bloedverlies

Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik wil je gewoon ff een knuffel geven :hug:

dat is lief dankjewel… :slight_smile: bigsby

Ik heb misschien ook een rare vraag maar heb wat gesurft op internet om vergelijkbare dingen te vinden. en dan staat er vaak ik heb een miskraam gehad, dus dan neem ik aan dat ze gezien hebben dat ze het vruchtje zijn verloren, dat heb ik tot nu toe nog niet gezien of misschien ook wel niet omdat ik ook wel stolsels verloor. maar valt het zo op dat je dat altijd wel kan zien.

Jee Shirley :hug:

Bij een miskraam hoef je niet het vruchtje te zien, kan ook zijn dat dat of blijft zitten, of dat je lichaam dat vruchtje zelfs natuurlijk laat ‘verdwijnen’

Heb een missed Abortion gehad ( dit houd ik dat je bij de echo erachter komt dat het kindje niet leeft en dat je dus nog een miskraam gaat krijgen uiteindelijk ) daarna wat licht bloedverlies ( helemaal niet veel ) en een week later nog een echo en daarop was het vruchtje al niet meer zichtbaar, alleen nog maar oud bloed had de echoscopiste het over. Helaas de maandag erna kreeg ik wat rommelig gevoel in m’n buik en ook stolsels e.d. Iedere keer als ik opstond verloor ik bloed. dus naar het ziekenhuis en toen uiteindelijk alsnog een curretage, ondanks dat het vruchtje volgens de echoscopiste al niet meer zichtbaar was. Het ging hier om een vruchtje van 6 weken en 3 dagen.

Wil je niet bang maken, en hoop dat alles nog goed zit bij je… maar kan ook echt wel zo zijn dat je een miskraam hebt ( gehad ) :hug:

Zou even de verloskundige maandag bellen en vragen of ze niet een echo kunnen doen om te kijken of alles nog goed zit en/of evt. je baarmoeder misschien al schoon is :frowning:

veel sterkte :hug:

groetjes,

Louise

heb zelf een mk en een ma gehad,bij de mk kreeg ik bloedverlies zoals een menstruatie op vrijdag en was het opgehouden op maandag,heb het vruchtzakje niet gezien maar bij de echo was alles weg.

bij de ma was er een vruchtzakje te zien maar mijn lichaam heeft het niet zelf afgedreven dus een curretage gehad.

mijn collega daarentegen had zeer zwaar bloedverlies een paar dagen maar heeft wel een gezond kind op de wereld gezet 7 maanden later.

hoop voor je dat het goed zit :pray:

@shirley wrote:

vandaag lijkt het bloedverlies al bijna gestopt zou ik het nu het vruchtje kwijt zijn dan of zou het toch nog goed komen?Ik weet wel dat ik geen hoop mag hebben maar omdat het n in een keer bijna weg is vind ik wel raar. als je het kwijt raakt blijf je toch wel langer vloeien?

je mag wel hoop houden. alleen kijk er mee uit!

maandag gewoon even de vk bellen en vragen of ze een echo wil doen voor de zekerheid.

ik was bij 3x mis 2 dagen lichtelijk bloed verloren echt niet noemenswaardig maar het zetten maar niet door,

helaas stootte mijn lichaam het vruchtje niet af, dus ben ik gecurrenteerd.

maar bij de 1e 2 kwamen ze uit hun eigen en dit was mij niet ongemerkt gebleven 1e x was met 5,5 weken en bloede 1 week (4e dag haast vloeien) 2e x met 7.1 week en dit was ook ongev. 1 week maar toen 3 dagen net als vloeien!

Heey!

Allereerst, wat vervelend en wat spannend! Hopen dat het geen miskraam was!

Hier een positief verhaal. Toen ik 11 weken zwanger was heb ik een enorme bloeding gehad, werd accuut in een Portugees ZKH opgenomen omdat ik zo bloedde (helderrood) maar op de echo zagen we toch nog een kindje! En ik ben inmiddels ruim 39 weken zwanger!

Sterkte en succes!

dankjewel voor alle lieve antwoorden… heb vanmorgen een test gedaan op het begin een super super vaag streepje vager als mijn vorige test die al snel verdweem dus ga er nu ook vanuit dat het mis is gegaan en zal straks de vk bellen voor een echo om te kijken of er alles uit is

Oh Shirley wat vervelend voor je zeg :hug: :hug:

Sterkte joh, ik had ook bloedverlies met 5W4d, maar geen krampen/stolsels, en ben nog steeds zwanger, inmiddels 19 weken.

Ik duim voor je !

bedankt voor al jullie reacties…

Ik heb nog wel bloedverlies ben blij als dat eindelijk stopt.

ik mag volgende week woensdag voor een echo komen om te kijken of alles schoon is.

Maar nu heb ik eigenlijk een paar vraagjes ik weet neit of iemand van jullie dat weet.

-Of ik nu gewoon met mijn vriend gemeenschap mag hebben?

-Wanneer ik nu weer weet wanneer ik vruchtbaar ben en of dat lang duurt voor dat ik dat weer ben ( ik wil het liefste niet met ovulatietesten gaan werken omdat ik dat nog nooit heb gedaan) omdat ik altijd mijn ei voel.

-Of je vaak snel in verwachting raakt na je miskraam?

Ik had toen straks nog meer vragen maar misscien schiet me nog wel iets te binnen straks

even ook nog een vraag wat me te binnen schiet… ik zou vandaag 5 weken en 5 dagen zwanger zijn geweest is het dan zo dat ik nu in mijn vruchtbare periode zou zitten dat is dan vanaf de vier weken geteld…?of zou ik na het bloedverlies pas weer als nieuwe maand moeten rekenen?want dat snap ik niet zo goed hoe dat werkt?

Shirley, mocht het echt misgegaan zijn en heb je geen bloedverlies meer, dan mag je gewoon weer met elkaar vrijen. Het heeft echter pas effect natuurlijk als je baarmoeder helemaal schoon is. Als je je eisprong voelt, dan is het wachten tot je hem voelt. Je kan niet op een andere manier achterhalen wanneer je vruchtbaar bent, tenzij je wacht op je ongesteldheid en je heel erg regelmatig ongesteld bent. Na een miskraam is het altijd een beetje afwachten wanneer je cyclus weer op orde is :hug:

Mijn eerste test was trouwens ook niet heel duidelijk en verdween ook, toch was ik gewoon zwanger. Dus als de test vervaagt zegt dat niets over een evt. zwangerschap.

-Of ik nu gewoon met mijn vriend gemeenschap mag hebben?

Wanneer je stopt met bloeden/vocht verlies is het verstandig (volgens mijn gyn) om voor de zekerheid nog een weekje te wachten.

-Wanneer ik nu weer weet wanneer ik vruchtbaar ben en of dat lang duurt voor dat ik dat weer ben ( ik wil het liefste niet met ovulatietesten gaan werken omdat ik dat nog nooit heb gedaan) omdat ik altijd mijn ei voel.

Wacht tot je volgende ongesteldheid, als je wel regelmatig ongesteld was,

ben je dat waarschijnlijk nu ook weer en zo weet je precies wanneer.

-Of je vaak snel in verwachting raakt na je miskraam?

De eerste maanden na de mk (zei mijn gyn ook weer) ben je het vruchtbaarst!

he mlk1982 ik bedoelde dat mijn eerste testen duidelijk waren als deze omdat deze minder duidelijk is als de rest is het denk ik wel zeker dat het fout gaat anders had deze ook duidelijker moeten zijn?

dankjewel voor jullie verdere antwoorden… ik wil er weer voor gaan als hert bloedverlies voorbij is…k hoop dat ik net als altijd voel wanneer mijn eisprong is zodat we die meteen weer kunnen benutten…

hebben jullie trouwens lang bloedverlies gehad ik heb het nu nog steeds iig…dus dat is het niet helemaal schoon he…?

@MamaMarianne wrote:

@shirley wrote:
vandaag lijkt het bloedverlies al bijna gestopt zou ik het nu het vruchtje kwijt zijn dan of zou het toch nog goed komen?Ik weet wel dat ik geen hoop mag hebben maar omdat het n in een keer bijna weg is vind ik wel raar. als je het kwijt raakt blijf je toch wel langer vloeien?

je mag wel hoop houden. alleen kijk er mee uit!

maandag gewoon even de vk bellen en vragen of ze een echo wil doen voor de zekerheid.

ik was bij 3x mis 2 dagen lichtelijk bloed verloren echt niet noemenswaardig maar het zetten maar niet door,

helaas stootte mijn lichaam het vruchtje niet af, dus ben ik gecurrenteerd.

maar bij de 1e 2 kwamen ze uit hun eigen en dit was mij niet ongemerkt gebleven 1e x was met 5,5 weken en bloede 1 week (4e dag haast vloeien) 2e x met 7.1 week en dit was ook ongev. 1 week maar toen 3 dagen net als vloeien!

dankje wel mamamarianne dat had je inderdaat al een keer geantwoord ja vergeten…

wat ik eigenlijk wel nog een beetje raar vind is sinds dat ik die bloedverlies heb gekregen en dat het mis is gegaan zeg maar heb ik pas last gekregen van zwangerschapsverschijnselen heb nu heel erge last van tepels en borsten deze laatste dagen terwijl ik nu bijna geen hcg hormoon meer zal hebben toch?

@shirley wrote:

dankje wel mamamarianne dat had je inderdaat al een keer geantwoord ja vergeten…

wat ik eigenlijk wel nog een beetje raar vind is sinds dat ik die bloedverlies heb gekregen en dat het mis is gegaan zeg maar heb ik pas last gekregen van zwangerschapsverschijnselen heb nu heel erge last van tepels en borsten deze laatste dagen terwijl ik nu bijna geen hcg hormoon meer zal hebben toch?

geeft niet en kom maar op met je vragen.

helaas al 4 keer ervaring :?

Normaal gesproken zou het hcg hormoon na een tijdje wel uit je lichaam gaan.

maar de verschijnselen kunnen ook komen omdat je lichaam op het hobbel is

(dit kan komen dat je lichaam nog “denkt” dat je zwanger bent)

of omdat je gewoon nog zwanger bent :pray:

weer even een vraagje

Ik heb het topic van Irene bij gehouden en hoorde tot mijn grote vreugde dat ze een goede echo heeft gehad nadat ze ook dacht dat het bijna voorbij was…

nu ben ik er helemaal vanuit gegaan dat het bij ons ook mis was ben zeg maar mijn miskraam aan het verwerken. maar ik dacht dat dat ook niet kon dat het nog goed kon zitten als de test lichter wordt. Ik heb ze van hetzelfde merk gebruikt. maar ik krijg nu in een keer last van kwaaltjes misselijk duizelig…last van tepels… maar dat kan alleen maar als er hcg hormoon er nog zit toch? Hij kan toch niet ineens weer gestegen zijn?!

Ik had dit vorige week ook.

Meerdere dagen heel veel helder rood bloed verloren, ik dacht ook dat het over was. Ik heb toch een afspraak gemaakt voor een echo en die was gisteren. In de dagen na het bloedverlies werd ik steeds misselijker, begon er steeds onzekerder over te worden. En dan opeens begon ik weer bloed te verliezen. Gisteren op de echo bleek het nog te leven en zelfs prima op schema te liggen. Ik heb alleen een groot hematoom en daar komt het bloedverlies vandaan. Het spant er bij mij dus om of het goed gaat komen en of het niet alsnog in een miskraam eindigt. Ik heb nu geregeld bloedverlies helaas, maar ik weet nu waar het vandaan komt. En ik :pray: maar dat het goed komt.

Heel veel sterkte.