AMERSFOORT - De omstreden Amersfoortse predikant Gertjan Goldschmeding pleit niet alleen voor een corrigerende tik, maar roept zijn kerkgangers op zelfs te blijven doorslaan als kinderen huilen van de pijn.
Volgens het AD gaat Goldschmeding veel verder dan de corrigerende tik waarmee hij onlangs in het nieuws kwam. De krant baseert zich op een preek die het in bezit heeft.
Het slaan moet dienen om de wil van het kind te breken, legt Goldschmeding in de tekst uit. Justitie verdenkt de predikant nu van mishandeling en het aanzetten daartoe.
:shock: Zei deze man nu ook dat je niet met je blote handen moest slaan, maar met een voorwerp? Dat hoorde ik van de week van iemand. Het is toch ongelooflijk! Opsluiten voor de rest van zijn leven!!
Ja, met een voorwerp. Ik heb een deel van die preek beluisterd. Erg gevaarlijke uitspraken…
:shock: Zei deze man nu ook dat je niet met je blote handen moest slaan, maar met een voorwerp? Dat hoorde ik van de week van iemand. Het is toch ongelooflijk! Opsluiten voor de rest van zijn leven!!
Ja, met een voorwerp. Ik heb een deel van die preek beluisterd. Erg gevaarlijke uitspraken…
en vervolgens kijkt ie er zo guitig bij…hij ziet er niet uit als een streng gelovige enge oude vent maar als een toffe moderne jonge man. Hij praat lekker, vertelt dingen heel overtuigend. eng. want vervolgens is wat ie zegt natuurlijk te zot voor woorden.
slaan tot het kind breekt en als het dan nog niet luisterd hangen we het op aan het kruis nou goed :evil:
ik snap dat niet hoor dat hij zo kan spreken, slaat hij dan ook zijn kerkgangers als ze niet luisteren hij heeft immers ook een functie voorbeeld net als een ouder
en vervolgens kijkt ie er zo guitig bij…hij ziet er niet uit als een streng gelovige enge oude vent maar als een toffe moderne jonge man. Hij praat lekker, vertelt dingen heel overtuigend. eng. want vervolgens is wat ie zegt natuurlijk te zot voor woorden.
Precies. Never underestimate the power of carefully worded nonsense…
Jeetje hij praat zo lekker vlot dat een niet zelfdenkend persoon het zo van hem aan zou nemen.
juist, hij heeft zelf ook filmpjes geplaatst waar ook zijn kinderen op staan en zo op het filmpje zou je niet zeggen dat het kids zijn die mishandeld worden, dus ik denk dat rob k. wel een punt heeft? ik zou die beruchte preek wel eens willen horen/zien eigenlijk
dat ik het toppic opende en las blijven slaan tot het kind huilt heb ik hem niet horen zeggen.
ik heb nu pas dat stukje gezien van de wereld draait door.
en had het eerst moeten doen voor ik mijn menning erover neerzette.
ik dacht echt dat het over pure mishandeling ging slaan slaan en nog eens slaan en maar doorgaan en niet kunnen stoppen.
dat zegt hij niet, is van wat ik ervan begrijp.
ik ga er niet om liegen dat mijn zoon wel eens een tik op zijn billen kreeg(en maar 1x niet doorgaan tot hij huilt hoor), nou en die kan zuigen zuigen en nog eens zuigen. onmacht idd pure onmacht. en ik wil het niet en ik weet dat het zonder die tik op de billen ook kan alleen dat kost energie en doorzettingsvermogen en dat heb ik er voor over, dus zal ik niet een polleppel de la uit pakken en samen met hem een plekje uit kiezen.
AMERSFOORT - De omstreden Amersfoortse predikant Gertjan Goldschmeding pleit niet alleen voor een corrigerende tik, maar roept zijn kerkgangers op zelfs te blijven doorslaan als kinderen huilen van de pijn.
Volgens het AD gaat Goldschmeding veel verder dan de corrigerende tik waarmee hij onlangs in het nieuws kwam. De krant baseert zich op een preek die het in bezit heeft.
Het slaan moet dienen om de wil van het kind te breken, legt Goldschmeding in de tekst uit. Justitie verdenkt de predikant nu van mishandeling en het aanzetten daartoe.
nee toch he dat kan die man niet menen diep triest en het aanmoedigen van kindermishandeling bah ben er echt verdrietig om
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: Ze zouden die vent zelf een pak rammel moeten geven en dan ook door moeten gaan als hij huilt. Hier heb ik geen goed woord voor over!!! Arme kinderen!!!
Ik denk dat deze man zelf al meer dan “een pak rammel” heeft gehad vroeger… En dus van slachtoffer naar dader is veranderd.
Ik heb hem op tv gehoord. Hij brengt het superlogisch… De “kussentjes” zijn gemaakt om klappen op te geven.
Maar niet zodat het zichtbaar is op de billen, want stel je voor dat ze daarna gaan zwemmen of sporten en met de andere kinderen onder de douche staan…
effectief mishandelen maar niemand die t zien mag…
of
opvoedkundig en geniepig meppen, de volledige basisgids voor ouder en kind?
sorrie hoor, een tik op een luier is mij ooit wel ontkomen, ben ik eerlijk in,.het schokeffect van die totaal pijnloze handeling was enorm, want slaan doe ik nooit,…het plofje op de luier was genoeg voor t kind om het op een krijsen te zetten, en voor mams om zich een onmens te voelen haha
duidelijk en consequent zijn…heeft bij beide kids meer vruchten afgeworpen hier…daar had ik geen liniaal voor nodig hoor