona,



Allereerst dit :hug: en :clap: voor jou dat je het zo goed volhoudt!



Weigert Maurice direct als je aanlegt? of doet hij dat als hij al een paar ‘slokjes/zuigjes’ heeft gedaan?



Het kan ook iets heel simpels zijn. :think: Heb je mss andere parfum op, kan het zijn dat je ongesteld wordt of bent? Ben je grieperig of erg verkouden? Heeft Maurice ergens last van, verkoudheid, aait hij vaak over zijn oortjes?



Krijgt Maurice vaak de fles? en hoe snel drinkt hij die dan op? Hier ook het probleem dat Yvan LUI wordt van de fles (3 dgn/wk 3 keer voeding) en dan geen moeite meer doet voor de borst… :cry: Heb nu een andere fles (breastbottle) waar hij meer moeite voor moet doen en nu gaat het beter. Ik gebruik nu wel wat vaker de Syntocinon neusspray omdat mijn TSR wat langer duurt voordat ie komt, maar goed we zijn nog steeds aan de BV.



Kun je een regeldag inlassen (zwaar, weet ik) en om de 2 uur kolven om je productie weer te verhogen? Wat voor kolf heb je nu gekocht/gehuurd? Ik heb een dubbele van AMEDA en ben daar zeer tevreden over… mss is huren nog wel de beste optie omdat je niet weet hoelang dit nog vol te houden is?



ik zie het antwoord op de vragen wel verschijnen…

en probeer niet te stressen over de hoeveelheden (ook moeilijk , i know), maar het werkt alleen maar tegen je… :?



groet

hazze

Hoe gaat het vandaag? Heeft hij nog gedronken bij jou, of alleen maar flesjes? En het kolven?



:hug:

Hazze bedankt voor al je tips.



Maurice begint al te brullen als ik hem aan wilt leggen hij duwd zijn hoofd dan ook echt naar achteren.

Gebruik momenteel geen parfum en geen andere deo dan voorheen.

Ook niet ongi of andere voedingsmiddelen.

Verkouden is hij een paar weekjes geleden geweest en zijn oortjes ruiken niet.



Maurice kreeg vanaf ongeveer 7 weken de laaste voeding per fles omdat hij eerst niet aan de fles te krijgen was.

Nu krijgt hij sinds twee weken op de dagen dat ik werk (ongeregelmatig) dan ook flesjes afgekolfde melk. Dit drinkt hij eigenlijk altijd gulsig op.



Gisteren een regeldag in gesteld en om de 2 uur gekolfd… ben na zo dag ook helemaal op.

Produktie is daardoor wel weer iets meer geworden zit (nog maar) op 120cc.



Vanmorgen weigerde hij ook de ochtend voeding die hij nog nooit geweigerd heeft…mama helemaal in de rats en down.

Verder wel steeds aan proberen te leggen maar zonder resultaat.

Steeds gekolfd heb nu de swing gekocht van medela (enkele kolf van medela), kolf normaal vrij snel af…was met de handkolf binnen 15 min klaar twee borsten en 160-180cc verder.

Hopelijk weet ik dat binnen kort weer te kolven, de medala kolft nu in ieder geval wat beter af.

Hè meid wat rot… :-* :hug:

Oh natascha :hug: ik hoop echt dat Maurice weer snel gaat drinken.



Ik merk altijd bij mijzelf dat 1 regeldag niet genoeg is hier. Ik doe het meestal een aantal dagen achter elkaar en 's nachts het liefst ( :? ) ook nog eens. Maar dat kan er ook aan liggen dat ik de eerste weken niet genoeg gekolfd heb. Mijn productie is nooit erg goed geweest.



:-*

Ik hoop ook dat Maurice ook snel weer aan de borst wilt drinken.

Was al intens gelukkig dat hij zijn voeding van 6.00 aan de borst heeft genomen.

Om 10.00 weigerde hij weer, gelukkig gaat het kolven alweer iets beter gister avond 160 cc en om 10.00 125cc.

Ben er nog niet maar geeft hoop, alvast bedankt voor jullie adviezen en steun dat ik heb mogen krijgen.



Liefs Natascha

Yona, ook ik leef met je mee. Heb zelf ook regelmatig probleempjes met Lisanne, wel van korte duur meestal.

Ze gooit dan ook haar hoofd naar achteren en weigert, krijst, huilt etc.

Onderyussen heb ik maar geaccepteerd dat ik dan inderdaad beter kan kolven en haar de fles geven. Maar het is dan zo frustrerend he?! Zit je te kolven terwijl je alles in de fles stopt voor je kindje…zucht…

Denk gewoon dat we kindjes hebben met een sterke wil…Ik blijf het daarna gewoon weer proberen hoor en meestal is het na een paar dagen weer beter, maar soms denk ik dan ook wel eens “ik kap er mee, doe het voor jou en dan wil je het niet”…

Dus houd vol meid, maar als het echt niet meer gaat, niet schulduig voelen.

Stiekem denk ik zelf wel eens aan d etijd die ik overhoud als ik KV zou geven. Maar voorlopig vind ik het nog de moeite waard van het “gedoe”. Sterkte!!

Yona, ik weet niet hoe je verzekerd bent, maar is het mss wat om een lactatiekundige in te schakelen? Wellicht kan ze veel voor je betekenen.



Ik ben bij de IZA verzekerd en daar wordt lactatiekundige hulp niet vergoed, maar ik kan via internet vragen stellen aan een lactatiekundige en heb dat ook al een paar keer gedaan. Het heeft mij gerustgesteld en ik kreeg van haar ook de tip van de andere fles en dat werkt hier heel goed. Dat is gratis, misschien kan jij dat ook bij jouw verzekering?



Ik zou het anders ook niet weten hoor meid. Je doet het goed!!! Trots zijn op jezelf he… :thumbup: 100% puur Natascha voor Maurice, ook al drinkt hij het niet uit de originele verpakking :clap: :hug: ik denk aan je… en ik hoop dat hij morgen weer een voeding erbij aan de borst wil drinken. Probeer jezelf niet op te fokken… als jij gespannen bent, voelt Maurice dat zeker (hier hetzelfde met de tsr… :eh: ). Ik hoop dat het een fase is…



oja, nog een kort vraagje… heb je storende elementen rondom je als je voedt? … televisie, radio, andere mensen in de ruimte waar jij Maurice voedt? Hier is alles nu uit en rustig als Yvan bij me drinkt. Het helpt me beter te ontspannen en ik concentreer me op hem en de melk die gaat stromen… soms hoor ik ook wel eens dat liggend voeden in het donker een positief effect kan hebben.



:-* hazze