Bmi berekenen...

@Judith75 wrote:

Allereerst wil ik je een enorm compliment geven voor je prestatie :clap: :clap:



En dan ben ik nog benieuwd naar “the secret behind your success” :wink:




Dat is het hem juist… ik doe er NIETS voor… eet gewoon normaal.

begin s morgens met appel en later op dag brood en dan lunch en avondeten.

tussendoor snoep ik gerust wat chips oid maar heb ook dagen dat ik dan alleen fruit eet als tussendoor.



Bedankt voor je compliment :inlove:

Je ziet er goed uit hoor!



Ik neem aan dat je ooit wel bent begonnen met een dieet.

Hoe voel je je verder? Ga je steeds maar door of heb je ook momenten van rust. Ik bedoel, sta je bij wijze van 's avonds nog te klussen ofzo. Je zou je bloedwaardes kunnen laten testen op een te snelle schildklier. 5 kilo in 3 weken is veel.



Een van onze juffen op school viel ook veel en snel af. In het begin was dat leuk en ook het huis was prima op orde. Ze had energie voor 10. Uiteindelijk had ze een te snelle schildklier en heeft ze medicatie gekregen.

@Mich@ wrote:

@Judith75 wrote:
Allereerst wil ik je een enorm compliment geven voor je prestatie :clap: :clap:



En dan ben ik nog benieuwd naar “the secret behind your success” :wink:




Dat is het hem juist… ik doe er NIETS voor… eet gewoon normaal.

begin s morgens met appel en later op dag brood en dan lunch en avondeten.

tussendoor snoep ik gerust wat chips oid maar heb ook dagen dat ik dan alleen fruit eet als tussendoor.



Bedankt voor je compliment :inlove:


Heb je verder nog andere “klachten”? Zoals veel moe zijn, of hartkloppingen? Mijn moeder had hetzelfde als jij, en bleek een te snel werkende schildklier te hebben. Deze zorgt voor je stofwisseling in je lichaam…Als tie te snel werkt, val je mega veel af, zonder er iets voor te doen, maar meestal heb dan je wel andere klachten :think:

wil je niks aanpraten hoor, maar een bloedonderzoekje is anders zo gedaan toch? :slight_smile:

Mijn moeder is ook actief begonnen met afvallen jaren geleden. Toen ze het mooi genoeg vond geweest ging ze weer normaal eten en bleef afvallen.



Ze was echt graatje mager en bij haar werd ook een te snel werkende schildklier vast gesteld. Ze zit nu daarvoor al jaren aan de medicijnen.



Verder wil ik je toch een compliment geven, je zult ongetwijfeld in eerste instantie wel met een dieet oid begonnen zijn, vind het resultaat echt heel knap! :thumbup:

Whahaha Clau tegelijk gepost, dit gaat dus over dezelfde moeder :mrgreen:

@ariel wrote:

Je ziet er goed uit hoor!



Ik neem aan dat je ooit wel bent begonnen met een dieet.

Hoe voel je je verder? Ga je steeds maar door of heb je ook momenten van rust. Ik bedoel, sta je bij wijze van 's avonds nog te klussen ofzo. Je zou je bloedwaardes kunnen laten testen op een te snelle schildklier. 5 kilo in 3 weken is veel.



Een van onze juffen op school viel ook veel en snel af. In het begin was dat leuk en ook het huis was prima op orde. Ze had energie voor 10. Uiteindelijk had ze een te snelle schildklier en heeft ze medicatie gekregen.




Vroeger… toen ik nog op middelbaar zat heb ik wel 2 weken montiac dieet gedaan maar ben ermee gestopt omdat ik het onverantwoord vond. Ik was namelijk nog maar een tiener. wel met overwicht maar jammer dan.

Verder voel ik me vaak moe laatste tijd, ben nogal chaotisch in mijn hoofd en mijn concentratie is soms echt 0,0

Huisarts heeft mijn bloed laten testen en daar kwam niets uit?



Qua rustmomenten, die heb ik genoeg. Ook overdag. Ga vaak rustig zitten met de kinderen om met ze te knutselen of toren bouwen met blokken oid.

Klussen in huis doe ik wel met enige regelmaat maar nooit hele dagen door en geen dagen achterheen.

Heb nu zelfs bewust zo geregeld dat ik een schema heb qua klusjes in huis die ik moet doen. ik heb daar 3 weken tijd voor en iedere dag moet ik dan van mijzelf 3 uurtjes even wat schuren en of verven. Maar, daar moet van mijzelf ook weer pauze tussen zitten.



Ik heb wel een tijdje terug last gehad van ineens flauwvallen zomaar uit het niets. Toen had ik wel last van lage bloeddruk en daar heb ik toen rekening mee gehouden door wat meer zoute producten te toevoegen aan mijn eetpatroon. Nu heb ik niet meer zo veel last van flauwvallen. Ik voel het nu aankomen en dan eet ik even wat.

Ik zie dat er nu nog 2 zijn die hetzelfde dachten als ik. Ook al gaat het dan om dezelfde moeder :wink:



Als je de klachten hebt zoals je schrijft en je valt zo snel af. daarbij geteld dat je 2 jaar geleden niet bent begonnen te dieeten dan zou ik een bezoekje aan de Ha wel zinvol vinden.

@ariel wrote:

Ik zie dat er nu nog 2 zijn die hetzelfde dachten als ik. Ook al gaat het dan om dezelfde moeder :wink:



Als je de klachten hebt zoals je schrijft en je valt zo snel af. daarbij geteld dat je 2 jaar geleden niet bent begonnen te dieeten dan zou ik een bezoekje aan de Ha wel zinvol vinden.




Ik ben eeeh… 2 of 3 maanden terug naar huisarts geweest met deze klachten en hij heeft mijn bloed laten onderzoeken. Daar is toen niets uit gekomen. Alleen lage bloeddruk vandaar flauwvallen.

In eerste instantie is het wel lekker natuurlijk. Afvallen zonder er wat voor te hoeven doen. Maar als het op een punt komt, dat je je er niet meer lekker onder voelt, is het niet leuk meer natuurlijk.



Ik las over schildklier, dat is dus getest neem ik aan.

Je klachten lijken ook op een Vitamine B12 tekort. Dit wordt meestal niet meegenomen in een standaard bloedtest.

Maar ik zou zeker nog eens terug naar je huisarts gaan en een uitgebreid bloedonderzoek aanvragen waaronder je vitamine waarde’s.

dan gewoon genieten joh! Je ziet er super uit. Als je denkt dat je niet meer wilt afvallen kun je misschien langzamerhand iets meer eten.

WAUW! :thumbup:



(en ik heb echt het idee dat ik je ergens van ken :think: )

Van een oud privé forum misschien :wink:

@Mich@ wrote:

@ariel wrote:
Ik zie dat er nu nog 2 zijn die hetzelfde dachten als ik. Ook al gaat het dan om dezelfde moeder :wink:



Als je de klachten hebt zoals je schrijft en je valt zo snel af. daarbij geteld dat je 2 jaar geleden niet bent begonnen te dieeten dan zou ik een bezoekje aan de Ha wel zinvol vinden.




Ik ben eeeh… 2 of 3 maanden terug naar huisarts geweest met deze klachten en hij heeft mijn bloed laten onderzoeken. Daar is toen niets uit gekomen. Alleen lage bloeddruk vandaar flauwvallen.




Ik heb pas ergens gelezen dat normale bloedtest het niet altijd aangeeft als er iets met de schildklier aan de hand is.



Maar je ziet er goed uit hoor!