boblijn of page kopje - resultaat op bladzijde 3

Ik twijfel een beetje over Noortje haar haar:

Noortje heeft nu een soort boblijn met een pony, maar het lijkt mij zo schattig om het in een pagekopje te laten knippen (een paar maanden terug was het nog kort en zo schattig), maar ik denk dat ze haar koppie niet lang genoeg stil gaat houden en ben dus bang voor een verwilderde look. Ook twijfel ik of het nu nog net zo leuk staat, want ze is wel wat ouder geworden.

Zo is het nu:

Foto enkele maanden terug:

Wat vinden jullie?

Ooooh wat is die onderste fot schattig kan me helemaal voorstellen dat je twijfelt! Mijn dochter is ietsjes ouder en heeft een vergelijkbaar kapsel, ik weet nog hoe ontzettend lief en schattig ik het vond toen ze voor het eerst 2 staartjes in had. Ze zag er meteen uit als het peutertje dat ze inmiddels ook echt is. Om die reden zou ik het dus niet kort laten knippen, maar ik kan me wel voorstellen dat je twijfelt, wat een poepie zeg die dochter van jou :inlove:

Ik zou zeggen, kort,maar met wat langere voorkant. Leuk om speldjes in te doen en toch een stoer koppie.

Op die leeftijd is het haar meestal nog best dun en slap. Zo’n boblijn komt dan niet echt mooi uit. Misschien wel een korte bob (met lagen achterop) en naar voren toe langer en schuin.

k heb het bij juul ook de eerste twee jaar lekker kort gehouden. Toen ze drie was alles op 1 lengte laten groeien en inmiddels is dat doel bereikt, voor achter alles even lang!

als ik dat lekkere koppie zie… ga ik voor kort :inlove:

Pagekopje is dus gewoon kort ? Ik vind een boblijn juist zo leuk… Hoop dat Jenna stijl haar blijft houden, dan krijgt ze ook een boblijn als der haartjes eens willen groeien :wink:

zelf vond ik met boblijn dat ze dan zo groot lijken… wilde haar nog ff lekker klein houden!

Die haartjes van J.enna willen nog niet erg he! straks misschien van de zomer?? Oh, dan heb je straks een meisje met steil en eentje met krullen! LEUK! heb jij ook steil en je man krullen of andersom?

Ik hou niet zo van bob, vind het een beetje te tuttig ofzo, voor kleine kindjes :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: Die onderste foto vind ik wel leuk !

@konijn wrote:

zelf vond ik met boblijn dat ze dan zo groot lijken… wilde haar nog ff lekker klein houden!

Die haartjes van J.enna willen nog niet erg he! straks misschien van de zomer?? Oh, dan heb je straks een meisje met steil en eentje met krullen! LEUK! heb jij ook steil en je man krullen of andersom?

Haha nee jammer. Och zo kort is het in ieder geval wel nog stijl :mrgreen:. (al krult de onderkant wel eens wat op, maar dan probeer ik netjes stijl te kammen :oops:) Maar lijkt me zo leuk een meisje met krullen en stijl haar. Jou meisje heeft toch ook een bob ?? Zag tijdje terug een foto van je meisje, en ze heeft zoo’n leuk kapsel !!!

Maar ik heb stijl haar en man slag in zijn haar, maar kant van hubbie zijn fam hebben ze bijna allemaal krullen.

Selena: Vind dat tuttige juist zo leuk hihi :inlove:

@mandy_d. wrote:

Ik zou zeggen, kort,maar met wat langere voorkant. Leuk om speldjes in te doen en toch een stoer koppie.

Op die leeftijd is het haar meestal nog best dun en slap. Zo’n boblijn komt dan niet echt mooi uit. Misschien wel een korte bob (met lagen achterop) en naar voren toe langer en schuin.

een bob moet je ook goed bij houden wil je het een bob houden

naar voren toe langer zou ik niet doen, juist andersom, als je het naar vorne langer laat, krijg je gauw een slome uitstraling en het gaat daar juist hangen en pieken

ik houd van lange haren bij meisjes, dus ik zou zeggen, lekker laten groeien :wink: maar natuurlijk wel netjes bijhouden

@schaap wrote:

@mandy_d. wrote:

een bob moet je ook goed bij houden wil je het een bob houden

naar voren toe langer zou ik niet doen, juist andersom, als je het naar vorne langer laat, krijg je gauw een slome uitstraling en het gaat daar juist hangen en pieken

ik houd van lange haren bij meisjes, dus ik zou zeggen, lekker laten groeien :wink: maar natuurlijk wel netjes bijhouden

idd… juul zit elke zes weken bij de kapper om het netjes te houden, en dan is het na zes weken er eecht weer aan toe!

ROmata: ons meisje heeft nu een bob. Dat heeft ze sinds drie en half jaar! flinke korte bob, met iets opgeknipt van achter! En ik krijg zooo vaak complimeten dat haar haar zo leuk zit! en vooral van oma’s die vinden dat de kinderen van tegenwoordig zo volwassen opgeknipt losbollig slordig haar hebben!

Nou zit ik te twijfelen of "pagekopje"echt de benaming is voor wat ik bedoel, maar ik bedoel dus eigenlijk zo’n kapsel voor Noortje:

zo heeft juul het ook altijd gehad toen ze jonger was, kan ook lekker doorgroeien en dan met een optie tot een knipje of staartjes.

MOet je maar eens terug zoeken op hyves als ik daar nog die foto’s heb staan… :think:

Konijn: Maar jou meisje heeft volgens mij ook best veel/dik haar ? Vind ik een bob wel altijd mooier staan dan bij iemand met piekhaar.

Meisje: Ah nee dat zou ik niet doen zo kort. Het zou haar zeker niet lelijk staan. Maar voor een meisje vind ik wat langer toch leuker.

@romata wrote:

Konijn: Maar jou meisje heeft volgens mij ook best veel/dik haar ? Vind ik een bob wel altijd mooier staan dan bij iemand met piekhaar.

nu is het wel lekker dik, maar het was altijd wel dunnig en piekerig. BEn nog steeds blij dat ik het toen lekker kort heb gehouden! alles mooi altijd bijgeknipt en met een knipje of mini staartje heeft nooit iemand gezegd wat een leuk jongetje oid.

@konijn wrote:

@romata wrote:

nu is het wel lekker dik, maar het was altijd wel dunnig en piekerig. BEn nog steeds blij dat ik het toen lekker kort heb gehouden! alles mooi altijd bijgeknipt en met een knipje of mini staartje heeft nooit iemand gezegd wat een leuk jongetje oid.

Dat zou voor mij trouwens niet de reden zijn om het niet te doen hoor. Dat ze dan op een jongetje zou lijken. Dat kan me niet schelen.

Nu heeft ze het dus wat langer, maar speldjes en staartjes trekt ze altijd los. Zonder staat het gewoon een beetje sloom zoals het nu zit.

Ik zou de pony weg laten groeien persoonlijk :shifty: en dan een bob laten knippen. Maar goed, ik heb niks met pony’s en vind bobjes cute. Vind dat ‘pagekopje’ echt een ‘gewoon’ jongenskapsel.

oww… ik ben een heulll slechte moeder lees ik al… hahahaha…

Ik doe eigenlijk eh… niks aan Suus d’r haargies… gewoon as is… beetje puntjes en pony knippen waar nodig.

Heb dan ook geen geduld voor staartjes of ander “gedoe” Weet wel dat ik een boblijn echt ontzettend hockeyclub kak vind en dat zit hier dus in de ban… dan zou ik dus gaan voor gewoon lekker vlot kort geknipt met een mooi pony waar evt nog een schuifje in kan voor een meisjes look. Groeien kan altijd nog.

Suus heeft nu al zulk lang haar dat ze van achter een paardenstaart kan, maar eigelijk heeft ze gewoon een bossie van de hooiwagen en ik vind het leuk… want mijn dochter is een halve jongen, dus dat ragebolletje van de hooiwagen past bij haar

:mrgreen:

Y.eline had toen ze kleiner was een bob en bij Indy hebben we het ook zo laten knippen toen ze 1 jaar was. Ze heeft nu ook een bob maar nog erg dun haar helaas, wel heeft ze dr ponny erbij laten groeien op dezelfde lengte vind dat zelf wat vlotter staan.

haha, boblijn is ook wel een beetje hokkeykak Cell, maar wij wonen dan ook in het Gooi hè :wink: Ik vind het persoonlijk wel leuk, tot een bepaalde leeftijd.

Kittycat, pony laten groeien heb ik ook aan gedacht. Maar ze trekt speltjes er steeds uit.

Ik ben nu weer aan het oefenen met speldjes om de pony opzij te doen. Als ze ze nu niet steeds eruit trekt, dan wordt het misschien toch wel een lange pony. Ik heb nog 2 weken om erover te twijfelen… hahaha…

ik zou niet zo kort gaan als dat plaatje, je kan ook de voorkant wat korter kunnen doen (iets langer als het plaatje) en langer uit laten lopen naar achter, zo zit het aanzicht van voor netjes en heb je toch een meidenkapsel

maar verwacht niet teveel van de kapper, als ze klein zijn kunnen ze moeilijk stilzitten :wink: