@Pitje27 wrote:
@fiep klophout wrote:
@Mutsie86 wrote:
En voorheen deed ik bijvoorbeeld een heel bakje champignons ergens in. Nu niet of een halve. Maar tel dat soort dingen bij elkaar op en je bespaart ook.
.
sorry, ik volg je echt niet,. Je wilt toch niet besparen ten kosten van je groente-toevoer, alleen maar omdat je het leuk vindt om te consuminderen?
overigens is mijn ervaring dat zelf taarten bakken vaak even duur is/duurder dan een kant en klare taart kopen (maar wel lekkerder!).
hier ben ik het niet mee eens… een slagroomtaart kun je zelf voor €5,- maken, bij een bakker betaal je hier €25 of meer voor, hema rond de €15/20, maar ligt eraan waar je het koopt…
Ik bespaar niet op groente hoor, maar een bakje champignons is duurder dan een hand vol prei (of wat ik maar in de aanbieding gekocht heb) We eten elke dag genoeg groenten dus dat missen we niet. Een bakje champignons kost €0,75. Een hand prei in de reclame 20 cent? Gokje hoor, ligt eraan hoeveel de prei gekost heeft. Heb meestal 3 soorten groenten ergens in. Heb altijd paprika, courgette, taugé, prei, pepers, spercieboontjes in de vriezer en ui/sjalotje in de voorraadkast. Ik wissel geregeld af.
Maar moet wel eerlijk zijn, als we gekookte aardappelen met groenten eten, eten we wel meer groenten ipv door de rijst of pasta.
Ik ben zeker wel goedkoper uit als in de winkel. Net wat pitje zegt, een slagroomtaart kan jezelf goedkoper maken. Ik maak ook taarten met fondant. Hub lust graag koekjes. Ik maak dan een hele reeks met alleen wat boter, bloem, suiker en ei. Als ik geen variaties ermee maak.
Voorbeeld:
225 gram bloem € 0,17
150 gram zachte boter € 0,21
150 gram suiker € 0,15
1 eitje €0,09
Ik doe er dan nog wat vanillearoma bij €0,15 (ruim geschat)
Totale kosten: €0,77
Wat hier in de smaak valt: stukjes chocolade er door heen. Doe dan de goedkoopste pure chocolade €0,35. Heb je voor €1,12 heerlijke chocoladekoekjes :drool:
Daar kan ik dan 36 grote koekjes uit halen. In de winkel vind ik ze niet zo goedkoop of ze smaken vreselijk. Deze smaken zo heerlijk dat ze alleen de volgende dag halen :lol: Als we visite hebben halen ze niet eens de volgende dag. :oops:
Ik maak in het weekend altijd wat lekkers bij de koffie 's avonds. En zit dan meestal rond de €1 - €2 per baksel. Of er gaat vers fruit in, dan ben ik meer kwijt.
Het is alleen meer werk als even bukken in het schap in de supermarkt. Maar dat vind ik juist leuk om te doen. Maak ook altijd zelf wraps, loempia’tjes, soepen, sauzen. Vind het heerlijk om te doen :inlove:
Ennuh soms smaakt het nergens naar :lol: Ach volgende keer beter zeg ik dan :thumbup: