Bijvoeding + voedselallergie

Ze hebben wit, daar begin ik altijd mee, bruin en cake. Het valt wel van ellende uit elkaar en je kan het het beste ontdooien in de mag. Maar wat maakt het uit, als de ukkies er maar tegen kunnen en tenminste iets kunnen eten.

Hai!



Zo ff de reacties bijgelezen. Ons mannetje is dus inderdaad goed ziek…

Naast de dubbele oorontsteking heeft hij dus ook de virale infectie van zijn maag/darmen. (overgeven/diaree)

Dinsdag ochtend in het ziekenhuis geweest. Hij was wel wat droog maar mocht na onderzoek gelukkig weer naar huis.

Wel is hij heel erg afgevallen/dus niet gegroeid. Hij zit bijna (op 100gr na) weer op hetzelfde gewicht als dat hij had met 5 mnd.



Vandaag heeft hij wel 350cc op en dat is heel wat. Morgen gaan we de 6-de dag in. Voordat hij weer hersteld is duurt denk wel even. De bijvoeding is hier dus compleet uit beeld…



Ik hoop dat Luuk weer beter is inmiddels!!!

Wat vervelend zeg. Ik hoop dat hij gauw opknapt. Met Luuk gaat het de goeie kant weer op. Hij drinkt weer goed. Niet zoveel als voorheen, maar dat geeft niet.

Beterschap

Vervelend zeg dat Yuri zo ziek is. Gaat het al weer iets beter met hem?



Ik was net van plan een topic te openen over koemelkallergie toen ik deze las.

Ruben heeft ook koemelkallergie. Hij heeft geen last van zijn luchtwegen maar krijgt enorme uitslag, veel jeuk en ontzettende darmkrampen. Wij zijn met bijvoeding ook erg langzaam begonnen. Eerst alleen wortels en vervolgens aardappels er bij. WIj hebben alle groente drie dagen achter elkaar gegeven om de reactie goed te kunnen zien. Ruben eet met name, wortel, witlof, broccoli, bloemkool, courgette, sperziebonen. Vlees krijgt hijeigenlijk nog niet. Ruben eet ook brood. Hij krijgt altijd dat BlueBand brood, dat brood van de reclame “wit waar bruin in zit”. Dit is volledig koemelkvrij en gewoon bij de supermarkt te koop en niet superduur. Tijst en macaroni krijgt hij nog niet. Hij kreeg enorme buikkrampen toen wij dat de eerst ekeer probeerden, dus dat hebben we ff laten wachten en nu krijgt hij het nog steeds niet. Toen wij van de Nutrix over gingen op de Bambix was het groot feest Ruben kreeg enorme darmkrampen. We moesten deze overgang echt heel rustig doen, eerst een half schepje, dan een paar dgn zo en dan een hele schep, een paar dagen zo, etc. De huisarts zei dat kinderen met koemelkallergoe vaak erg gevoelige darmen hebben doordat die toch iets aangetast zijn in het begin van de allergie. Deze aantastin ggaat wel weer over maar daardoor reageren ze wel sneller met de darmen.

Ik vind het ook erg lastig hoe wij het met het eten moeten doen. Ruben kreeg als toetjes altijd fruit maar we zijn sinds een week begonnen met Soja-dessert. Hij vind het superlekker maar heeft wel sinds een paar dagen allemaal blaasjes op zijn handen. Of dit nou komt door de Soja of ergens anders door is niet helemaal duidelijk. Het lastige vind ik dat je niet altijd weet of het door de veoding komt of gewoon iets anders. WIj hebben het boek met alle voedingsmiddelen die koemelkvrij zijn gekocht. Hier staan dan alle streepjescodes in en zo kan je in de winkel makkelijk kijken of het inderdaad koemelkvrij is.

FIjn dat deze topic er is…

Ken je dit forum al? http://www.network54.com/Forum/382080/

Gaat over bijvoeding, er komt ook een kinderdiëtist en veel moeders met dezelfde vragen en rvaringen als jij.

Brood gaat niet goed bij robbert. Waarschijnlijk was allisonbrood toch wat te zwaar op de maag. Het kwam er onverteerd weer uit. Ga nu maar dat becel goedestart proberen als dat echt koemelk vrij is. Kijken of zijn darmen het kunnen verdragen.

En anders langs de Appie voor Special brood dat is lactose, gluten en koemelkeiwit vrij.

Mango gaat ook al niet goed, raakt ie van aan de dunne. Suusje ben jij al begonnen met het invoeren van vlees of wacht je daar nog mee?

Zo kwam weer ff buurten hier :mrgreen:

Hier gaat het eigenlijk heel goed!!! We zijn weer gestart met de bijvoeding en hebben nu het volgende schema>


  • bord bambix pap
  • Liga tussendoor
  • boterham + fles melk
  • Rijstewafel tussendoor
  • Groentehap (wortel, brocoli, bloemkool, sperziebonen met aardappel)
  • Papfles voor het slapen gaan



    Doperwten en witlof lust hij echt niet en spuugt hij uit!



    Vanmorgen de provocatie test uitgevoerd…een bord pap gemaakt met de gewone nutrilon 2. Maar na een aantal happen hield hij zijn kaken op elkaar en weigerde het nog te eten. Toen ik hem naar de creche wilde brengen een 15 min later spuugde hij alles er weer uit met grote bogen!!! :cry:

    Echt heel zielig. Hier dus een positieve test met als gevolg dat de zorgverzekeraar wel vergoed, dat is het enige positieve eraan. Verder nu op een koemelkvrij dieet blijven tot zijn eerste verjaardag…dus geen danoontjes enzo…



    Wat geven jullie als toetje na het eten?? Fruit??

    Daar ben ik nog niet mee begonnen omdat hij daar met 6 mnd heel heftig op reageerde met buikkrampen en diaree…durf dus niet zo goed…



    Liefs Sandra

Wauw die vent gaat echt goed he??



Heb hier pap geprobeerd nOu Meneer dácht het dus niet he, hier na een spontane fruithapweigerweek weer aan het fruit , peer , maar hij zit onder de pukkels en eczeemplekjes op zijn gezicht en oren dus nu maar weer potjespeer -loos kijken of dat helpt Brood moeten we nog proberen Ik blijf het eng vinden dat bijvoeden



Maar goed om te elzen dat die bikkel van jou zo goed gaat



gr Juliette

Hai!



Het gaat nu weer iets minder haha…zal wel weer overwaaien denk ik.

Brood wil hij krap een kwart boterham van en dan weigert hij resoluut. Toevallig is wel dat hij het heeft met alleen dit nieuwe brood en ook weer giga winden laat en wat dunnere poep heeft…

Zo het kunnen zijn dat er toch iets van koemelk in zit per toeval???



Geen idee werkelijk!



's avonds eet hij ook geen 200 gr aan groente maar 125 ofzo. Zeg maar een 4 mnd potje. Maar het is in elk geval voldoende want hij heeft geen honger.



Lange vingers van AH eigen merk (koemelkvrij! :smiley: ) vind hij ook niet echt lekker. Alleen de liga gaat er binnen een paar minuten in. :drool:

Daarnaast let hij erg op onze centen want meneer wil alleen water tussendoor en geen sapjes :mrgreen:



Balen Jubbes van die uitslag! Hopelijk is het snel weer over!!! Het blijft proberen en iedere keer weer spannend iets nieuws,



:-*

Zoow even maar eens updaten.



We blijven hier heeerlijk hangenmet bijvoeden Maar ik heb het een beetje opgegeven en dan gaat het natuurlijk veel beter.



Ik denk dat Joost ondertussen voor 60% uit liga bestaat OH mann We denken dat hij later directeur van liga fabriek wordt. Groot feest!





We zijn gestopt met ligapapjes van liga met diksap Het spugen liep echt de spuigaten uit (figuurlijk dan he, niet zijn neus uit hoor :mrgreen: )



Het is nu re-de-lijk in de hand te houden.



Schema is nu als volgt:



plmin 0800 fles 200 cc met 4 el bambix



plmin 10.30 en liefst nog later als het lukt fruithapje

gaat goed, alleen peer is nu definitef uitgeloten, gaf gisteren opnieuw een reactie dus die is afgevallen ( en dat zit in veel potjes zeg :? :lol: !!)



ergens tussendoor een lange vinger



Ergens tussen 1300 en 1500 een fles,

en dan begint het spuugfestijn , Als hij wat trek heeft, een liga



Rond etenstijd meeeer ligaaa en nog een fruitsnack/beetje fruithapje en soms lust ij wel eens een beetje bruine boontjes met appel of wat worteltjes met aardappel maar in het algemeen gaat hij van alle groente/spaghetti/rijst/mixhapjes over zijn nek



Tussendoor af en toe een slokje water



Brood lust hij ook niet niet, maar heeft wel al 2 keer op een korstje "gesabbeld"ofwel hij kauwt er 3 keer op en trekt dat ding dan doormidden :mrgreen:



om plmin 20.00 naar bed tot hij wakker wordt dan nog 200cc met of zonder wat nutrix., en vandaag voor het eerst met de laatste fles naar bed gegaan om 20.30 Slapen gaat toch waardeloos, misschien is dit weer iets dat helpt?



Zoals je ziet eet hij dus niet geweldig veel en ook niet veelzijdig, Het liefst zou ik willen dat hij wat meer at en op een andere manier wat vocht binnen kreeg Duidelijk is wel dat melk veruit de meeste spuugpartijen veroorzaakt sap en water staan op 2 Het gebeurt ook gewoon als hij stil in een stoeltje zit.



Maar goed, hij kruipt nu dus spuugt op de grond in plaats van over zichzelf , dus dat scheelt wat was :smiley:



Verder groeit hij prima en lijkt er zelf absoluut geen last van te hebben Het spugen gaat gewoon tussen de bedrijven door. We laten het maar zo en hopen dat hij er gauw over heen groeit, alhoewel ik soms nog best eens twijfel om weer eens de ha te bezoeken… maar ja… maar weer even aankijken



Hoe is het met jullie heldjes?!

Tjeempie ik zou toch eens langs de ha gaan hoor…

Misschien kun je beter over op de nutramigen die is nog beter dan de pepti nl.



Hier gaat het eigenlijk sinds twee maanden heel goed!! Hij is niet ziek meer geweest joehoe en slaapt door, okee wordt hooguit nog maar 1 keer per nacht wakker en dan leg ik hem bij ons. Maar ook dat is nu nog maar 2 keer per week het geval. Dus Jubbes het komt vanzelf goed maar daar heb je nu zo weinig aan…pff weet zo wat je doormaakt en je doet er niets aan…



Yuri heeft nu meestal het volgende eetschema>



7.30 uur bord pap

10.30 uur 125cc diksap als hij wil en eventueel een liga als hij wil

13.00 uur een boterham zonder drinken dat wil hij niet…

14.30 uur nog een liga of toastje droog :roll: hij lust geen andere koek

15.30 uur fles melk als hij wil :roll:

18.30 uur groentehap met aardappel en fruithapje toe

20.00 uur papfles van 230cc



De meeste dagen drinkt hij overdag tot half 4 niets. Maar ja hij plast genoeg dus ik vind het prima. Ga er gewoon geen strijd van maken. Ook niet met het brood of de groente. Graag of niet.



Hij heeft nog steeds wel veel poepluiers. Eerst waren het er 4 per dag, toen opeens maar 1 en nu weer 4 ofzo. Haha!



Zijn wangetjes zijn ook helemaal exceem vrij. Dus eigenlijk zijn wij hartstikke blij!!!



Met de rest ook alles goed???

ja…ja…ja…jaaaaaaaaaaa!!





Hij heeft gisteren zomaar een half boterhammetje met leverpastei opgegeten





yeah! EN een half klein potje met worteltjes joehoeee!!



Ben er ERg blij om want al dat fruit en liga gaf niet zoveel variatie !!



IS toch echt wanneer ze eraan toe zijn zijn ze er aan toe he.



Hij moest er ook vreselijk lange verhalen bij vertellen tussen de stukjes door Heel grappig



Zo komen we er zo heeel langzaam toch

WAUW goed zo joost!!! :clap: :dance:

Effe uppen hoor.



Hier gaat het eindelijk beter. We zijn nu al een tijdje bezig met een voedsel introductieschema vanuit het umc Utrecht. Dit werkt echt super. Robbert eet nu in elk geval een stuk gevarieerder. Hij kan nu in elk geval tegen: broccoli, bloemkool, wortelen, banaan, maispap, rijstepap, arrorootpap. Tot voor kort kreeg hij nog steeds diksap en sinds we daar mee gestopt zijn heeft hij geen diarree luiers meer gehad en zijn exceem is zo goed als weg verder slaapt hij 's nachts veel rustiger. :oops: :oops:



Omdat hij de laatste maanden maar 40 gram was aangekomen, moeten we nu beginnen met vet mesten en vandaag gaat hij dus voor het eerst speciale boter krijgen.



Elke nieuwe introductie is errug spannend, omdat ik het erg moeilijk vind als hij er weer zo heftig op reageerd. Nog eventjes en dan is hij al weer 1 en moeten we weer gaan provoceren met koemelk. Als ik er aan denk krijg ik al een knoop in mijn maag.

Oh Jorien ik ook hoor!!!

Ik heb een vergoeding t/m 13 oktober ofzo voor de speciale voeding…

Daarna moet hij er toch aan geloven. Uiteraard hoop ik dat het nu over is want dat is een stuk makkelijker met alles, geen verpakking meer binnenste buiten keren :mrgreen:

Maar de vorige provocatie was zo zielig! Ik hoop maar dat het goed gaat!



Verder gaat het hier heel goed eigenlijk. Alle groente met aardappel gaat er goed in. Wil volgende week met vlees beginnen. Rijst en macaroni vind hij niet zo lekker maar eet het wel.



Een ander vraagje…vies vraagje haha, wat voor ontlasting hebben jullie kleintjes en hoe vaak?

Yuri heeft min. 4 poepluiers per dag en echt goed vol. Daarnaast is het nog steeds breiige, inmiddels bruinige sate saus. (hoe schrijf ik dit in godsnaam haha).

Dus nog geen ’ normale’ vastere ontlasting. Soms zelfs waterdun. Mijn nichtje van 6 maanden die nu ook bijvoeding krijgt produceert al echte drollen… :roll: Yuri krijgt nog maar 2 melkvoedingen dus ik snap het niet zo…

Straks naar het cb ben benieuwd hoeveel hij is gegroeid!



:-*

Nou , wat goed om te lezen dat langzaamaan onze kereltjes en dames de goeie kant op gaan!!



Moet zeggen dat ook hier de diksap nou niet bepaald bijdroeg aan een gezonde maagflora volgens mij Gek he, het is toch echt 100% appel naja, aan de andere kant, Als ik zelf iets goor vind dan is het wel appelsap, :sick:



Maar goed de poepvraag , hier ook gemiddels 4 poepluiers, smeuiig als een bakje sate. het is wel iets vaster geworden nu, maar echt drolletjes zeg maar… nee ( had ie trouwens wel toen hij de gewone nutrilon nog kreeg, toen was het te hard bijna) Maar goed. hier dus aardig wat , je kunt keurig zien wanneer hij worteltjes heeft gegeten Is de eerste luiers nog bruin en de 2e onderin bruin en bovenop oranje :mrgreen:





Heb hier een onbedoelde provocatie gehad laatst Had hem een fruitsnackje ananas -appel gegeven Las ik later dat er melkpoeder in zat ZO STOM ! ik lees het EL-TIJD…behalve deze keer, Nou hij had meteen weer bultjes op zijn oren en hoofd. Daar zijn we dan ook weer uit , lekker nog even blijven soja-vla-en.!! :smiley:

Vandaag is mijn mannetje 1 jaar. Voor Robbert helaas geen slagroomtaart. Van de week had ik al een maistaart gemaakt, maar die was niet om te vreten :sick: :sick: Was er best wel verdrietig om, je ziet alle beebs op hun eerste jaar heerlijk graaien in taarten en die van mij 'mag’dat niet. Gelukkig heb ik gisteren iets anders geprobeerd en met zijn bindmiddel voor de pap (arrowrootmeel) wat doorzichtig is, heb ik een soort gelatineachtige taart gemaakt, een paar scheppen suiker erdoor banaan gepureerd en alles toen in eensillecone beervorm gegoten. Robbert heeft gisteren mogen proeven en hij vond het lekker, dus vanmiddag ga ik de officieele taart baken, en kliederen maar.



Zijn ontlasting is sinds ik gestopt ben met de diksap een stevige brij (dus geen keutels. Daarvoor was het vaak waterdunne diarree. Misschien het proberen waard om ook eens een paar dagen te stoppen met de diksap en inplaats daarvan water te geven met evt. een klein schepje suiker als ze het niet willen. Doeje er wat suiker in dan wel opletten dat ze niet uren met de fles gaan spelen in verband met tandbederf.

Allereerst: Hoeraaaaa! en hartelijke gefeliciteerd met RObbert!!





Ben blij dat je erover schrijft , de beruchte verjaardagtaart., die van joost zit er ook aan te komen over een paar maanden



Ik lees al verhaaltjes van andere mensen, die uitgebreid bedenken wat voor soort taart en met welke kleur en hoeveel slagroom etc etcetcetc.



Nou daar zit je dan : succes met je leuke taart Ik werd er ook eerlijk gezegd even verdrietig van. Misschien flauw, want het is toch alleen maar fijn dat het zo goed gaat met Joost, maar ik kreeg er toch even een klein dipje van.



Maar wel leuk bedacht zo’n gelatinetaartje! misschien kan ik ook zoiets knutselen. Zet ik het in een rond vormpje met halve lange vingers of zo, da’s vast ook mooi! Arrowroot heb ik nog nooit gebruikt, zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden als ik het gebruik??