Bmi berekenen...

Zijn de methoden op internet eigenlijk wel betrouwbaar?



Als ik mijn gegevens invul zou ik met 55 kg ondergewicht krijgen.

maar als ik naar mijzelf kijk met 75 kg ben ik al behoorlijk slank voor mijn doen.



vaag of niet?

Is het ook niet hoe je jezelf ziet… een ander vind misschien met jouw lengte en gewicht, zichzelf wat minder slank? :angel:

Dat is ook wel weer zo… maar heb al behoorlijk zandlopers figuur gekregen die ik een jaar terug absoluut niet had.

Ik bedoel, ik heb een bmi van 21,8… normaal gewicht… en toch als ik mezelf zie denk ik, hmm… daar mag nog wel een kledingmaatje vanaf… kilootje of 3/4…



Terwijl iemand die veel afgevallen is of zo, en die nu een normaal bmi heeft, denkt… jeah… das goed zo… :thumbup: (wat ook zo is hoor, maar dus kijk je er anders tegenaan)

bij mij geeft hij licht overgewicht aan maar dit klopt bij mij ook :slight_smile:



ik kijk altijd voedingscentrum

@Mich@ wrote:

Dat is ook wel weer zo… maar heb al behoorlijk zandlopers figuur gekregen die ik een jaar terug absoluut niet had.






Had je reactie nog niet gelezen :angel:

Maarre :inlove: voor je zandlopertjuh… ik heb em ook weer terug… :inlove:

@faizaa wrote:

Ik bedoel, ik heb een bmi van 21,8… normaal gewicht… en toch als ik mezelf zie denk ik, hmm… daar mag nog wel een kledingmaatje vanaf… kilootje of 3/4…



Terwijl iemand die veel afgevallen is of zo, en die nu een normaal bmi heeft, denkt… jeah… das goed zo… :thumbup: (wat ook zo is hoor, maar dus kijk je er anders tegenaan)




Dat heb ik dus ook, BMI van 19,5 , en toch vind ik dat ik toch kleding maat minder mag hebben, ben ook vrij klein dus bij mij is het verdeeld, en lijk ik al snel veel dikker.

@Sweet-Love wrote:

@faizaa wrote:
Ik bedoel, ik heb een bmi van 21,8… normaal gewicht… en toch als ik mezelf zie denk ik, hmm… daar mag nog wel een kledingmaatje vanaf… kilootje of 3/4…



Terwijl iemand die veel afgevallen is of zo, en die nu een normaal bmi heeft, denkt… jeah… das goed zo… :thumbup: (wat ook zo is hoor, maar dus kijk je er anders tegenaan)




Dat heb ik dus ook, BMI van 19,5 , en toch vind ik dat ik toch kleding maat minder mag hebben, ben ook vrij klein dus bij mij is het verdeeld, en lijk ik al snel veel dikker.




Ja precies… je ziet jezelf toch anders vaak he… of het zit op bepaalde plekken nog niet helemaal zoals je het wilt… :mrgreen:

@faizaa wrote:

@Sweet-Love wrote:
@faizaa wrote:
Ik bedoel, ik heb een bmi van 21,8… normaal gewicht… en toch als ik mezelf zie denk ik, hmm… daar mag nog wel een kledingmaatje vanaf… kilootje of 3/4…



Terwijl iemand die veel afgevallen is of zo, en die nu een normaal bmi heeft, denkt… jeah… das goed zo… :thumbup: (wat ook zo is hoor, maar dus kijk je er anders tegenaan)




Dat heb ik dus ook, BMI van 19,5 , en toch vind ik dat ik toch kleding maat minder mag hebben, ben ook vrij klein dus bij mij is het verdeeld, en lijk ik al snel veel dikker.




Ja precies… je ziet jezelf toch anders vaak he… of het zit op bepaalde plekken nog niet helemaal zoals je het wilt… :mrgreen:


Inderdaad.



Ben wel onwijs veel afgevallen overigens, was te zwaar, 60/65 kg altijd, en eindigde tegen 89 kg! :roll: met zwangerschap :roll: nu weer netjes 55kg. En toch lijk ik dikker omdat ik maar 1.60 ben!

Hier is het zo dat ik in 2 jaar tijd ongeveer van 130 kg naar 75 kg ben gegaan.



Aan de ene kant ben ik er enorm blij mee en mijn zandlopersfiguur

:inlove: :thumbup: Maar… ik eet juist gewoon normaal zoals anders en toch blijf ik afslanken! ben nu in 3 weken tijd 5 kg kwijt?



Ben beetje bang geworden als ik eerlijk mag zijn.

Maar dat is ook weer de vraag… wanneer moet je allert zijn met het vele afslanken zonder dat je dat eigenlijk doet door middel van dieet oid?



Ohja, mijn lengte is dus 1,74

@faizaa wrote:

@Mich@ wrote:
Dat is ook wel weer zo… maar heb al behoorlijk zandlopers figuur gekregen die ik een jaar terug absoluut niet had.






Had je reactie nog niet gelezen :angel:

Maarre :inlove: voor je zandlopertjuh… ik heb em ook weer terug… :inlove:




Heerlijk hé :inlove: :thumbup: Voel je je ook veel aantrekkelijker nu?

Ik wel en dat merkt mijn man ook :angel: :mrgreen:

@Mich@ wrote:

Hier is het zo dat ik in 2 jaar tijd ongeveer van 130 kg naar 75 kg ben gegaan.



Aan de ene kant ben ik er enorm blij mee en mijn zandlopersfiguur

:inlove: :thumbup: Maar… ik eet juist gewoon normaal zoals anders en toch blijf ik afslanken! ben nu in 3 weken tijd 5 kg kwijt?



Ben beetje bang geworden als ik eerlijk mag zijn.

Maar dat is ook weer de vraag… wanneer moet je allert zijn met het vele afslanken zonder dat je dat eigenlijk doet door middel van dieet oid?



Ohja, mijn lengte is dus 1,74


Ligt eraan hoe je afgevallen bent. Als je calorien berekent moet je je onderhouds calorien gehalte uitrekenen.



Stel je verbrandt 1900 calorien per dag met gewoon ademhalen en gewoon je dagelijkse handelingen doen, dus geen sport. 500 calorien per dag minder betekent 1 pond gewichts verlies per week. Dus je weet dat je niet ONDER de 1900 moet zitten. Nu moet je berekenen hoeveel je extra beweegt, dus veel lopen/fietsen etc. Die calorien mogen je ook niet onder de 1900 brengen. Dus die tel je bij je basis waarde op. Dat is je onderhouds getal.



Ipv magere producten kun je 1 of 2 vette producten in je dieet gooien. Gezonde vetten zoals olijf olie, noten, half-vette melk producten, rood vlees, olie-achtige vis zoals zalm of makreel zijn ook heel belangrijk.

je bmi gaat over een gezond gewicht he :wink: niet over wat jij wenselijk vind voor het zicht…

@jacsansil wrote:

je bmi gaat over een gezond gewicht he :wink: niet over wat jij wenselijk vind voor het zicht…




Idd, bmi houdt ook geen rekening met de verdeling op je lichaam.

Met mijn lengte zou ik een gewicht "mogen " hebben van 55-75 kilo. Ik vind het nogal een verschil.



Mijn BMI is nu 20.5 prima hoor.

@Nefarious wrote:

@Mich@ wrote:
Hier is het zo dat ik in 2 jaar tijd ongeveer van 130 kg naar 75 kg ben gegaan.



Aan de ene kant ben ik er enorm blij mee en mijn zandlopersfiguur

:inlove: :thumbup: Maar… ik eet juist gewoon normaal zoals anders en toch blijf ik afslanken! ben nu in 3 weken tijd 5 kg kwijt?



Ben beetje bang geworden als ik eerlijk mag zijn.

Maar dat is ook weer de vraag… wanneer moet je allert zijn met het vele afslanken zonder dat je dat eigenlijk doet door middel van dieet oid?



Ohja, mijn lengte is dus 1,74


Ligt eraan hoe je afgevallen bent. Als je calorien berekent moet je je onderhouds calorien gehalte uitrekenen.



Stel je verbrandt 1900 calorien per dag met gewoon ademhalen en gewoon je dagelijkse handelingen doen, dus geen sport. 500 calorien per dag minder betekent 1 pond gewichts verlies per week. Dus je weet dat je niet ONDER de 1900 moet zitten. Nu moet je berekenen hoeveel je extra beweegt, dus veel lopen/fietsen etc. Die calorien mogen je ook niet onder de 1900 brengen. Dus die tel je bij je basis waarde op. Dat is je onderhouds getal.



Ipv magere producten kun je 1 of 2 vette producten in je dieet gooien. Gezonde vetten zoals olijf olie, noten, half-vette melk producten, rood vlees, olie-achtige vis zoals zalm of makreel zijn ook heel belangrijk.




Nef, het punt is dat ik dus gewoon normaal eet en ik mag ook graag afentoe even lekker snoepen. Verder ben ik eigenlijk ook niet zo actief.

Ik sport niet, ga niet zo vaak de deur uit om een activiteit te doen en als ik met de kids bezig ben, zit ik vaak gewoon op de grond bij hun.

Eigenlijk is er dus niets veranderd en TOCH blijf ik afvallen.

Op het moment maak ik me nog niet zo erg veel zorgen MAAR ik zie wel dat mijn botten steeds zichtbaarder beginnen te worden en daar heb ik zoveel moeite mee.



Zal even een foto zoeken van mijzelf van toen en nu.

Hier overzichtje van afgelopen jaren.



EDIT: foto’s weer verwijderd ivm privacy

Mich@ :shock: Sodeju zeg, wat ben je veel afgevallen! Knap hoor! :clap:

Allereerst wil ik je een enorm compliment geven voor je prestatie :clap: :clap:



En dan ben ik nog benieuwd naar “the secret behind your success” :wink:

@~Claudia28~ wrote:

Mich@ :shock: Sodeju zeg, wat ben je veel afgevallen! Knap hoor! :clap:




Dankje :oops: maar ik doe er niets voor :think: vandaar dat ik me nu begin te afvragen of ik me zorgen moet maken of niet…