bobike fietsstoeltje voor klacht

maar hoe doet hij het dan?

maar een heleboel hier met mij kunnen zich er blijkbaar net als Bobike niets bij voorstellen hoe jouw kindjes dat doen… ik heb ook nog nooit een kindje er tussenuit zien wurmen/ ernaast zien wippen en het zijn toch hoofdzakelijk Bobike zitjes hier in de buurt.

Allemaal met die 3 punts-gordel…

Heb wel vorige week een moeder zien vallen met haar kind in een Bobike zitje en dat kind zat nog heel erg stevig in die gordeltjes en had op een geschaafde arm na niks (ook omdat het ventje het besef had zijn hoofd van de grond te houden).

Misschien eens (laten) filmen en dat filmpje naar Bobike sturen?

Ik heb er ook geen last me gelukkig. Maar ik kan me wel een beetje inbeelden wat jouw kindjes doen. Strakke gordeltjes helpen niet als je kindje er onderuit zakt. Misschien kun je een extra riem om het middel en onder het stoeltje door doen? Of blijft dat niet goed zitten? Dan zou je al haast twee gaatje moeten boren in de zitting bij de billen, om daar een extra riem door te kunnen doen. Wel balen zeg, lijkt me idd erg eng om dan zo met je kind te fietsen als je weet dat het mis kan gaan! Succes!

Konijn,

Ik begin geloof ik te snappen wat je bedoeld.

Gisteren met Suus gefietst en hoewel 1, is ze een slanke kleine dame van 8,7 kilo en 73 cm. Ze zat eerst heerlijk enthousiast te doen, gordels staan op hun kortste stand, er is gewoon niet meer ruimte om de verstelklemmen te laten zakken. en ineens trekt ze 1 been op, draait in de stoel en toen had ze dus ongemerkt 1 arm al onder de gordel weg gewurmt… in een oogwenk zag ik d’r gaan en kon nog net mijn arm om d’r heen gooien en mijn been aan de grond zetten.

maar voor mij is het niet zozeer te wijten aan de 3 punts gordel als wel aan het feit dat de zit vrij ruim is en wat kleinere kinderen best veel zijruimte hebben en dat de gordels gewoon veel te lang zijn.

Ik heb gisteren meteen bij terugkomst de gordels er uit gepeuterd, zit een staafje door een lusje die hem als het ware op de plek houd.

Vervolgens een stuk afgeknipt, nieuw lusje erin genaaid, staafje er weer in en voila, nu genoeg ruimte om strak te zetten en ik heb de gordelpads van onze maxi cosi er ook bij gedaan zodat ik ze strakker op de schouders van suus heb.

Kijken of dat beter gaat.

Ik zag trouwens dat de gordels los te verkrijgen zijn en evt ook een set schouderpads…

idd cell, ze schuiven zo opzij naar 'e’en kant. Zodra hij had door had, is het elke keer mis! het levert natuurlijk een reactie van mij op.

Ik had het met de oudste ook al. Ze kunenn bij mij nu niet stilzitten, kinderstoelen is ook altijd een probleem. Thuis niet meer, maar elders wel.

Ik denk juist dat een vijfpuntsgordel voorkmot dat het kontje opzij kan schuiven.

Tja… ik heb geloof ik in ons Suuske ook zo’n draaikont exemplaar… ze wurmt zichzelf ook met gemak uit de tripp trapp waar de anderen altijd keurig bleven zitten.

Zo wat suus zag doen, zou een 5 punts gordel niets uithalen… zodra ze haar schouder namelijk los heeft, krijgt ze het wel voor elkaar. (in de bugaboo namelijk ook en die heeftwel 5 puntsgordel)

Het zal zeker wel schelen natuurlijk, maar ik ga nu geen ander stoeltje meer aanschaffen, ze is de laatste die voorop zit.

Vandaag gefietst met de verkorte en dus strakker te trekken riemen en met de schouderpads en ik heb nieuwe elastieken gemaakt voor de voetenbakjes en tot op heden werkt dat.

ze zat wel te wiebelen en te trekken met haar schouder, maar kreeg zichzelf niet los.

Dus hopelijk is dit afdoende.

Maar andere mama’s… het kan dus wel.

schoudertje los rechts, links haar been optrekken, een kwartslag draai maken alsof ze jou wil kunnen uitkijken en ze kieperen er zo uit…

Konijn… ik heb zojuist een pittig mailtje gestuurd naar bobike… voornamelijk met de vraag wat hun gedachtegang is achter hun zogenaamde innovaties en gepatenteerde 3 punts gordel en waarom ze niet gewoon simpelweg dat extra stukje zijdelingse veiligheid kunnen bieden door een 5 punts harnas in hun stoeltjes te maken.

Ik heb ze gezegd dat ik verbaasd ben over hun achterlopen op andere fietsstoel fabrikanten die al wel het licht hebben gezien en dat ik niet zit te wachten op een commentaar dat doet vermoeden dat ik uniek ben met mijn klacht of houdini baby, dat ik er van dat commentaar wel 10 lust.

Ben benieuwd… 8)

Heb wel zin in een lekkere discussie met een fabrikant… bite me :mrgreen:

cell: ik heb ook al eens eenpittige mail gestuurd, met de mededeling dat er ook een kind kan zijn die wel voor gevaarlijke situaties kan zorgen. Dat het nog nooit gebeurd is, wil niet zeggen dat het ook niet kan gebeuren.

Ben stiekum wel een beetje blij dat ik nu een medestander heb, en dat het dus wel echt kan. Ik twijfelde ondertussen zo erg… dat ik het wel goed had, terwijl de fietsenmaker zei dat hij stevig genoeg vast zat!

Nou, heb bericht terug…

Het spijt ons te horen dat u ontevreden bent en het probleem van wegschuivende schoudergordels is ons bekend…

U kunt zodra we deze klaar hebben een gespje toegezonden krijgen waarmee de schoudergordels meer bij elkaar blijven.

Onze nieuwe zitje welke in september uit komt heeft ergonomisch ontworpen gordels (weer 3 punts :roll: ) en deze glijden zeker niet af. (volgens haar)

Dat is zo ongeveer de strekking.

Ik heb teruggemaild dat het niet alleen aan het afglijden van de gordels ligt, maar ook aan de breedte van de zitting… daar moet uiteindelijk ook een 3 jarige inpassen, maar dan heeft een 1 jarige nogal wat ruimte over en dan is zijdelingse extra bescherming dmv een 5 puntsgordel toch wel erg wenselijk.

Maar dat ik het jammer vind dat Dremefa zo zijn best doet om steeds lelijkere groteske stoelen te maken en maar blijft hangen op die 3 punts gordel waar fabrikanten zoals GMG een prachtige design neerzetten met de Yepp en wel voorzien van een 5 puntsgordel.

Dat ik vandaag nog een yepp ga bestellen.

En dat ga ik dus ook doen want ondanks mijn inspanning, had madammeke vanmorgen dus alweer voor elkaar zich eruit te werken.

Ze schuift gewoon zover heen en weer dat haar schouder gewoon onder de gordel wegkomt… ja ze is klein en smal… maar daar kan zij niets aan doen toch?

Gewoon een grijze yepp en achterop een yepp junior…

Ben er klaar mee…

Overigens erg grappig… een week geleden had ik dus geen problemen.

Ineens is Suus gaan stappen aan de tafel en aan de handen en heeft ze zeg maar het licht gezien en nu maakt ze dus van overal uitklimmen een leuk spel…

whahahaha

Vanavond had Nando ook ineens z’n linkervoetje boven het stuur gewurmd tegen het windscherm aan :? . Die gespen om de voetjes mee vast te zetten werken hier voor geen meter. De schouderbandjes zijn nog niet afgezakt, maar dat idee van het gespje lijkt me op zich wel goed.

Cell, ben benieuwd naar je ervaringen straks met de yepp zitjes.

yepp is top!! maar is niet meer geschikt voro 3 jarige billetjes! en die passen dan weer prima achterop. Ik fiets veel, dus eigenlijk zou ik wel een yepp willen kopen, maar dan wil ik die ook voor achterop, tja, en dat wordt weer een duur kostenplaatje, want wie wil er tegenwoordig nog tweedehands bobike, terwijl yepp te gek is!!

Bij een vijfpuntsgordel kan dat kontje ook niet opzij wegzakken.

Zelf zag ik vanavond dat er twee regengaten zitten waar de regen in weg kan zakken, ik denk dat ik dan maaar eens ga zoeken na een tuigje wat ik eventueel daar vast kan maken, en dan zo een vijfpuntsuigje kan bevestigen.

Vooral de reactie. Ik heb de reactie ook nog gemeld bij de fietsersbond, maar die gaven aan dat ik de enige was met deze klacht, nou er zijn er dus heel weinig, maar klachten zijn er dus wel degelijk van bobike.

Nou, 3 jaar voorop hebben ze bij mij geen van allen gehaald.

Mies zit al 10 maanden niet meer voorop in de bobike, hij was dus goed 2 toen hij al 13 kilo woog en in maat 92/98 zat en ik hem er gewoon in moest proppen.

Hij is toen idd achterop gegaan.

Ondanks de kosten ga ik denk ik toch voor een yepp… eerst 1 voor voorop en over een maand ofzo een junior achter.

Tegen de tijd dat Suus achterop kan, heb ik voor niet meer nodig en kan ik altijd nog weer tijdelijk de bobike maxi achterop plakken… dat valt dan niet op… heb dan voor niks meer.

Mijn man zei dat ik dit moest doorspelen aan de consumentenbond, daar zijn we wel lid van…

Kan het altijd proberen natuurlijk… :think:

idd, wat een goed idee, wij zijn dus geen lid, dus kan het niet! maar als ze een kindje moeten om te kijken hoe en wat, houdt ik mijn marijntje aanbevolen!!! moet het natuurlijk geen maanden meer duren :lol: