Bijvoeding + voedselallergie

hee er staan trouwens ook geschikte taarten op die kikker.





Heb ergens anders ook nog een fijne recept gelezen voor koemelkvrije taart, klonk allemaal prima tot:



“giet het mengsel in een goed beboterde bakvorm” hahaha :wink:

Jubbes, Robbert zit nu ook aan de boter hoor. we hebben plantaardige margarine van de natuurwinkel. (merk natufood). Gaat prima hier. Arrowrootmeel is heel makkelijk in gebruik. je moet het oplossen in koud water en dan aan de kook brengen en een halve minuut door laten koken en klaar. Ik voeg het dikje papje dan toe aan de flesvoeding (6 scheppen oplossen in 60 ml water) en zo krijg ik dan een stevige pap. Sinds een week doe ik er dus een schep boter door heen, zodat Robbert wat meer aan komt.



Vroeg me af of jullie kindjes onder begeleiding zijn van een dieetiste. Ik merk nl. dat het mij heel veel steun geeft en die voedingsmiddelen introductielijst is echt een uitvinding. Ik was zelf ook nooit op boter gekomen, terwijl dat als 11de nieuw te introduceren voedingsmiddel op de lijst staat.

WIj zijn niet begeleid door een dietiste en eerlijk gezegd baal ik daar heel erg van! :evil: :evil:





Ik heb herhaaldelijk aangegeven bij het Consultatiebureau dat ik het moeilijk vond met die voeding en wat dat wel en hoe te geven en dat ik er bang van werd hem nieuwe dingen te laten proberen, terwijl je dat wel moet doen natuurlijk anders kom je er nooit achter. :roll: Ook bij de huisarts heb ik het er wel over gehad, maar die adviseerde destijd om het er eens met het cb over te hebben



Van het cb kreeg ik de laatste keer het briljante advies -omdat hij toen 9 maanden was_ dat ik gewoon lekker moest varieren, hij mocht rijst ja en pasta, en misschien wat kaas door de pasta of een eitje offe a aardappel dan maakte je dat wat smeuiig met wat boter of zo, etcetc en ik ging als blije doos de deur uit, omdat ik dachtja!! varieren moet ik , helemaal niet zo eng! , en vervolgens dacht ik, zit er in kaas geen melk dan :? ? en in boter :? ? en … naja je snapt wel , het hele goeie gevoel was alweer pleite. Kon ik het toch weer zelf uitzoeken.



En er zijn een hoop fijne alternatieven voor vla enzo hoor, maar het was fijn geweest als er even iemand écht meegedacht had :!:





Ik heb me vastgehouden aan die babyallergie site voor d e voedselintroductie , en achteraf baal ik er onwijs van dat ik niet gewoon gezegd heb hallo, verwijs me maar door klaar uit, :snooty: Joh het was eerlijk niet eens bij opgekomen dat we wel eens naar een dietiste hadden kunnen gaan weet je dat? ja later , als je het hier leest denk je oh ja. :? :wall:



Maar ik heb me een beetje laten leiden door “ieder kind heeft wel eens wat”"als dat alles is waar je je druk over hoeft te maken " en “alle kinderen spugen, de een meer dan de ander”



Allemaal hardstikke waar, maar het helpt je niet verder Zoals het nu gegaan is , ik zou het geen tweede keer zo laten gebeuren en zelf veeel eerder aand e bel trekken.



Maar jullie wel goede ervaringen dus?? :slight_smile:



(hm beetje lang verhaal pardon, veel frustratie blijkbaar :mrgreen: )

Wij werden ook van het kastje naar de muur gestuurd, tot dat ik via de ha een consult heb gevraagd bij de kinderarts en die heeft ons weer doorgestuurd naar de dieetiste. Robbert was toen ook net 9 maanden, dus ik zou het gewoon proberen. Nu moeten we ong. 1 keer per maand naar de dieetiste ne eens in de drie maanden naar de ka.

Ik ben inderdaad door de ha door verwezen naar de dietiste. Maar vond het eigenlijk niet echt bijzonder…Kreeg een lijst mee over voedselintroductie etc en dat moest ik thuis maar doorlezen :?

Op zich is die lijst super handig en heb me daar ook aan gehouden.



Ook op de site van AH staan alle eigenmerk artikelen die zonder koemelk zijn. Helemaal top die AH!!!

Zelfs broodbeleg, koek, etc…allemaal met een koemelkvrij teken erop.



Goeie tip van de diksap. Ben er mee gestopt en zijn ontlasting is iets vaster geworden. Soms keurige ‘drollen’ haha! Nu is er net een boventand doorgebroken dus is het weer dunner maar nu heeft het een reden. Ook het aantal luiers is omlaag gegaan van 5 naar 3. Geen diksap meer dus!



De taart…tja ook hier baal ik er stiekem van. Maar ik ben van plan een appeltaart te gaan maken voor hem met zijn eigen opvolg melk, bakmix van AH eigenmerk koemelkvrij en boter koemelkvrij. Volgens mij moet dit lukken. Of ik maak een cake.



Pannekoeken is al een keer gelukt met zijn opvolgmelk! Hij vond het heerlijk!!!

Hoe gaat het met alle kindertjes???