Boeken'club' nieuw leven in blazen?

rondjes collega, dat gaat hier ook zo :wink:

Het wordt tijd om weer te lezen… Maar dat gaat bij vlagen, soms drie per week en dan heb ik weer geen puf om me er toe te zetten.

Maar het is bijna vakantie :smiley:

Ik heb onlangs 4 boeken van Loes den Hollander gelezen, lees verder Nicci French, heb er nog 3 van Karin Slaughter staan, Simone van der Vught, Esther Verhoef, Tess Gerritsen, Elisabeth George, john Grisham, etc.

Bij gebrek aan boeken op vakantie kocht ik daar Schaduw van de Wind. Een hele pil, maar ik vond het een geweldig boek :thumbup:

Op dit moment lees ik wel, maar weet effe niet welke… :oops: ligt boven en heb geen zin om te pakken, geen bekende auteur overigens.

Ik ben bezig in de nieuwste van Sophie Kinsella: Dubbel feest.

Voordat ze bekend werd als Sophie Kinsella schreef ze boeken onder haar eigen naam, Madeleine Wickham. Die waren tot op heden alleen in het Engels te krijgen, en nu worden ze in het Nederlands uitgebracht.

Er ligt er nu al ééntje in de schappen… :dance:

Verder moet ik nog 1 boek van Saskia Noort lezen, Afgunst, en wil ik de boeken van Esther Verhoef gaan lezen.

@Anneke wrote:

Nee hoor... Slapeloze Nachten is er ook al een tijd.
Ook leuk.

Ik ben bezig in Het Golgotha-dossier van Philipp Vandenberg. Het lukt me alleen niet om echt lange stukken achter elkaar te lezen vanwege de kids, maar wat al gezegd is…binnenkort vakantie. :dance:

Ik lees eigenlijk alleen maar Stephen King, ben ook al jaren druk bezig om al zijn boeken te verzamelen.

Dit jaar ben ik begonnen aan zijn ‘Donkere toren’ cyclus, ben nu in het 6e en 1 na laatste deel bezig.

Zag er enorm tegenop omdat het verhaal me in eerste instantie niet aansprak maar het is echt zo mooi!

@lowietje wrote:

heerlijk, een goed boek…

maar ja, wat is goed… op dit moment lees ik veel Fantasy, leen ik van mijn broertje :mrgreen:

maar ik ben bijna door zijn voorraad, iemand nog aanraders?

Feist is volledig achter de kiezen en Goodkind ook.

tot die tijd weer terug naar de thrillers en chicklit, ben bezig met ''de eetclub" en met “uitgelaten”. ik lees vaak meerdere boeken tegelijk, tís maar net waat ik zin in heb.

gr Louwina

Wat ik leuke fantasy vind: Eddings, Maggie Furey, Marion Bradley, Tad Williams, Guy Gavriel Kay, Katharine Kerr. Ik ben nu in Katharine Kerr bezig en ik vind het heerlijke boeken. Maar er staat ook nog een boek van Jane Austen op me te wachten, voor als ik weer even zin heb in wat anders. :slight_smile:

@Wendy wrote:

Ik lees eigenlijk alleen maar Stephen King, ben ook al jaren druk bezig om al zijn boeken te verzamelen.

Dit jaar ben ik begonnen aan zijn ‘Donkere toren’ cyclus, ben nu in het 6e en 1 na laatste deel bezig.

Zag er enorm tegenop omdat het verhaal me in eerste instantie niet aansprak maar het is echt zo mooi!

Dat is ook jarenlang mijn favoriet geweest, met name de al wat oudere boeken van hem. Vanaf Desperation vind ik ikhet niet zo geweldig meer over eht algemeen. Maar ben nu bezig met zijn nieuwste, Duma. Die boeit me wel tot nu toe (ben nog niet op een kwart van het boek). Verder heb ik hier het 3e deel van Karin Slaughter staan, vind het een leuke serie tot nu toe. Ik lees vanalles, maar vooral graag detectives en thrillers. CHicklit vind ik op zijn tijd ook heerlijk :smiley: . Ik lees iedere avond voor het slapen gaan en omdat ik vrij veel in de auto zit, luister ik ook wel naar luisterboeken. Voor mij de ideale oplossing tijdens mijn af en toe wat volle leven.

Ik ga de boeken van Tess Gerritsen ook reserveren, als ik jullie meningen zo lees… :slight_smile:

clive Barker schrijft ook goeie fantasy boeken (en horror); Weefwereld en Imagica zijn aanraders om mee te beginnen. Het is even doorbijten de eerste bladzijdes, maar dan wordt je gegrepen door het verhaal en zit je er middenin.

Ik ben ook echt een boekenwurm, ij maak je niet gelukkiger dan met een kop thee een dekentje mijn hoekbank en een goed boek.

Afgelopen 2 weken heb ik in het ziekenhuis gelegen, plenty time om te lezen dus, kon me helaas echt niet concentreren.

Ben dus maar begonnen aan wat lichte chicklit… leest lekker makkelijk weg, eigenlijk best leuk!

Heb als laatst gelezen: De Boot gemist van Jill Mansell

Iemand deze ook gelezen? Ik vond hem heerlijk luchtig!

@lydia wrote:

@Anneke wrote:

Nee hoor... Slapeloze Nachten is er ook al een tijd.
Ook leuk.

Dat wist ik niet, mooi!

Kan ik die ook gaan lezen! :dance:

Hier nog een boekenwurm!

Ik lees het liefste kinderboeken/jeugdboeken :mrgreen: :oops:

Nu lees ik overigens het boek: Alle verhalen van Roald Dahl :slight_smile:

Ook hier een boekenwurm.

Tess Gerritsen staat bijna alles van in de boekenkast.

Ook Elisabeth George, Lisa Jackson, John Sandfort en Karen Slaughter staan ernaast alsmede nog andere auteurs.

Welk boek mij persoonlijk zeer positief verbaasd heeft is: “De 50/50 moorden van Steve Mosby”.

Geweldig boek!

Ik ben helemaal gek van de boeken van de thrillers over Pendergast, van Preston & Child. Ik heb er twee weken geleden eentje geleend van een vriendin, en was zo verslaafd, dat ik gelijk alle acht de delen uit de bieb heb gehaald en nu aan het ene laatste boek bezig ben. Jemig, wat zijn die boeken spannend… (het eerste deel van deze serie is overigens "de vloek van het oerwoud, wat is verfilmd onder de naam “The Relic”).

Ik ben al een tijdje geleden gestopt met boeken kopen omdat mijn huis uitpuilt, maar ik heb besloten dat ik alle delen uit deze serie zelf wil hebben, want die ga ik vast wel vaker lezen nog.

@joseetje wrote:

Oja ik heb net boek 1001 dagen van rouw uit.

Die ben ik nu aan het lezen…sinds 1 December…hielp me wel met wat tranen die ik te lang had ingehouden…vind het een goed en duidelijk boek…ben blij dat ik hem heb gehaald ook!

Op andere momenten lees ik ook graag Nicci French,karin Slaughter,allerlei chicklit,heb alles van de vreselijke heleen van rooyen gelezen,heb wel met smaak gelezen moet ik zeggen :mrgreen:

Ben verder op mijn vakantie i Cura´cao 8 boeken verder gekomen in 4 weken :inlove: heerlijk…i like it…

Heb bijv.

Dagboek van een geisha gelezen :thumbup:

De balnke massai

en de 2 vervolgen daarop :thumbup:

Oh en ik heb nog meer gelezen…kom er even niet op :think:
De blanke massai
terug naar Afrika (vervolg van bovenstaande)
weerzien in Kenia (vervolg van bovenstaande)
de Da Vinci code
het dagboek van een geisha
anna,hanna en johanna
40 vrouwen
een klein boekje over een rugzak toerist die was lachen kom niet op de naam nu...
En een verzamelboek met verhalen van Yvonne Kroonenberg nee die van mij heet die,ook erg grappig.

helemaal terug lopen zoeken welke boeken ik nou op vakantie had gelezen... :roll: ...anders kan ik niet slapen als ik die titels niet weet :lol: hoe bedoel dwangmatige neurose :silenced:
:mrgreen:
Welterusten 8)

Nog wat aanraders:

Alle boeken van Virginia Andrews :thumbup:

Micha, ik weet even niet hoe de auteur heet, het verhaal is waar gebeurd, gaat over een meisje van 7 jaar die 4 jaar lang tijdens de oorlog op zoek gaat naar haar ouders en hierbij verschillende landen doorkruist. Ze maakt verschillende gruwelijkheden mee. heb het in 1 avond uitgelezen!

Helen Vreeswijk (jeugd schrijfster), Eerwraak
, gaat over cultuurverschil, NL jongen wordt verliefd op Afghaans meisje, familie is er niet mee eens, problemen…mooi boek! Wil nog andere boeken van Helen gaan lezen, staan nu op mijn lijstje :thumbup:

heeft er niemand vochtige streken gelezen?

Ik wil ook wel eens iemand spreken die dat heeft gelezen…

En verder heb ik nog altijd Koud Hart niet uit :wall:

@renzosmam wrote:

Heb bijv.

Dagboek van een geisha gelezen :thumbup:

De balnke massai

en de 2 vervolgen daarop :thumbup:

Oh en ik heb nog meer gelezen…kom er even niet op :think:

Renzosmam,

hoe zijn de vervolgen op “de blanke Masai” ? Ik vond dat nl zo’n heerlijk boek en wist niet eens dat er vervolg op was…

@lydia wrote:

heeft er niemand vochtige streken gelezen?

Ik wil ook wel eens iemand spreken die dat heeft gelezen…

En verder heb ik nog altijd Koud Hart niet uit :wall:

Ik krijg wel erg de neiging om hem te reserveren in de bieb :smiley: .