Boodschappen met 2 kids

Ik zette altijd een kind op het uitklaprekje voor de kratten en het andere in het zitje.

maar een baby van vier maanden kan natuurlijk niet in dat zitje, tenzij het zo’n speciale babyschelp is…

oh lees nu dat er ook mensen de cosi op de plek van dat zitje zetten :think: past dat???





ik ben groot fan van mijn doek, maar als ik echt veel boodschappen moet doen, vind ik het ook wel fijn om gewoon te kunnen bukken en zo. ik zoek voor grote boodschappen dus meestal de supermarkt uit die zo’n babyschelp heeft. Voor kleinere boodschappen doe ik het dus met doek

@fiep klophout wrote:

maar een baby van vier maanden kan natuurlijk niet in dat zitje, tenzij het zo’n speciale babyschelp is…

oh lees nu dat er ook mensen de cosi op de plek van dat zitje zetten :think: past dat???





ik ben groot fan van mijn doek, maar als ik echt veel boodschappen moet doen, vind ik het ook wel fijn om gewoon te kunnen bukken en zo. ik zoek voor grote boodschappen dus meestal de supermarkt uit die zo’n babyschelp heeft. Voor kleinere boodschappen doe ik het dus met doek


Hier de Plus bedoel ik inderdaad zo’n schelp :wink:

Erg handig, vind ik zelf…

@Cin. wrote:

@fiep klophout wrote:
maar een baby van vier maanden kan natuurlijk niet in dat zitje, tenzij het zo’n speciale babyschelp is…

oh lees nu dat er ook mensen de cosi op de plek van dat zitje zetten :think: past dat???





ik ben groot fan van mijn doek, maar als ik echt veel boodschappen moet doen, vind ik het ook wel fijn om gewoon te kunnen bukken en zo. ik zoek voor grote boodschappen dus meestal de supermarkt uit die zo’n babyschelp heeft. Voor kleinere boodschappen doe ik het dus met doek


Hier de Plus bedoel ik inderdaad zo’n schelp :wink:

Erg handig, vind ik zelf…




Hier geen schelp, maar ik zette de maxi cosi gewoon op het zitje, past precies tussen 2 uitstekende bovenstukjes, dus stond ie ook nog stevig vast :thumbup: :thumbup: , zie dat hier heel veel… Alleen als ik in de stad bij dezelfde ahappiee :wink: ga, ka het niet omdat ze daar nu en een bekerhoudertje hebben en een dingetje waar de scan in kan…

Zet je Maxi-Cosi niet op het krattenrek! Ik deed dat ook en bij mij is hij er dus een keer afgevallen. Ben me rot geschrokken!

En? Hoe is het gegaan? Als je denkt dat het nu vermoeiend is, wacht maar tot ze allebei rondlopen en de ene naar de broodjes rent en de ander met een klasgenootje door de winkel rent en ze allebei niet meer in de wagen willen en het al half 6 is. Boodschappen doen met 2 kinderen is te doen, je moet er alleen wel de tijd voor hebben/nemen.

Onze eerste liep nog niet eens (goed) toen de tweede al een feit was.

Erg leuk en erg lief, maar niet te doen.

Ik deed dus ook de kleine boodschappen met karretje en maxicosi er dwars op. Nam dan ook niet veel mee. De grote dingen haalde manlief of ikzelf in de avonduren of in het weekend.



Een duo was later handig, toen de jongste kon zitten, maar wederom alleen voor de kleinere boodschappen.

Overigens zijn ze nu 3 en 4 en nog haal ik maar sporadisch karren vol. Die vrachten doe ik of alleen, of met een kindje.

@marieke_dm wrote:

Kan ik de mc ook dwars verder naar voren op 't karretje zetten?

Of past ie dan nog in het karretje zelf? Maar dan heb ik nog maar heel weinig ruimte voor de boodschappen…

[/spoiler]




Nooit dwars op de kar zetten! Een kennis van mij deed dat en de maxi cosi is met het kindje eraf gevallen…

Zelf zette ik altijd de maxi cosi helemaal in de kinderwagen en dan opende ik het kinderzitje, om spullen in kwijt te kunnen (kan natuurlijk niet als je 2 kinderen bij hebt), en op het voorste rek onderop de winkelwagen past een krat, daar kun je ook heel veel in kwijt. En anders idd een draagdoek, of 2x de winkel in.

uitdaging met 6 kids de winkel in lukt ook



(oppas verleden)



4 maand / 1.5 jaar / 2jaar / 3 jaar / 4 jaar / 6jaar



4 maand in de draagdoek rest met een eigen winkelkar voor de kids



ging prima maar kost wel tijd extra

@sopje wrote:

En? Hoe is het gegaan?




Eehh… ik ben toch maar met ons mam samen gegaan :oops:

Die zouden eigenlijk weg zijn, maar ze belde 's morgens op dat ze dus niet weg gingen… dus toen maar samen boodschappen gedaan… en opa was met de oudste naar de speeltuin gegaan, dus dat was natuurlijk helemaal leuk :smiley:



Ik denk dat ik eerst maar eens een paar keer met de oudste alleen ga oefenen met een karretje om zelf te lopen… :shifty:

[/spoiler]

Ach waarom zou je het jezelf moeilijk maken als het ook makkelijk kan. Daar hoef je je toch niet voor te schamen?

Ik kan me voorstellen dat dat nu lekker makkelijk was!

Maar maak er ook niet meer van als dat het is hoor, het zijn maar boodschapjes, het zijn maar een baby en een peuter :wink: Dat komt heus wel goed! De eerste keer is even wennen en misschien wel hard werken, maar dan krijg je er heus wel gewoon routine in. Gewoon doen een keer!

op een zaterdag boodschappen doen met een peuter en dreumes, vind het vreselijk hoor! Als het kan doe ik het echt door de weeks, liefst tussen 8-12 want dan is het het rustigst… Elise & jesse zijn dan net wakker, dus meteen door boodschappen doen en dan kan jesse als we terug zijn weer naar bed! heerlijk hoor. Maar niet iedereen heeft die luxe :?

En anders eerst op dagen boodschappen gaan doen, als het niet zo druk is!

Ik bedoel op de vrijdag en zaterdag is het hier meestal drama, zo druk.

Dus dan ga ik liever niet naar de winkel bijvoorbeeld.

Ik doe ook de boodschappen het liefst direcit uit mijn werk, voor ik de kids ga op halen. Of wanneer de oudste op school zit, dan ga ik met de twee jongens. Met drie kan wel, maar is ook best een sport… Vooral de jongste zet de boel op stelten dan…



Maar zaterdag wilde ik even naar de Aldi, en dan mogen ze van mij kiezen hoe we gaan. Met de wagen (heb een duo, waar de jongste voor kan zitten en de boodschappen achter), met de boodschappen kar, dan moeten ze lopen en in de winkel kunnen ze in de winkelwagen. Of met de auto… Het werd de auto, en in de winkel in de winkelwagen. Als ik wat meer spullen in de kar moet doen, gaat de oudste lopen. Ging prima…



Toen ze nog wat kleiner waren maakte ik trouwens ook veel gebruik van de draagdoek, maar de jongste hield hier niet van, dus bij hem minder gedaan…

Meestal doet mijn man de grote boodschappen,met of zonder een kind. Ligt er aan wie zin heeft om mee te gaan,maar soms moet je wel. Gelukkig vinden ze het beide ontzettend leuk en heb er nooit bij stil gestaan dat het niet zou kunnen.



Ofwel 1 in de draagdoek (ging maar kort,omdat het zware beebs waren en ik een zwakke rug), daarna duowagen. Voordeel, veel boodschappen ruimte onder in de duo.

Later 1 in het zitje van de kar en de maxi-cosi in de winkelwagen (met 2 kids doe ik geen mega grote boodschappen,dus dat ging altijd wel.



Zelfs met auto vond ik duowagen geen gedoe. Even inladen en bij de supermarkt weer uitladen. Kleine moeite toch?

Vanaf 2 jaar liepen ze hier toch wel los naast de kar. Kost een hoop energie,maar als je tijd hebt leren ze er ook weer van.



Leuk is anders,maar doordat we altijd met kids boodschappen deden,zijn ze het wel gewend en vinden ze het zelfs leuk.

marijn overdwars met zijn maxicosie over de wagen en daaronder de boodschappen, en julia in het zitje.

Nu Julia op het bierkrattenrekje, waar ze op en afstapt en de boodschappen als ze licht zijn pakt en voor mij in het karretje doet, handig hulpje… ze weet altijd alles weer te vinden en ook nog een lopend boodschappenbriefje, ze weet altijd dingen te noemen die ik nou net was vergeten op te schrijven!

Marijn dan in het zitje.

Ik heb er nog geen twee, maar hier loopt de oudste ook regelmatig zelf, met een kinderkarretje of met een mandje met wieltjes. Als ik grote boodschappen doe krijg ik hem vaak nog wel zo ver dat hij toch in het zitje van de grote wagen zit, maar zodra ons kleintje er is, kan hij gewoon meelopen. De eerste keren was drama, het is ook drama als hij doodmoe is, maar als hij gewoon net wakker is, net ontbeten, dan luistert hij prima, en gaat het best om hem mee te laten lopen en hem ook zijn karretje of mandje te laten vullen

Oh, ik weet nog goed hoe ik daar tegenop kon zien. Ik gebruikte heel lang de duowagen. Overigens vind ik het nog steeds geen feest met de oudste. Dat is echt een ongeleid projectiel en met hem moet ik vooraf strakke afspraken maken over wat wel mag en niet (NIET RENNEN, vooral) en opdrachten geven.

Ook heb ik een probleem als er niet 2 kleine wagentjes zijn voor beide kinderen want dan is het drama. Ik ga dus liever alleen :mrgreen:

hier zit Manoël dan in de kar en Milan en Matteo gewoon lopend … en soms een klein karretje…