Bonje met de buren

Heey,

Wie is nu ook Bonje bij de buren op RTL4 aan het kijken en is net zo geschokt als ik :shock:

15 katten, 1 hond, vogels, vissen en schildpadden op 30m2 :shock: :shock:

ben ook aan het kijken,

en zat ook van :shock:

Moet wel zeggen dat alle beesten er goed uitzien. Maar ieder verstandig mens weet toch dat dit veelste veel dieren is in dat appartement.

En dan die kaart die ze hadden gestuurd naar de bovenbuurvrouw :shock:

ik geloof dat ze hele dagen de dieren aan het verzorgen is.

maar kom op zeg, 15 katten en zo weinig leefruimte.

ze moet volgens de experts gewoon min 10 katten weg doen!

zou ze het doen denk je?

Nee denk het niet :oops:

Als je het zelf al weet dat het haar gezondheid en die van haar beestjes in gevaar brengt, wat ze zegt, dan had ze het allang gedaan.

Ik bedoelde trouwens met dat de dieren dat ze er goed uitzagen, dat ze geen ondergewicht enzo hebben.

@kiki1987 wrote:

Nee denk het niet :oops:

Als je het zelf al weet dat het haar gezondheid en die van haar beestjes in gevaar brengt, wat ze zegt, dan had ze het allang gedaan.

Ik bedoelde trouwens met dat de dieren dat ze er goed uitzagen, dat ze geen ondergewicht enzo hebben.

ben benieuwd maar ik zweer je als mijn buuf al zo’n kaartje stuurde dan kwam het al niet meer goed!

ow marijke helwegen pfffffffff

ga even op die site kijken.

vind echt super goed dat ze dr dieren weg doet ik weet niet of ik dat zou kunnen :cry:

super zielig eigenlijk wel voor die diana

Ja het is wel zielig maar ze heeft hetzelf zover laten komen.

Ik zou zelf ook heel veel moeite hebben hoor om mijn beestjes weg te doen.

Wat ik me eigenlijk ook afvroeg… Hebben jullie bonje met de buren (gehad) ?? En zouden in jullie in zo’n geval zoiets als dit programma inschakelen?

Wij hebben zelf ook buren die we heeeeellll graag zouden zien verhuizen :wall: :evil: maar om nou met je hele hebben en houwen op tv te gaan :think: :think:

@M&J wrote:

Wat ik me eigenlijk ook afvroeg… Hebben jullie bonje met de buren (gehad) ?? En zouden in jullie in zo’n geval zoiets als dit programma inschakelen?

Wij hebben zelf ook buren die we heeeeellll graag zouden zien verhuizen :wall: :evil: maar om nou met je hele hebben en houwen op tv te gaan :think: :think:

nou wel een beetje met een vrouw van 2 deuren terug.

die was bang voor onze honden en dreigde (terwijl ze op eigen terrein liepen en niet bij haar in de buurt konden komen) onze honden te vergiftigen :evil:

toevallig gaan we verhuizen, maar niet om haar.

en nee ik zou niet mijn hebben en houden op tv willen hebben.

Ik vond dat meisje best overdreven, ik heb niet 1 x een goed punt gehoord waarom ze nu overlast had van hun. Geluidsoverlast van die beesten had ze niet. Stank was ook niet zo heel erg volgens mij.

Diana had een zwaar leven achter de rug en beschouwde haar diertjes als haar eigen kinderen. Ze was zeker niet slecht voor die beestjes. Maar ze had er eerlijk is eerlijk wel te veel.

En naderhand samen eten enz, vond sommige dingen een beetje overdreven.

Wij zelf zijn ook eerder ons huis te koop gezet vanwege geluidsoverlast. We zouden pas over aan jaar of 5 verhuizen daar, en door die geluidsoverlast hebben we dat 5 jaar eerder gedaan dus.

We hebben zo ontzettend veel last gehad van onze onderbuurjongen, en in het begin netjes aan de deur. Toen dat niet oploste telefoontjes naar de politie. Ook dat loste niets op weer een aantal x aan de deur vriendelijk en zelfs een x heel erg boos. Ook dat hielp niets, naderhand met de wijkagent bezig geweest. Maar niets wilde helpen.

Ik werd echt knettergek, als de muziek weer aanging was ik chagerijnig en daar kreeg je weer stress van in huis.

Huis te koop gezet en 2 weken later was het mondelijk verkocht.

Heerlijk nu wonen we op een hoekhuis, met een oud vrouwtje naast ons :thumbup:

Maar als ik ik die woning had willen blijven wonen, had ik dit misschien wel als laatste oplossing gezien aan zo’n programma meedoen ofzo :think:

Toen ik pas in ons huis kwam wonen hebben wij ook veel geluidsoverlast gehad van de buurman. Gek werd ik ervan. Eerst hoog zwanger daarna net met een baby en elke dag van 17 tot 22 keiharde muziek.

elke keer wat van gezegd en dan ging het soms wel weer maar nooit voor lang.

Door hem kreeg ik bijna geen rust in mijn eigen huis.

Godzijdank gingen zij verhuizen want ik was wel al stappen aan het ondernemen maar of dit ooit geholpen had :think:

Maar hoe dan ook zie ik me niet met al mijn burenellende op de tv gaan zitten en soort van uitgemolken worden op drama gebied.

Het heeft iets tenenkrullends.

Bonje MET de buren :wink:

Ik heb het gisteravond gemist, ga het straks even kijken.

@ M&J: Heb nog nooit bonje met de buren gehad, maar ik vrees dat het niet lang meer duurt. Naast ons woont er een die psychisch behoorlijk in de war is. Maar ze loopt de hele tijd met de deuren te smijten, te schreeuwen in huis, heeft de muziek steeds zo hard aan staan dat als ik normaal televisie kijk ik nog mee kan genieten. Zet ook rustig om 03.00 uur de muziek kei hard aan, nou dan zit je rechtop in bed. Ik heb nu een jaar mijn mond gehouden, maar dat duurt niet lang meer. En dan kan ze wel psycho zijn, rekening houden met kan ze wel.

En jij?

Wat een aflevering zeg…

Eerlijk is eerlijk, dat ze 10 katten heeft weggedaan, vind ik wel knap.

Tuurlijk is het even vervelend voor haar, maar ze heeft het zelf zover laten komen door zelf 15 katten te nemen, en volgens mij is ze er in het laatste stukje van de uitzending ook wel blij mee dat ze niet meer zoveel hoeft te zorgen, en ze zegt zelf ook: ik krijg weer wat meer vrijheid…

ooit woonden we in een oud gehorig huisje, en daar hadden we behoorlijk last van de buren, bijv.

we sliepen op de grootste slaapkamer voor ze er kwamen wonen, maar zijn naar de kleinste verhuist ivm het huilen van hun kind, dat was vooral sneu voor het kind…

wekelijks stond er wel politie voor de deur…

s’avonds en s’nachts klussen, zagen, boren, timmeren, terwijl de buren allebei werkeloos bij huis waren…

geregeld felle ruzie’s, vooral als er alcohol genuttigd was, vooral s’nachts, na sluitingstijd van de plaatselijke kroeg…

zelfs elkaar de hersens proberen in te slaan, en dus weer politie op de stoep…

wij durfden er niks aan te doen, bang om die gek boos te maken…

en we zijn dus op zoek gegaan naar een andere woning, die we gelukkig binnen een paar maanden vonden.

inmiddels zijn die huisje al gesloopt, wat er nu op komt weet ik niet.

en die buren heb ik nooit weer gezien, gelukkig.

gr louwina

ps maar ik hoef niet op tv, voor zo’n programma al helemaal niet

@kiki1987 wrote:

Ja het is wel zielig maar ze heeft hetzelf zover laten komen.

Ik zou zelf ook heel veel moeite hebben hoor om mijn beestjes weg te doen.

dat is zo en daarom vind ik het ook zo knap dat ze heeft toegegeven,

hier hebben we geen ruzie met de buren aan 1 kant zijn ze altijd aan het werk of in frankrijk hebben daar een huis.

en de andere zijn super lief 2 kids heel rustig.

vorige huis (huur) buurman had 2 katten en wij 4 maar 1 van onze katten toen nog niet gecastereert zat gewoon buiten op het balkon maar zijn katten durfde niet meer naar buiten en moesten via de voordeur en de hele hal door naar buiten.

ipv dat hij kwam praten over het problee zette hij op zaterdag en zondag om 3.00 de muziek aan keihard :shock:

ik bij hem aangebeld en gevraagt waarm hij dat deed toen zei hij je moet je kat laten casteren wij dat gedaan uit beleefdheid en dat het probleem dan misschien op gelost zou zijn.

dat was dus ook het geval maar hij bleef treiteren.

we waren al op zoek naar een ander huis en hadden die gelukkig snel maar ben hem 1x bijna aangevlogen.

wat een piep was dat :twisted:

maar op tv NOOIT :snooty:

Ik heb gisteravond ook gekeken en kon voor beiden wel empathie voelen. Die bovenbuurvrouw kon haar raam niet open zetten zonder dat de stank naar binnen kwam, dat is toch naar. Die hokken buiten, daarover werd niks gezegd in de uitzending. Ik weet van iemand uit de buurt hoe erg dat stinkt, we lopen er weleens langs door de steeg en dat is al niet om te harden. Laat staan als je erboven woont…

Gelukkig wonen we er niet in de buurt, maar onze achtertuin grenst aan een niet afgesloten (geen poort in de schutting) tuin met grooote zwemvijver van 2mtr diep. In een kindervriendelijke buurt, geen auto’s rond het huis, maar mijn kinderen kunnen niet veilig rond het huis spelen, want die vijver lokt… inclusief plastic eendjes erin. Van de vijver wordt alleen bij 30graden gebruik gemaakt, nagenoeg nooit dus.

De jongen die daar woont vertikt het om zijn tuin goed af te sluiten. Hij heeft weleens een ketting gespannen, maar dat doet ook niets natuurlijk. Het is wachten tot er een keer een kind belandt in die vijver waar je niet zomaar uit klimt ook. Wij vinden het echt eng, onze kinderen (van bijna 2 en 4) zijn waterratjes, maar kunnen nog niet zwemmen, natuurlijk :cry:

Kijkt er nog iemand vandaag? Hilarisch is het!

Buurvrouw en buurman 1 hebben last van geluidsoverlast van buurman en buurvrouw 2… en dan vooral 's nachts :lol:

Bijna vergeten, gaat snel naar de tv :mrgreen: