bijvoeden eerder dan 4 maanden?

@lena3 wrote:

Ach, over 2 weken is ze 5 maanden. Vervolgens heeft ze nog een s2 weken nodig voordat ze ook echt wat eet (hi hi), dus dan scheelt het nog 14 dagen met wat je van plan was :wink: .

Hehe ik hoop eigenlijk stiekem dat ze tot op de dag dat ze zes maanden is geen hap wil nemen :angel: :mrgreen:

Ha ha, nou dat vind je dan ook vast niet leuk hoor :wink: . Maar zou wel grappig zijn: een fruithap voor d’r verhalfjaardag.

hoihoi,

Ik was op zoek naar het antwoord op de vraag wanneer te gaan bijvoeden, maar dankzij ijverig lezen ben ik eruit. :mrgreen:

Meisje doet het prima nu op de voedingen en groeit goed. Ik dacht dat ik vanaf 3 maanden kon beginnen met fruithapjes ed, maar denk toch dat ik wat langer wacht tot een maand of 4 a 5…

Gezien zij veel kramp heeft gehad en nu met Omneo het wel wat beter doet, maar krampvrij is zij eigenlijk niet… Nu is ze ook nog maar 7 weken, maar ach een beetje vooruit lezen kan geen kwaad. :wink:

Bedankt meiden voor jullie (verschillende) antwoorden en adviezen!

Krampjes zijn meestal pas rond 3 maanden echt over, dus geef d’r nog effe, het komt wel goed.

Jammer dat we je niet hebben kunnen overtuigen tot 6 maanden te wachten, maar ben benieuwd naar de foto’s :wink: .

@lena3 wrote:

Krampjes zijn meestal pas rond 3 maanden echt over, dus geef d’r nog effe, het komt wel goed.

Jammer dat we je niet hebben kunnen overtuigen tot 6 maanden te wachten, maar ben benieuwd naar de foto’s :wink: .

Afhankelijk van hoe zij het doet, als de krampen blijven en ze doet het goed op de fles… Ik ben er nog niet echt uit. Duidelijk is me wel dat vanaf 6 mdn ‘het beste’ is. Foto’s? Of reageer je ergens anders op… :oops: nog niet helemaal wakker :wink:

De foto’s van het eerste hapje bedoel ik. Of ze nu 4 maanden is of 6, hou je fototoestel in de aanslag :mrgreen: .

:lol: :lol: :lol: goede tip!!

Hoi Vicky, even wat over allergieen.

Allergieen zijn overdreven reacties van het afweersysteem tegen niet schadelijke lichaamsvreemde stoffen.

Een allergie wordt pas “aangezet” als je met die stof in aanraking bent geweest.

Over een koemelkallergie groeien veel kindjes idd wel overheen, maar de meeste andere allergieen niet.

Dus afwachten of ze ergens op reageert is meestal te laat. De allergie is dan in gang gezet en bij een heleboel stoffen niet meer terug te draaien.

Dus vroeger bijvoeden is zeker bij allergiegevoeligheid niet aan te raden.

Daarnaast, als je af wil vallen eet je dan groenten en fruit of drink je liters melk? Raar dat iedereen groenten en fruit gaat eten als ze willen afvallen, maar dat baby’s er beter van zouden gaan groeien??? Zolang ze tevreden is met enkel melk, dus bij de melk blijven, anders met nutrix een gevulder gevoel geven. Daarna is de volgende stap pas groente of fruit. Notabene waar groente en fruit zit kan geen melk zitten, en van de melk groeien ze juist.

Dit is dus anders als het groeien wel goed gaat, maar de baby na de liter melk nog honger heeft, dan heb je weinig keus na nutrix om je kinjde tevreden te houden.

Inkie het probleem is dat Kaylee niet meer wil drinken. Ze krijgt bijna niets binnen, wat we ook proberen… En het wordt steeds erger. Nu drinkt ze nog zo’n 600 cc op een dag (en dat is een goeie dag). Eerst groeide ze er nog goed van, nu sinds een week of 3/4 niet meer. Dus wilde ze op het cb dat we gingen bijvoeden zodat ze toch wat binnenkreeg, al was het dan groente ipv melk. Van groente groeit ze nog altijd beter dan van nix lijkt me :wink:

Dus ze zit nog lang niet aan de liter :wink: Maar van een halve liter groeit ze ook niet zoals het zou moeten. Een beetje het omgekeerde probleem van wat jij in je berichtje vermeldt :wink: Ik zou ook liever hebben dat ze liters melk dronk hehe :mrgreen:

We wilden het eigenlijk dit weekend gaan proberen

Lukt het nog steeds niet Vicky? Wilde je juist pb-en om het te vragen. vervelend hoor. Ik zou idd het fruit pas ná de melk aanbieden. Anders gaan ze misschien nog minder melk drinken.

Wat je ook zou kunnen proberen is pap maken van de melk en dat met een lepeltje aanbieden. Lara eet dat nog het beste van alles eigenlijk. In Nutrix zitten natuurlijk minder voedingsstoffen dan in melk, maar als ze dat wél eet is het idd beter dan niks.

Zou Kaylee een koemelkallergie kunnen hebben eigenlijk? Daar hebben jullie het vast al met het CB over gehad…

Hoi Lena

Nee koemelkallergie is t niet, hebben we uitgebreid besproken met haar kinderarts. Ik denk dat ik haar gewoon wat verse groente aan ga bieden tussen twee flessen door :think: Ik weet het eigenlijk niet zo goed, want ze moet natuurlijk niet NOG minder melk gaan drinken. De theorie is dat groente en fruit er extra bijkomt haha, dus niet in de plaats :think: Wat is een theorie toch altijd mooi in theorie he :wink:

Maar vanochtend heb ik er dus met veel moeite 130cc in gekregen en de fles erna 180 (en dat was euforie hier, want dat lukt echt zelden haha). Maar waar ze dit eerst 5 keer dronk, wil ze nu nog maar 4 keer :eh: :roll:

Kan ik die nutrix eigenlijk ook als “extra” geven? Of vult dat echt heel erg? :think: Want als dat nog meer vult en ik geef t in de plaats van haar melk dan krijgt ze waarschijnlijk nog minder binnen (ben ik weer met zo’n mooie theorie :mrgreen: )

Het is trouwens wel de bedoelng dat de groentenhap extra wordt he. Als ze daardoor nog minder gaat drinken dan wordt ie weer geschrapt tot ze zes maanden is.

O met 180 zijn we hier ook erg blij hoor! Joepie de poepie :dance: . Op zich geen punt natuurlijk als ze een fles laat vallen, als dat er dan maar bijkomt bij de andere voedingen hè…

Misschien kun je de groentenhap ná de fles geven?

De pap maak je met nutrix en melk. Je maakt gewoon een bordje melk en roert daar wat scheppen nutrix doorheen. Als ze dus pap eet, eet ze ook melk. Als ze op deze manier wel wil eten, fop je haar dus een beetje door haar melk met een lepeltje te voeren. Omdat Nutrix meer vult dan gewone melk, zou ik dat idd ook ná de fles doen.

ik ga vanavond toch boodschappen doen neem ik gelijk een pak nutrix mee

we kunnen maar proberen

ik weet het ook niet meer hoor :?

Dat is wel lastig idd, maar als ze dus de pap wel wil eten, dan is dat een hele goede vervanging of extra. Juist omdat het met melk is.

Nutrix vult idd wel beter als enkel melk, en bevat niet zo heel veel calorieen, maar goed als de melk op die manier wel lukt…

Je kunt het eens proberen, het kost de wereld niet hè.

Succes dit weekend Vicky :thumbup: .

Ik heb een pak nutrix met vanille gehaald.

En ook al worteltjes en broccoli, ga morgen een kooksessie houden en dan invriezen, want wil natuurlijk wel dat poppie verse groentjes krijgt van mama :wink:

Maar morgen dus eerst pap.

en?

Hoi Tiene,

Wat een reacties maakt dit onderwerp los !?

Je vraag om voor de 4 maanden te beginnen? Ik merk dat het CB iedere paar jaar van gedachte veranderd. Hetzelfde doen ze met slapen op de zij/buik/rug.

Als je vraagt wat ik gedaan heb?

Omdat ik zelf nogal wat allergieen heb en ook nog eens geen borstvoeding mag geven hebben wij er bewust voor gekozen (op advies kinderarts) om pas na 6 volle maanden voorzichtig met bijvoeden te gaan beginnen. Dan pas zijn de darmen “uitgerijpt” . Het is vaak (in mijn ogen) dat de ouders aan iets anders toe zijn en het kind nog niet.

Het ene kind is het andere niet en als je merkt dat hij/zij het eten uit je mond kijkt en al begint te kauwen en smakken en neit meer tevreden is met flessen is het een ander geval.

Volg je instinct gewoon.

Groetjes, Petri

@Pleun wrote:

Hallo Tiene,

Dat kauwen en slikken wat je kindje doet betekent niet dat ie ander eten wil, maar dat ie zich klaarmaakt om de wereld te gaan ontdekken. Kleine kindjes doen dat namelijk voornamelijk met hun mondje.

Je hebt de minste kans op allergien en krampjes als je wacht met bijvoeden tot je kindje 6 maanden is. Tot die tijd heeft ie meer dan genoeg aan melk.

Ik ben het hier volledig mee eens!! Ik vraag me ook af waarom je eerder zou willen beginnen??