bloed in ontlasting

Mijn dochter poept sinds drie dagen echt heel erg veel, zij poepte eerst eens in de drie a vier dagen nu poept ze bijna na elke voeding. Zij heeft sinds gister bloed en slijm bij haar ontlasting. Wat kan dat zijn maak me zorgen. Ik heb de huisarts al gebeld en de assistent zei dat ik me nu geen zorgen hoefde te maken alleen als het langer aanhoud. Herkent iemand dit



gr Leonie

Het kan heel erg goed omdat ze nu ineens zo veel poept dat ze kleine wondjes inwendig heeft en dat gaat stuk indien ze perst… Gewoon goed in de gaten houden

1 like

Heeft ze verder klachten?



Mijn zoontje had het ook, dat bleek later een koemelkeiwitallergie te zijn. Dat hoeft niet altijd het geval te zijn, maar hou t in de gaten. Het vele poepen herken ik ook… (vooral tijdens de voedingen?)

is het helderrood of donker rood bloed?



het hoeft niet persee kwaad te kunenen als het helderrood is zit het heel dicht bij de endeldarm of zelfs in de endeldarm wat geiritteerd is geraakt en daardoor wat bloed. is het donkerrood dan komt het van hoog en dat zou ik wel goed in de gaten houden.

Tja helder of donker mm dat kan ik niet goed bepalen. Ik zou zeggen helder met slijm, de ontlasting stinkt ook heel erg.



gr Leonie

nou jah… wat een dokter zeg!



hier gaf de ka aan, als de ontlasting er slijmerig blijft en bloed bij komt… altijd bellen!



dochterlief had tot voor kort ook regelmatig veel slijm… kwam door eten wat ze nog niet kon hebben…hier moest ze ook erg op persen… dus mischien perst ze ook wel veel omdat dat lsijm moeilijker is om er uit te persen…

Heb niet het idee dat ze perst, ze drukt een keer en dan hoepla een broek vol. Ik ga morgen weer bellen naar de ha want het zit me niet lekker.



gr Leonie

niet je af laten schepen als het je niet lekker zit!! gewoon voet bij stuk houden!!

ik sta versteld van de reactie van notabene de assistente van de ha(ik denk dan dat je de ha nog niet hebt gesproken??) Zodra je het nog een keer ziet gelijk de hap of seh bellen… tis namelijk niet normaal!

Ik heb de ha praktijk gebeld, die zij dat de huisarts er maandag was. Ik heb gezeg ddat het niet kan wachten uitgelegd dat het om een baby van 19 weken gaat. Dat veranderde de zaak, nu kan ik morgen om 16.00 terecht.



Leonie

Vandaag naar de huisarts geweest en doorgestuurd naar de kinderarts. Haar bloed en ontlasting worden nagekeken op een infectie en op koemelkallergie. Ik hou jullie op de hoogte



gr Leonie

Fijn dat het serieus wordt genomen, succes! :slight_smile:

Wat fijn dat je uiteindelijk toch terecht kon!!!



Succes en ik hoop dat het allemaal meevalt!

We zijn gelijk vorige week doorgestuurd naar de KA. De ontlasting is getest en haar bloed. Ze heeft geen bacterie en dus gaan ze nu uit van een koemelkallergie. Ik heb nu vanaf gister andere voeding (nutramigen) deze moet ik vier weken gebruiken en dan weer overgaan op de oude voeding om te kijken of het terugkomt en zo vast te stellen of ze koemelkallergie heeft. Over 2 wk moeten we weer naar de KA.

Het enige wat ik er nu van merk is dat ze al een dag niet gepoept heeft en dat is voor mij goed nieuws aangezien ze normaal 1 keer in de drie dagen poepte en de laatste week wel 7 keer op een dag.



Word vervolgd.



gr Leonie

Nog bloed in de ontlasting?



Hopen dat ze het goed doet op de nutramigen! :thumbup:

Hopelijk is het gauw opgelost is niet leuk als je niet precies weet wat er is :-*

gister had ze nog bloed in haar ontlasting, nu zit ik te wachten totdat ze poept en hoop ik dat het weg is!!!



gr Leonie

Hai,



Vandaag heeft ze voor het eerst gepoept, geen bloed en geen slijm meer. Ik ben zo opgelucht dat dit aanslaat. Dus blijkbaar toch een koemelkallergie.



gr Leonie

Geweldig! Niet dat het een kma is, maar wel dat ze goed reageert op de nutramigen :slight_smile:

Het is een topic van 2jr terug maar ben blij herkenning te lezen. Nika heeft het ook, slierten slijm en/of bloed in haar ontlasting en het is nu op kweek gezet. Hoop zo dat het iets onschuldigs is!

KMA lijkt me sterk, ze is 9 maanden en eet al 3 maanden alles mee, krijgt nog steeds voor t grootste deel bv en al 3 maanden ook regelmatig poedermelk papjes enz…