Ik heb van het weekend boerenkool meegenomen en die gooi ik altijd in de vriezer. Nu was ik dit vergeten en ik kijk net op de datum en hij was tot gisteren goed de boerenkool heeft heel de tijd onderin de slabak in de koelkast gelegen zou je dit nog kunnen eten?
Zolang die nog wit is volgens mij wel hoor
Is dat lekker trouwens als je bloemkool uit de vriezer eet, en hoe maak je dat dan klaar. Bevroren in een pan water gooien???
Ik doe het altijd met de spruitjes. Schoonmaken en invriezen. Later gooi ik ze bevroren in een pan water en laat het koken. Zijn ze nog veel lekkerder vind ik als de vorst eroverheen is gegaan
Boerenkool is toch groen?
Na mijn weten ziet deze er nog goed uit maar het is boerenkool meid hahaha en die gooi ik altijd zo in de diepvries en wil ik dan deze gebruiken gooi ik het bevroren in de pan met kokend water! En dat gaat prima!
Hahaha ik dacht ook al witte boerenkool ??? :think:
Persoonlijk zou ik het niet meer eten, maar ik ben een muts met THT data’s :oops:
haha, sorry. Ik dacht dat er stond: BLOEMKOOL…
dus correctie: zolang het groen is kan het wel
toevallig van de week boerenkool uit de vriezer gegeten, ik vond het stukken minder lekker
Je kunt het gerust nog eten hoor, zolang het niet geel is uitgeslagen.
Persoonlijk vind ik boerenkool nu helemaal niet lekker. Eerst moet de vorst erover zijn geweest. Officieel liefst 2 keer (volgens de boeren hier in het dorp )
boerenkool bederft heel snel.
vooral als ie gesneden is
middenin de zak issie dan nat en donkerder van kleur.
Boerenkool is naar mijn weten ook groen… haha.
Weet je ik ben een beetje lui wat betreft boerenkool (en spinazie en andijvie) want die koop ik bevroren in deelblokjes. :oops:
@Karin2 wrote:
[color=indigo
Persoonlijk vind ik boerenkool nu helemaal niet lekker. Eerst moet de vorst erover zijn geweest. Officieel liefst 2 keer (volgens de boeren hier in het dorp)[/color]
Mijn idee

afgelopen maandag boerenkool op en hij was heerlijk :mrgreen:
ik doe het ook altijd in de vriezer
dan bevroren in de pan en laat maar koken
Ik zou het niet meer eten :sick:
Gesneden boerenkool gaat echt stinken als het te oud is.
Ik eet hem toch maar niet meer voor al nu ik ook zwanger ben anders had het me niet kunnen schelen maar moest naar de fysio en heb het daar gezegt en die zei beter van niet! Dus eet hem niet meer nu!
@Karin2 wrote:
Je kunt het gerust nog eten hoor, zolang het niet geel is uitgeslagen.
Persoonlijk vind ik boerenkool nu helemaal niet lekker. Eerst moet de vorst erover zijn geweest. Officieel liefst 2 keer (volgens de boeren hier in het dorp)
Hihihi, 2x in de vriezer stoppen dus?? :mrgreen:
@kantjeboord wrote:
@Karin2 wrote:Je kunt het gerust nog eten hoor, zolang het niet geel is uitgeslagen.
Persoonlijk vind ik boerenkool nu helemaal niet lekker. Eerst moet de vorst erover zijn geweest. Officieel liefst 2 keer (volgens de boeren hier in het dorp)
Hihihi, 2x in de vriezer stoppen dus?? :mrgreen:
Vorst er over op het land

Koken jullie de boerenkool dan apart? ( zo lees ik het tenminste bij een aantal)
Ik zet de aardappelen op in een grote pan, wacht tot het water kookt, Zak boerenkool ( uit de diepvries ja, dan is de vorst er over geweest) er bij, rookworsten daar bovenop. Na 15 a 20 minuten als de aardappelen gaar zijn, giet ik af, scheut melk en klontje boter er door en stampen! ( oh ja, de worst niet natuurlijk, die hou ik apart)
Jus uit de vriezer er bij, scheutje azijn er door. En wil ik het helemaal compleet nog een flinke lik pickalilly erbij. Mjam!
@Karin2 wrote:
Precies !!
Enne die groenten in een zak gaan heel gauw stinken :sick:
Ik zou zeggen, trek eerst die zak eens open en ruik eraan. D :sick: dan kun je pas beoordelen of je het nog kunt eten.
(ik zou het niet doen maar goed, ik ben een zeikerd met te lang bewaren en over de datum dingen)
@kantjeboord wrote:
Koken jullie de boerenkool dan apart? ( zo lees ik het tenminste bij een aantal)
Nee, hier gaat het tegelijk met de aardappelen in de pan en een rookworst bovenop.
@kantjeboord wrote:
Ik zet de aardappelen op in een grote pan, wacht tot het water kookt, Zak boerenkool ( uit de diepvries ja, dan is de vorst er over geweest)
Haha !! :mrgreen: Dan is er geen vorst over geweest hoor :lol: Ik neem aan dat je een grapje maakt

hier ook wachten op de vorst hoor…is hij VEEEL lekkerder :drool:
maaruh over de datum is prullenbak hier… met voor gepakte groente…