Boodschappen met 2 kids

Misschien een hele domme vraag hoor… Maar ik zit. Me af te vragen of ik 2 kindjes in een winkelwagentje krijg… :oops:



Ik heb het een hele tijd kunnen uitstellen om boodschappen te gaan doen met beide kereltjes (hub werkt in ploegen , dus ook vaak overdag thuis, of ik deed de boodschappen op maandag/dinsdag als de oudste op 't kdv is, of ons mam ofzo ging mee :wink: )

Maar nu moet ik toch morgen echt ff alleen met de kinders.



Oudste ventje laat ik echt nog niet zelf met een karretje rond lopen…dus moet in het zitje.

Maar hoe zet ik dan de maxicosi in/op 't wagentje?

Normaal zet ik de mc dwars helemaal boven tegen aan de duwstang en houd ik 'm dan met een hand vast (omdat ik anders bang ben dat ie er vanaf kukelt :shifty: )









Kan ik de mc ook dwars verder naar voren op 't karretje zetten?

Of past ie dan nog in het karretje zelf? Maar dan heb ik nog maar heel weinig ruimte voor de boodschappen…



Iemand een goeie tip zodat ik morgen gewoon als een ervaren mama de winkel in kan wandelen? :shifty: [/spoiler]

Ik zou de oudste gewoon laten lopen eigenlijk.

Of de jongste in een draagdoek, of allebei in een duowagen als je die hebt.

Maxocosi’s op wagentjes zou ik niet weten, geen ervaring mee.

draagdoek :angel:



ik heb 1 x de maxi cosi in het wagentje gezet, dan kunje dus net nog 1 brood meenemen…

Hier gaat Jasmijn in het stoeltje in het winkelwagentje en Pepijn zet ik vanuit de maxicosi in de auto over in draagdoek! Prima te doen zo!

Meiden, bedankt!

De draagdoek, natuurlijk!!! Wat stom dat ik daar helemaal niet aan gedacht heb :oops:

't Is ook eigenlijk allang :zzz:-tijd voor mij :wink:



Lune, heb wel een een duowagen, maar dat vind ik zo’n gesjouw… Moet nl eerst met de auto naar de winkel toe rijden.

En onze peuter zelf laten lopen… Pfff… Dat zie ik toch nog niet zitten, die zit echt nog in de grote-ontdek-fase en zit echt werkelijk waar o-ver-al aan! Ook na 10000 x nee zeggen en weghalen :roll:



Maar ga de draagdoek meenemen.

En dan hopen dat ik 'm goed geknoopt krijg, want ben er nog steeds geen held in :oops: En als ik dan denk aan een overvolle parkeerplaats… :?

Imme loopt ook altijd zelf in de winkel als ze mee gaat. Ze zal het toch moeten leren dat ze niet overal aan mag zitten…

Ik zou de oudste laten lopen en flink wat opdrachten geven zodat ze iets te doen heeft. En de jongste in de winkelwagen, sommige hebben zo’n babyschelp erop zitten… mc op de kar vind ik erg gevaarlijk.

Succes!!

Hier hebben ze bij de AH een paar speciale karretjes voor MC’s. Daar zit een speciaal plat dek op bovenop waar hij op kan staan en een band om de MC mee vast te maken.



Toen onze dochter in de mc zat hadden ze dat nog niet, toen zette ik haar met de MC in het wagentje. Er past dan idd niet veel meer bij.

ik zetten de oudste altijd in de zitting van de kar… en dan mc in de kar… en kon toch alle boodschappen doen… gewoon helemaal om de mc heen gezet…



het kon ook zijn dat (lang leven de autotjes) de oudste in de auto en dan de mc op de kar (stond dat gewoon vast, waren maar 2 karren waar dit mee ging)



en eigen karretje geven en dan boodschappen laten doen.



maar het allerbelangrijkste… zelf rustig blijven en je tijd nemen…

Maar dan nog sluit ik me aan bij moosje- ooit zal hij het wel moeten leren. Nou snap ik best dat het eerste bezoek aan een supermarkt (op zaterdag!) met 2 kids niet de juiste plek/tijd is voor experimenten, maar misschien kun je de komende tijd als je met de oudste alleen gaat hem laten oefenen.



Eigen karretje/rolmandje mee, hem spullen laten pakken en erin laten leggen, veel geduld hebben en vooral niet rond ‘spitsuur’ gaan, zijn mijn ultieme tips :wink:



Ik doe meestal met 2 loslopende kids boodschappen(wij lopen ook naar de winkel :wink: ) en ik geef toe: soms best een uitdaging. Vooral als ze moe zijn en niet willen luisteren :roll: Meestal werkt het prima als ik ze bezig hou. Opdrachtjes geven, keuzes laten maken zo van: we hebben ook nog brood nodig, weet jij waar dat hier ligt? Zullen we vanavond brokkoli eten of liever spercieboontjes? Etc.



Succes en sterkte straks :mrgreen:

Ik zie vaak 1 in het zitje en de andere in de wagen met de maxi cosi… dan moet je trouwens wel niet vele boodschappen hebben anders is het ietwat krap.



Of aje oudste met een karretje laten lopen en dan de cosi op het zitje geplaatst. Danheb je de hele kar vrij :slight_smile:

Hier is Mies inmiddels groot genoeg om op het krattenrek te staan.

Dus nu gaat Suus in het stoeltje en Mies op het krattenrek en onderweg geef ik hem “opdrachtjes” Pak maar een zak macaroni, die daar. Pak maar een fles ranja… die daar, pak maar appeltjes voor mama… enz.



Gaat als een tierelier.



Toen ze kleiner was, ging Mies in het stoeltje en idd, Suus vanuit de maxi cosi zo de draagdoek in.

Ging ook prima idd.



Ik doe altijd vrijdag onder schooltijd de boodschappen voor het hele gezin.



You can do it! :mrgreen:

Hier bij de Plus hebben ze hele handige winkelwagentjes, met babyzitje!

Ideaal.



Ik liet Levi al heel vroeg lopen moet ik zeggen, puur zodat hij het ook zou leren (heb er dus ook echt bijna nooit problemen mee).

Hij kreeg altijd een kleinere winkelwagen van mij, en liep dan altijd mee en mocht meehelpen van mij.

Dit vond hij geweldig, en daardoor had hij ook geen neiging om te gaan rotzakken :wink:

Y heeft eigenlijk binaj altijd gelopen in de winkel. Wil meestal zelf zo’n rolmandje mee nemen en mag ook dingen pakken voor me. Is nooit een probleem geweest tot op heden.

Maxicosi zou ik wel in de wagen zetten als er niet zo’n speciaal rekje op zit…en anders goed vasthouden. Heb anders altijd het idee dat hij er zo af kan rollen als je het maar beetje aanstoot.

Hier bij de c1000 paste de maxicosi niet eens in de winkelwagen! Dat was vervelend soms! :shifty:

in de draagdoek



maar ik laat de oudste 2 (3 en 5) gewoon lopen en dan kan juul in de maxi cosi voor op het stoeltje.





ik heb ook wel een draagdoek, maar net als jij niet handig in knopen en zie me daar dus echt niet staan knopen

Onze oudste kindjes schelen niet veel… en ook ik ga nu op pad met baby…

Ik heb geen auto, dus heb ook geen maxi cosi problemen…

Maar… ik neem Luna vaak in de doek mee, en Riley gewoon lopend.

Ja het is even een ‘ge-etter’ in de winkel, maar ze moeten ook leren dat ze vanaf moeten blijven, Riley luisterd overigens perfect! als ik alleen met hem ben… zodra papa mee gaat, slaat hij op hol…

bij een wagen met krattenrek kan je ook altijd nog een mandje daarop zetten voor de boodschappen als je je kleine grote man echt niet rond wilt hebben lopen.



Hier ga ik over het algemeen met 2 en dan zit de jongste in de draagdoek. Soms zit nummer 3 dan in de wandelwagen, maar dan ben ik aardig beperkt in wat er mee kan en als ik even met de auto ga dan loopt nummer 3 zelf.

Een eigen karretje doe ik alleen als ik alleen met hem ben, maar met de jongste in de doek mag hij wel zo’n mandje op wieletjes die ze hier hebben.



Hij weet inmiddels waar de ‘standaard’ dingen als bananen, appels, brood en melk ligt, dus als ik zeg waar we heen gaan hobbelt hij lekker voor me uit/ met me mee.



In de vakantie ontkom ik er niet altijd aan om met 4 kids de winkel in te gaan en ook dat lukt (al is het niet mijn hobby :lol: ).

ik zette (met oppaskindje en P) de cosi in de wagen, groter kindje in het zitje, en een boodschappenkratje (zo’n mandje) op het krattenrek. Ik geef toe, je kan niet veel meenemen, maar het ging prima. Ik nam ook vaak de draagdoek mee idd.

1 in draagdoek

1 in de winkelkar

Of oudste kind zittend in de kar (tussen de boodschappen) en jongste in het zitje, of in de maxicosi op het zitje.