Ik had echt alles verwacht te zien, behalve zo’n jonge vent.
Zat al klaar om een oude, verwarde man te zien…
De moeite niet waard om op te reageren, volkomen absurd.
ik had het gezien op tv, en vind het een nare man hoe hij reageerde.
Beetje over de top qua opvoedingsnormen en waarden als het bij mij vergeleken is.
Blijven slaan is voor mij geen optie, strenger dan wel es gebeurd sta ik wel achter,maar dat is een discussie opzich,
kun je zien hoe uit eenlopend gevoelens meningen en opvoedingsnormen zijn
Moet zo’n man nu echt een podium krijgen???
Aan de ene kant denk ik “weren uit de media”,maar anderzijds…nu weten ze iig wat er speelt…en dat er hele groepen die kerk bezocht hebben en het advies van deze weirdo ter harte nemen…dat deze man rare ideeen heeft zou je dan juist naar buiten moeten brengen…
Brrr…zeker dat de media e.e.a. opgeblazen heeft, maar dat deze man niet helemaal oke in zn hoofd is is ook wel duidelijk…
“de wil van een kind breken” komt op mij over als “de ziel doormidden zagen”. Een kind is een onredelijk, etterig wezentje wat je zo snel en effectief mogelijk in moet dammen…brrr…
Onredelijk misschien,maar met doorslaan is nog vrijwel geen enkel kind een evenwichtig volwassene geworden…3x raden hoe deze predikant zelf opgevoed is…
Dat je als ouders strenger mag worden prima…maar dat kan ook zonder rammen…(met voorwerpen nog wel liefs…brrr…)
De rechter heeft de drie kinderen van de Amersfoortse predikant Goldschmeding een jaar lang onder toezicht van Bureau Jeugdzorg geplaatst. Dat is de uitkomst van een rechtszaak die de Raad voor de Kinderbescherming op 13 november heeft aangespannen.
Corrigerende tik
Gertjan Goldschmeding, predikant van de Amersfoortse ACC Jouwkerk, kwam in september dit jaar in opspraak, omdat hij het slaan van kinderen bijbels verantwoord vindt en dat ook in zijn preken propageerde.
Ernstige ontwikkelingsbedreiging
De rechtbank heeft de opvoedmethode van Goldschmeding beoordeeld en stelt nu dat er sprake is van een ‘ernstige ontwikkelingsbedreiging’ voor de kinderen van Goldschmeding.
Straks in Moraalridders (eo, op 2) is Goldschmeding te gast.
Ik ben benieuwd naar zijn verhaal…
:shock: :shock: :shock:
wat bizar zeg…
Vooral het ‘de roede is een vriend’, zorg voor een veilig plekje :sick:
@lydia wrote:
De rechter heeft de drie kinderen van de Amersfoortse predikant Goldschmeding een jaar lang onder toezicht van Bureau Jeugdzorg geplaatst. Dat is de uitkomst van een rechtszaak die de Raad voor de Kinderbescherming op 13 november heeft aangespannen.
Corrigerende tik
Gertjan Goldschmeding, predikant van de Amersfoortse ACC Jouwkerk, kwam in september dit jaar in opspraak, omdat hij het slaan van kinderen bijbels verantwoord vindt en dat ook in zijn preken propageerde.
De rechtbank heeft de opvoedmethode van Goldschmeding beoordeeld en stelt nu dat er sprake is van een ‘ernstige ontwikkelingsbedreiging’ voor de kinderen van Goldschmeding.
Ik heb het niet gezien, hoe was het?
Brrrrrr… :shock: :silenced: :naughty:
@mamma van sharondenise wrote:
@lydia wrote:De rechter heeft de drie kinderen van de Amersfoortse predikant Goldschmeding een jaar lang onder toezicht van Bureau Jeugdzorg geplaatst. Dat is de uitkomst van een rechtszaak die de Raad voor de Kinderbescherming op 13 november heeft aangespannen.
Corrigerende tik
Ik heb het niet gezien, hoe was het?
http://www.tvopjepc.nl/programma/1659
ik heb het programma dus even terug gekeken via uitzending gemist, ( vind het een bijzonder futloos programma maar dat terzijde)
deze meneer zit duidelijk in de rats, en dat is begrijpelijk, want jeugdzorg zit hem, maar ook zn kerkgenoten danig op de huid.
hij geeft aan zn kinderen niet meer te slaan, maar dat dit alleen maar is omdat hun gedrag daar geen aanleiding toe geeft
verder verschuilt hij zich achter, “dat zijn zienswijze volledig normaal is in vele kerken” “normaal is in amerika”
komt met uitspraken dat zijn oudste kind, van negen, het allemaal ook maar onzin vind en zegt dat ze toch zo n leuk gezin zijn samen…
hij eet hier wel een soort van “humble pie” maar blijft toch ook zeggen dat hij blijft vinden dat een corrigerende tik goed is voor kinderen
nou ja, een beetje een laf interviewtje , gekleurd door de schok van de uitsprak van de rechtbank,…
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: Ze zouden die vent zelf een pak rammel moeten geven en dan ook door moeten gaan als hij huilt. Hier heb ik geen goed woord voor over!!! Arme kinderen!!!
Ik wist van het bestaan van heel die man niet af maar heb net vol verbazing het stuk in de krant gelezen:
Bron: A.D. website!
AMERSFOORT - De omstreden Amersfoortse predikant Gertjan Goldschmeding pleit niet alleen voor een corrigerende tik, maar roept zijn kerkgangers zelfs op te blijven doorslaan. Ook als kinderen huilen van de pijn.
,Daarmee mag je doorgaan tot de wil van het kind is gebroken,’’ zegt hij in een preek uit 2007, waarvan deze krant opnames in bezit heeft. Hij zegt daarin ook: ,God heeft bepaald dat die tik daar achterop de billen ervoor zorgt dat de dwaasheid er met brokken afschiet.’’
Dat gaat aanzienlijk verder dan de ‘opvoedende tik’, waarmee Goldschmeding vorige week in het nieuws kwam. Justitie doet al twee jaar onderzoek naar de praktijken van de predikant van de ACC Jouwkerk, nadat er door een oud-kerkganger in 2007 aangifte tegen Goldschmeding is gedaan. Die persoon wil volgens justitie met zijn aangifte bereiken dat andere kerkgangers stoppen met het opvolgen van de adviezen van Goldschmeding. Deze onderwerpt ook zijn eigen kinderen aan tucht met de roede. Wat voor voorwerp hij gebruikt, wil hij niet zeggen.
Goldschmeding werd vorige week voor de tweede keer dit jaar op het politiebureau in Amersfoort verhoord. In maart gebeurde dat al op verdenking van mishandeling van zijn eigen kinderen, vorige week werd de opruiing en het aanzetten tot mishandeling onderzocht. Het onderzoek naar de achtergronden van de preken en gezinsconferenties waarin Goldschmeding de uitspraken doet, heeft volgens justitie voldoende juridische gronden opgeleverd om hem als verdachte te bestempelen.
Hard slaan om het kind te breken, zoals Goldschmeding predikt, heeft een averechts effect, zegt ontwikkelingspsycholoog Marc Noom van LUMC in Leiden. ,Hoe harder of langer de vader slaat, des te harder het kind gaat huilen.’’ Een kind slaan wordt kindermishandeling, stelt Noom, als het vaak gebeurt en niet meer in verhouding staat tot het vergrijp. ,Een kind dat vaak klappen krijgt, heeft grotere kans uit te groeien tot iemand die zelf slaat.’’ (MONICA BEEK/ IVAR PENRIS)
:shock: Zei deze man nu ook dat je niet met je blote handen moest slaan, maar met een voorwerp? Dat hoorde ik van de week van iemand. Het is toch ongelooflijk! Opsluiten voor de rest van zijn leven!!
Waar kan je die preek luisteren?
Ik heb het filmpje nu ook gezien en tja… hij zegt inderdaad niet: blijven slaan tot je kind huilt. Toen ik dat in dit topic las werd ik boos op die man. Nu ik hem heb gehoord denk ik… blaast de media dit verhaal niet ernstig op? Maar goed… ik weet niet wat hij op de preekstoel verkondigd dus ik durf er niet veel over te zeggen.