bloedprikken kinderen

hoe gaat dat??



doen ze dat in de vinger of gewoon net als bij grote mensen in de arm??



thomas moet geprikt worden op suiker…

suiker prikken ze in je vinger geloof ik…



ik hoop voor je dat het in zijn vinger is, zou een stuk makkelijker zijn. Maar gewoon bloed prikken doen ze net als bij jou… kan een flinke strijd opleveren dan :frowning:

Bij baby’s doen ze het op de rug van de hand, hoe ze het bij twee jarigen doen weet ik niet :frowning:

bij baby’s knijpen ze het eruit op de rug van het handje :cry:



bij grotere kids mits er genoeg kracht achter de bloedstroom zit uit zijn arm gewoon



bij suiker enz. inderdaad een vingerprik

laten we dan maar hopen dat het idd een vinger prikje is…thomas is niet het type dat iedereen aan zich laat komen, want vanochtend bij de ha zat ie ook vast op mijn schoot :cry:

heb net maar even gebeld met het lab en hij moet toch wel in de arm geprikt worden :cry: :cry: :cry:

misschien hebben ze in het ziekenhuis net als hier een speciale kinderochtend? dan zitten er verpleegkundigen die wat meer tijd hebben voor de kinderen en er op een iets vriendelijkere manier mee omgaan.



Tyg is vaak geprikt, was nooit echt een probleem, behalve dan dat we hem met zijn vieren in de houtgreep moesten nemen… :frowning:

zielig voor ze he…

Toen Eline 1 week oud was haalden ze het gewoon uit haar armpje, net als bij ons

ik moest prikken toen ze zeven maand was, en tot drie maand doen ze het hier in eht ziekenhuis uit het voetje, daarna uit de arm, of hand. Omdat ze zoveel babyvet had, konden ze er niks uitkrijgen en hebben ze het alsnog uit het voetje gedaan. GIng heel fijn… die ader kon ze erg goed vinden.



sterkte… met hem!

Ik hoop ook voor je dat het uit de vinger is.

Die kinderochtend hebben ze in Enschede niet :cry: Dus hebben wij al vaak met een krijsende, compleet oversture Kaylee daar gezeten :cry: Gelukkig hoeven we nu niet meer te prikken met haar…

maar waarom toch in de arm? Suiker is prima via een vingerprik te verkrijgen?!

Ik zou het toch eens navragen waarom ze hiervoor kiezen, daar mogen ze toch eens een goede beargumentatie voor geven joh en anders echt aangeven dat je via vingerprik wil als ze niet echt een reden hebben (gewoon doen we altijd zo en zo is ons protocol is geen goede reden! :wink: ), waarom zo moeilijk/ingrijpend doen bij een kindje als het via een vingerprik kan???

voor suiker hebben ze inderdaad maar een druppel bloed nodig…

ik snap ook niet waarom dat helemaal in de arm geprikt moet worden hoor :think:

@jacsansil wrote:

bij baby’s knijpen ze het eruit op de rug van het handje :cry:




Erg he, ik heb gebruld toen met Nina (en Ryan ook toen ie nog een beeb was) :cry:

@Mellie wrote:

@jacsansil wrote:
bij baby’s knijpen ze het eruit op de rug van het handje :cry:




Erg he, ik heb gebruld toen met Nina (en Ryan ook toen ie nog een beeb was) :cry:

ik snap dit niet goed, ik deed altijd in de hak zoals met de hielprik.
(is ook zielig dat wel :( )

@femmie wrote:

@Mellie wrote:
@jacsansil wrote:
bij baby’s knijpen ze het eruit op de rug van het handje :cry:




Erg he, ik heb gebruld toen met Nina (en Ryan ook toen ie nog een beeb was) :cry:

ik snap dit niet goed, ik deed altijd in de hak zoals met de hielprik.
(is ook zielig dat wel :( )

Ook voor een heel buisje bloed?
Ryan en Nina moesten allebei een heel buisje, snap niet hoe ze dit uit de hiel kunnen krijgen?
In de hand pakken ze dus een ader....

Kimmetje,

mijn oudste dochter zit in haar laatste jaar verpleegkunde en heeft al stages gelopen in zh in het labo.

ff aan haar gevraagd:

suiker wordt in vingertop geprikt, dus als dat hier in België zo kan, zie ik niet waarom in Nederland niet hé.

dring er dus op aan !

is minder pijnlijk dan in de arm.



Michaël is laatst ook geprikt (longontsteking gehad :cry: ). was in de armplooi. ja het deed wat pijn en ja hij heeft wat geweend maar hij heeft er niet echt een drama van gemaakt. Zelfs niet toen het twee keer moest (in elke arm één keer) omdat er geen bloed kwam. :frowning:

ik had op voorhand wel ff uitgelegd wat en hoe. dus als het nodig blijkt, dat men je dan wel de tijd geeft om even uitleg te geven…



hoe dan ook: veel sterkte meis ! :-*



liefs

Gerda

@Mellie wrote:

@jacsansil wrote:
bij baby’s knijpen ze het eruit op de rug van het handje :cry:




Erg he, ik heb gebruld toen met Nina (en Ryan ook toen ie nog een beeb was) :cry:



ik was nog harder aan het krijsen als mijn moppie :cry: :cry: :cry: :cry: :oops: :oops: :oops: godzijdank kwam toen net de assistente van ka binnen en die heeft ons beide een heeeeele dikke knuffel gegeven want anders was ik flauwgevallen geloof ik :oops:

juul moest 4 buisjes :shock: en dat lukt dus echt niet uit de voet hoor…

bij mijn juul hebben ze een ader geprikt in de voet! niet gewoon uit het hakje.

hoe oud was hij/zij toen?