Ik ben weer nu een chicklit aan het lezen die ik al kende.
Als het goed is krijg ik morgen of overmorgen de eetclub binnen van Noort. Ik heb een boek van haar gelezen en die was om te janken zo slecht.
Maar blijkbaar zijn er toch mensen die met haar weglopen dus vandaar dat ik hem op kok heb gekocht van iemand.
Verder heb mijn naam is charlotte simmons liggen maar ik kwam er niet goed in.
Ik ga de tip van Brigitte onthouden… :thumbup:
De eetclub heb ik gelezen, ik vond het op zich wel een leuk boek. Maar niet
echt superspannend of zo. Verder heb ik niets van haar gelezen.
@Brigitte wrote:
De eetclub heb ik gelezen, ik vond het op zich wel een leuk boek. Maar niet
Houwezo 8)
@Madre wrote:
@Brigitte wrote:De eetclub heb ik gelezen, ik vond het op zich wel een leuk boek. Maar niet
Houwezo 8)
:lol: :lol: :lol:
Madre,
My name is Charlotte Simmons is wel echt leuk. Het begin is ff doorbijten. Maar ik vond het wel leuk
is het misschien een slechte vertaling? Het kan nog wel eens helpen het in een onvertaalde versie te lezen.
Hebben we niet ooit met de boekenclub Nieuwe buren van haar gelezen?
Oh wat was dat een beroerd boek zeg!
Ik vind de boeken van Haddon helemaal geweldig! Het boek; Een akkefietje is ook leuk!
@LK wrote:
Madre,
My name is Charlotte Simmons is wel echt leuk. Het begin is ff doorbijten. Maar ik vond het wel leuk
is het misschien een slechte vertaling? Het kan nog wel eens helpen het in een onvertaalde versie te lezen.
Ik vind de boeken van Haddon helemaal geweldig! Het boek; Een akkefietje is ook leuk!
Ja dat was het, nieuwe buren. Wat een gedrocht…
Maar goed, iedereen krijgt van mij een 2e kans he…

Ok, doorbijten nog. Dan ga ik daarna toch nog een keer proberen…Dank…
@Madre wrote:
@LK wrote:Madre,
Kom je hier vertellen hoe haar boek was?
Ik heb er niet aan durven beginnen. :mrgreen:
Nieuwe buren was een slechte parodie op Nicci French. Erg slecht.
De eetclub vond ik stukken beter.
Mijn naam is Charlotte Simmons; LK was me net voor; even doorbijten Lous en dan wordt hij echt leuk.
Iemand heeft me nu Zondagavond uitgeleend van Vonne van der Meer. Op zich wel aardig, leest lekker snel
@LK wrote:
@Madre wrote:@LK wrote:Madre,
Kom je hier vertellen hoe haar boek was?
Ik heb er niet aan durven beginnen. :mrgreen:
doe ik…Ik ben razend benieuwd eerlijk gezegd…
De eetclub was is wel een leuk boek hoor…maar ja ik heb geloof ik nieuwe buren ook gelezen :think: of niet…ik dacht dat ik die niet zo slecht vond… :shifty: weet het niet meer…
Neeeeeeeeeej die heb ik nog niet gelezen volgens mij…waar ging die over?Vertel eens dan weet ik het vast zeker :lol:
En is terug naar de kust ook niet van haar?
Of is die weer van die ander…hoe heet ze nou?? :think:
Dat vond ik toen ook zo’n goed boek…maar weet de schrijfster niet meer :oops:
Ik lees nu foute mannen…lekker chiklit :thumbup:
Ja terug naar de kust is dus ook van haar!
Lang leve google…maar dat vond ik een goed boek. :thumbup:
@Renzosmam, even Nieuwe Buren in een spoiler. Even gekopieerd van mijn blog:
Eigenlijk was ik niet echt toe aan een nieuw boek.
Het voelt een beetje als verraad aan de Zahir die ligt te wachten tot ik hem mee neem in een trein.
Bovendien liep ik laatst de Slegte binnen met het voornemen om niets te kopen, totdat het me iets te lang duurde en ik in drie seconden vier boeken in mijn handen had.
Alsof er niet nog een stapel te wachten lag op het “ongelezen boekenplankje”.
“De Vliegeraar” was prachtig totdat Hosseini me ook 's nachts bezig begon te achtervolgen en vanaf de plank kijkt “De jongen in de gestreepte pyjama” me licht verwijtend aan.
Maar toen lag daar bij onze vrienden van de Bruna de nieuwe Saskia Noort, Nieuwe Buren. En daar had ik zin in. Gewoon een dom boek, oerhollands, geen gedoe.
Een echte polderthriller, erg Nederlands, weinig spannend.
Deels komt dat omdat het eerste hoofdstuk direct het laatste is.
De afloop is al bekend, en de rest van het boek beschrijft hoe men tot de situatie gekomen is.
Situatie: 2 echtparen dood in een bungalow, dreumes kruipt nog rond.
De echtparen zijn overburen, maar niet alleen dat, ze raken bevriend, delen alles tot en met elkaar partners en uiteindelijk dus ook de dood. Hiermee verklap ik niets, want dit weet je wanneer je de achterflap leest en wanneer je nog maar 2 bladzijde aan het lezen bent.
En eigenlijk valt er helemaal niets te verklappen.
Het boek voldeed precies aan mijn verwachtingen.
Dom. Oerhollands.
Hooguit een beetje gedoe; ik weet nu het verschil binnen swing tussen full swap en soft swap maar op die informatie zat ik nou niet bepaald te wachten.
Eveneens zat ik niet te wachten op emotionele toestanden rond dode babies, het al dan niet krijgen van kinderen en alle ellende die daarbij komt kijken.
Daarnaast wordt het wonen op een vinex-locatie ten onrechte afgeschilderd als leeg en doelloos.
Wat mij betreft een dieptepunt in het polderthrillergenre, en wat mij betreft is het tijd voor een ander genre.
Welk dat weet ik niet, de maar de psychologische thrillertrend die ooit door Nicci French is ingezet en door Nederlandse schrijvers wordt overgenomen lijkt meer en meer ten einde te lopen.
Helaas kan ik mijn verslag niet meer vinden 8)
Die was net zo gezellig als die van lydia…
ik lees het ook en terug en denk: dat is geen compliment voor mevrouw Noort :oops:
Zo was mijn verslag ook.
Kunnen we constateren dat ze een off day had?
8)
ik had nieuwe buren verleden jaar op luisterboek. Ik wilde wat te luisteren hebben als ik bij de mensen ging schoonmaken… Toen vond ik het al slecht… Slecht gelezen en slecht geschreven… Als ik haar boek voor een prikkie kan krijgen wil ik het ook wel proberen… De eetclub en terug naar de kust… ( die is ook van haar idd Renzomam )
Ik ben ook niet zo enthousiast over haar.
Nachtvlinder, ik heb ‘terug naar de kust’ in de kast staan (en nog een soort boekenweekgeschenk van haar), als je em over wilt nemen, stuur maar een pb.
Het voorval met de hond in de nacht is trouwens een geweldig boek, ik zag em hier al voor bij komen. Ik kan hem iedereeen aanraden :thumbup:
Ook een bijzonder boek: Valse salie van Roos Boum. Een heel bijzonder en aangrijpend verhaal, vond het te heftig om in eens uit te lezen.
En nog een favoriet, laatst zelf maar gekocht: de genezing van de krekel van toon tellegen. Onze nederlands-leraar op de middelbare school las ons voor uit zijn boeken en ik ben fan gebleven :mrgreen: .
Heb trouwens nog een paar boeken die plaats moeten/mogen maken, zie bij ‘aangeboden’.
Mijn boek was nog niet binnen dus ben ik gisteren aan Evelien begonnen.
Vind hem tot nu toe een beetje simpel eigenlijk :shifty:
dat gaat de hele tijd zo door lous… Toch charlotte