Blote billen of onderbroek

Vanmorgen deed brigitte nog al veel plasjes in haar onderbroek.

Jammer maar helaas.

En nu laat ik haar even in de blote billen lopen… gaat ze direct uit zichzelf naar de wc! :shock:

Zit daar gevoelsmatig dan zoveel verschil in?

misschien vindt ze het irritant als haar onderbroek naar beneden getrokken wordt?

als dit goed gaat, dan zou ik het lekker ff een paar daagjes zo proberen

en dan weer de onderbroek aan doen

ik moest vandaag aan je topic denken

tyg heeft waterpokken en ontzettend zeer aan zijn piemeltje.

dus ik denk: ga maar ff lekker in je blootje lopen

wat denk je?

plast ie op het potje :shock:

morgen maar weer ff proberen :lol:

Ik heb geen idee, wat ik wel weet van Anne is dat voor ze echt zindelijk was eerst een druppel in haar broek plaste voor ze doorhad dat ze naar de wc moest. Misschien als ze in hun bloodje lopen ze ‘die druppel’ nog eerder voelen en instictief op het potje gaan zitten, anders worden hun benen nat en dat is viezer dan dat hun onderbroek of luier nat is…denk ik

thijs heeft hier ook een week in zijn bl;ote billen thuis gelopen, en dan ging het goed!

zodra ik hem zijn ondergoed aandeed was het mis, maar naar die week wilde meneer toch wel weer zijn kleertjes aan.

en nu…loopt hij hele dagen zonder luier (ook zijn middagslaap)

per dag hooguit 1 ongelukje :dance: :dance:

Broes heeft ook een week of 2 à 3 in zijn blote billen gelopen (enkel thuis hé! :lol: :wink: ) want met onderbroek had hij meteen ongelukjes en zonder dus niet.

Na die paar weken af en toe proberen mét onderbroekje en aangezien hij al een paar weken had getraind zonder slipje lukte het hem vanaf dan ook mét slipje! :thumbup:

Nu is hij volledig zindelijk! :dance: :inlove:

Succes! :-*

Ik moet zeggen (ssttt niet hardop :mrgreen: ) dat het best goed gaat!

Gisteren geen enkel ongelukje en zelfs…(tromgeroffel!!!) een hele grote poepie op de pot!!!

Ben zo trots!!! :inlove: :inlove:

:clap: :clap: :clap: :clap:

wat goed zeg!!! :dance:

hier wil tyg steeds een auto verdienen (hij heeft een autootje gekregen toen hij op het potje plaste, en er liggen er nog 10 op de kast)

maar het lukt nog niet

we zijn teveel van huis geweest

Ik vermoed dat ze het onderbroekje als luier zien, ik heb hier hetzelfde aan de hand gehad en kon hem moeilijk steeds bloot laten lopen.

Ik heb het toen laten varen en een half jaar later gaf hij zelf aan dat hij geen luier meer wilde en was meteen zindelijk en twee weken later ook s’nachts :wink:

Ik heb gewoon doorgezet zonder luier en wel ondergoed en kleren! En ze is al 4!! dagen op rij droog!!!

Super!!! Ben echt trots op dr.

Zelfs als ze druk met andere kids aan het spelen is dan roept ze mama plassuh en ze zit er ook al op hahah

dat is echt goed!!!

:dance:

Hé, goed om te lezen!

Dan gaan we het hier ook met de blote billen proberen!

Niet dat we al lang bezig zijn hoor, sinds vandaag om precies te zijn, maar we hadden in anderhalf uur 6 onderbroekjes nat en het enige dat nog droog was, was het potje.

Morgen maar met de blote billen in de tuin. Wie weet geeft het niets om de billen hebben hem inderdaad meer het idee dat hij de boel niet zomaar kan laten lopen.

Iemand schreef hier trouwens dat natte benen misschien vervelender zijn dan een natte onderbroek, maar dat weet Sem uitstekend te combineren hoor, hi hi!

hier ook ineens supergoed! :dance:

zonder onderbroek :mrgreen:

in de vakantie over anderhalve week gaan we het met zwembroek proberen op het strand

Misschien is dat voor Kes ook wel de oplossing! In een onderbroek laat hij het gewoon lopen en hij loopt er ook doodleuk mee door zonder er iets van te zeggen! Morgen maar een luierloos en onderbroekloos dagje :mrgreen:

Gisteren 6 natte onderbroeken in anderhalf uur en vandaag een blote-billen-mannetje met 6 plasjes op het potje en niet één ongelukje! :dance:

Nu weet ik niet of het alleen aan het wel/niet een onderbroekje dragen ligt. Vandaag hebben we alle aandacht voor het potje en gisteren hadden we 2 buurmeisjes te spelen, maar toch!

gek he, dat het dus blijkbaar voor meerdere kinderen zo werkt.

ik bedoel, dan kan het wel aan spelende buurkinderen liggen misschien,

maar vandaag had ie toch makkelijk gewoon kunnen plassen waar ie wilde, maar dat deed ie niet. :dance:

ik vind het bijzonder dat ze dan toch hun plas op het potje gaan doen en niet gewoon maar wildplassen.

Ik vind dat inderdaad ook wel heel grappig.

En hij vindt het interessant! Niet te geloven!!!

Hij doet echter wel op momenten elke 5 minuten (of nog vaker) een plasje. Kleine plasjes natuurlijk, maarja, hij mag er toch een sticker voor uitzoeken.

(Toen hij gisteren een onderbroekje aan had moest die bij een klein plasje ook vervangen worden, dus vind ik dat er dan nu bij een klein plasje ook een sticker verdiend is… Hij ís tenslotte op het potje!)

Af en toe wel even onhandig, want je hebt dan het gevoel dat je alleen maar voortdurend bezig bent met potje spoelen en drogen en een sticker laten uitzoeken en dan alweer het volgende plasje…

Maargoed, de interessantigheid zwakt vast snel af en dan verkiest hij (hoop ik) spelen weer boven voortdurend op dat potje gaan zitten en gaat hij alleen als het echt nodig is.

Maar dat hij nu in ieder geval de link legt tussen spelen=plas niet laten lopen en potje=plas wel laten lopen vind ik voorlopig de beloning waard!

Hoera, het lijkt bij Kes ook te werken! In een onderbroek plaste hij elke 5 minuten. Nu loopt hij al bijna 2 uur in blote billen rond en heeft 1 keer op de wc geplast in die tijd, nadat hij eerst 1 druppel op zijn been plaste. Ik zou zoooo blij zijn als hij eindelijk eens uit die luiers zou zijn!

Even off-topic… Wat een leuke naam, Kes!