Ik ben een beetje aan het ruzie maken met bobike. Onze uk van 11 maandi nmiddels zit al vanaf negen maand voorop de fiets, een bobike fietsstoeltje die we al hadden van onze peuter. Dezelfde zijn nog te koop, dus niet een ouderwets ding oid.
nu kan marijn er zo uit als hij wil. Hij draait wat weg en zakt zo met zijn gat naast het zitje. Kan me nog herinneren dat juul ook op die manier liet merken dat ze het wel prima vond.
Nu had ik opnieuw de klacht daar neergelegd en ze zeggen dat deze klacht nog nooit eerder is geweest. Ik heb daarbij gemeld dat ze enorm de plank misslaan met hun nieuwe fietsstoel, opnieuw met drie punts gordel.
Mijn vraag, zijn er nog meer met deze klacht, of ben ik echt de enige.
Ik vind het eigenlijk wel goed vast zitten allemaal, ik herken het dan ook niet dat ze eruit zou kunnen komen ??
Maar hoe kan hij dan wegzakken met zijn bips buiten de stoel, er zit toch ook iets voor tussen zijn beentjes ?
Zit het anders wel strak genoeg, want trek het hier zo strak dat ze niet naar voren kan gaan hangen ofzo.
ik herken dat totaal niet ! alle 3 de kinderen zaten er stevig in!
Hier ook geen problemen mee gehad.
hier ook nooit geen problemen mee gehad.
Gordeltjes gaan wel goed strak (dus met andere jas/ geen jas oid opnieuw even spannen of juist iets losser maken) en de voetbakjes op de goeie hoogte en voetjes vast.
Kids hebben er allemaal zeer goed ingezeten en ga er vanuit dat het bij nummer 4 ook niet voor problemen gaat zorgen eigenlijk.
Eerlijk gezegd herken ik het ook niet.
Misschien een foto meesturen?
Hier ook geen probleem gehad… Onze oudste zit er soms nog een stukje in, maar die begint toch wel richting de 15 kilo te gaan, en dat wordt toch wel zwaar… Dus meestal gaan ze met z’n 2tjes in de fietskar :inlove:
Ook hier herken ik het niet, Roan zit echt goed vast hoor… :think:
Maar goed, als het bij jou kan lijkt me dat ontzettend vervelend.
Het lijkt me dat je de gordeltjes wel goed strak hebt??
ik heb de gordeltjes zo strak dat hij nog wel zich kan bewegen> Ook stel ik met een vest wat losser en met zijn jasje strakker.
heb hem ook niet zo strak dt hi jkan bewegen. Hij is natuurlijk een en al elastiek.
Misschien doe ik dan toch iets verkeerd, maar bij de fietsenmaker gaven ze ook aan dat ik marijn echt wel goed vast had.
Trouwens gaf de fietsenmaker ook niet blij te zijn met de nieuwe bobikezitjes, ze prezen nu echt eerder de yepp vanwege de vijfpuntsgordel.
Miss moet ik hem dan nog strakker doen, maar kunnen jullie kindjes nog met de handjes bij het stuur?
Het enige wat de kids hier deden/doen, is kracht zetten en dan springt zo de sluiting los. Er naast gaan zitten, hebben ze nooit gedaan.
Maar de sluiting los maken, kon met het voorzitje en met het achterzitje.
nee pas als ze wat ouder zijn… en de armpjes langer hebben … kunnen ze hier bij het stuur.
Ze zitten dus echt met de gordeltjes tegen de leuning van het stoeltje.
Misschien zo’n opzetstuurtje een idee? Dat de kleine iets vast kan houden en toch echt strak in die gordels zit?
Naar mijn idee werken gordels idd pas als ze echt goed strak zitten (ze moeten nog wel kunnen ademhalen natuurlijk :mrgreen: ). Geldt voor alle gordeltjes, niet alleen voor de fiets dus, maar net zo goed voor buggy, autostoeltje etc.
@Heleentje, dat hebben ze hier ook nog nooit voor elkaar gekregen.
Krachtpatsertjes? Of heb ik dan toch brave kinderen? :lol:
Roan kan wel met zijn handen bij het stuur …
Maar hij zit echt strak met zijn rug in het zitje, hij kan geen kant uit… Heb de gordeltjes goed strak, wil geen ongelukken
En dat losmaken, dat doet Roan nog niet :lol: :lol: , hij vind het alleen maar mooi dat fietsen.
Trouwens je moet nog flink op het rondje drukken om de sluiting los te krijgen bij mij .
Hier een bobike waar inmiddels het 4e kind in zit. En nee, geen 1 kind gleed ernaast en zich losdrukken doen ze ook niet.
In het begin kunnen ze niet bij het stuur, maar later wel.
Het kind word hier door de gordels echt tegen de rugleuning aangeduwd.
En de elastieken voetbandjes heb ik vervangen voor de hard plastiken met kartelsluiting.
Was 6 euro bij de fietsenmaker ofzo.
Maar echt geen problemen mee. :think:
Ik heb hier een superslank beweeglijk meisje, maar ze kan echt niet uit het zitje glijden. Wel haalt ze soms haar armpjes onder de gordel uit en dan doe ik die direct strakker.
Ik hab er een slaaprol op en die hield ze in het begin een beetje vast. Toen ze wat ouder werd, hield ze het stuur vast, maar dan vlak bij de handvaten (omafiets) Inmiddels is ze te groot en zit ze achterop in een zitje.
@mamaMarije wrote:
@Heleentje, dat hebben ze hier ook nog nooit voor elkaar gekregen.
Krachtpatsertjes? Of heb ik dan toch brave kinderen? :lol:
Krachtpatsertjes en enorme duivels :inlove:
konijn… ik ben ook niet tevreden over bobike.
maar voornamelijk over de gordels. onze jongste kan als ze wil haar gordels zo afdoen, ondanks dat ik ze heel erg strak heb zitten, zo straks zelfs dat je ziet dat de bevestiging onder spanning komt te staan.
bobike hierover geinformeerd en was een bekend probleem en waren hier eer bezig, rond sept. kom er een verlengstuk, dit is alleen voor de mini of de maxi niet de plus versie.
maar heb zelf wel spijt dat ik toendertijd niet op de yepp heb gewacht.
het probleem wat jij beschrijft ken ik weer niet, misschien heb jij hele smalle kinderen? hier zitten ze er gewoon goed in, en kunnen niet met de billen erlangs komen. alleen als ze de gordels af krijgen dat ze eruit kunnen vallen…
tip voor als de bandjes afzakken, voor en achter het hoofd een slag draaien om de as, dan komt er beide keren een kruis en zakken ze niet af. Maar dat is hier het probleem niet.
Vandaag was het wel zover, als de buuf niet zo oplettend was, lag hij ds mooi op de grond vandaag. En bobike maar zeggen dat het nog nooit eerder is gebeurd> ik heb er mijn buik van vol. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen om die mensen nog te bereiken. Het komt bij hen gewoon niet binnen dat een vijfpuntsgordel veiliger is.
Ik ga maar opzoek naar een vijfpuntsgordel die ikzelf dan maar in het fietsstoeltje maak. Ik moet nu ook opboxen tegen een bedrijf dat zegt dat het nog nooit is gebeurd. Tja, eens moet de eerste keer zijn. Ik ben enorm geschrokken nu. Het ging zo snel. stond na de tijd te trillen,d at ik er niet aan had willen denken wat er was gebeurd als mijn buuf het niet had gezien.
konijn… dank je voor de tip. ik zal eens kijken… alhoewel ik het wel een eng idee vind om iets te kruisen, ben bang dat ik ze onderhand ophang, maar moet het eerst uitproberen voordat ik oordeel…
en klopt bobike wilt maar niet geloven dat een 5 punt gordel veiliger is… ook ik liep tegen dat probleem aan… :roll:
heb de neiging om ze uit te nodigen en eens te komen kijken bij ons mannetje! of anders tips te geven wat ik wel fout doe, de fietsenwinkel heeft gekeken en het kan gewoon niet strakker, maar hij schuift ook gewoon opzij, ook al zit hij nog strakker, dat is het probleem niet
Meen me te herinneren dat je dit probleem ook had met Juul?
Met R. heb ik nu het probleem dat ik de gordels niet meer dicht krijg. Ryan is te groot voor de grote bobike! Wij hebben trouwens niet die met het verlengde rugsteun.