Boerenkool vraagje

@Karin2 wrote:

@kantjeboord wrote:
Koken jullie de boerenkool dan apart? ( zo lees ik het tenminste bij een aantal)

Nee, hier gaat het tegelijk met de aardappelen in de pan en een rookworst bovenop.

@kantjeboord wrote:
Ik zet de aardappelen op in een grote pan, wacht tot het water kookt, Zak boerenkool ( uit de diepvries ja, dan is de vorst er over geweest)

Haha !! :mrgreen: Dan is er geen vorst over geweest hoor :lol: Ik neem aan dat je een grapje maakt :wink:

ja beetje wel, maar mijn moeder bedoelde het vroeger wel serieus! Echt heel vers zo van de stronk is trouwens lang geleden dat ik het zo gegeten heb. ( maar wel lekkerder)

Ik kook de boerenkool appart want de boerenkool kook ik wel een uur en de kruimige aard. ongeveer een 1/2 uur.

Bij de boerenkool gaat een flinke scheut gort :wink:

of een beetje mosterd :drool:

@kantjeboord wrote:

@Karin2 wrote:
Je kunt het gerust nog eten hoor, zolang het niet geel is uitgeslagen.

Persoonlijk vind ik boerenkool nu helemaal niet lekker. Eerst moet de vorst erover zijn geweest. Officieel liefst 2 keer (volgens de boeren hier in het dorp :wink: )

Hihihi, 2x in de vriezer stoppen dus?? :mrgreen:

:lol: Jij kan gedachten lezen :mrgreen:

@Greetje14 wrote:

Ik kook de boerenkool appart want de boerenkool kook ik wel een uur en de kruimige aard. ongeveer een 1/2 uur.

:shock: Zo lang?! Dan zijn je pitamientjes weg hoor! Zonde!

@Greetje14 wrote:

Gort?? Is dat net zoiets als griesmeel? Is dat om het te binden of zo?

ik zou hem niet eten hoor, vooral nu je zwanger bent…

Ach ik krijg vitaminen op een ander manier wel binnen!

Ik maak de boerenkool op de ouderwetse manier van mijn mama.

Lang koken anders is het nog te hard en een flinke hand gort meekoken, wordt het lekker smeuig van :wink: