Wat is jullie bijnaam voor een goede vriendin?
Ik ben van de afkortingen. Dus ik kort hun namen af. Zo noemen ze mij ook altijd Mar (maar ja, wie niet… hihi) En verder noemen we ons (of eigenlijk noemen onze mannen ons zo) de wilde wiev’n. Heel flauw… maar goed… Eigenlijk heb ik het meestal over de meiden…
En u?
bij 1 vriendin verbastering van haar achternaam… en heb 1 vriendin waarvan eigenlijk niemand meer weet hoe ze aan die bijnaam komt, maar die zelfs onze kinderen voor haar gebruiken
Zelf wordt ik vaak afgekort ‘geroepen’.
mijn vriendin was eerst onze buurvrouw
maar inmiddels wonen we ver uit elkaar maar nog steeds noemen we elkaar buuf :mrgreen:
eh… Cell dus… of Celly… :shifty:
En “Meissie” is hoe ik 1 vriendin noem en zij mij…
Maar verder… neh… niet echt.
Oja… Leetje, noemt me altijd “he muts” whahaha :lol: Ik haar ook of Leetje dus…
Ze heet Lea… :mrgreen:
Ik heb 2 heel goede vriendinnen. De ene woont in Nieuw Zeeland en haar koosnaampje is Jik (en ik ben Mik).
Maar ik heb met mijn andere vriendin dus geen bijnaam.
We komen er ook echt niet op dus we zitten op msn een beetje te mutsen erover.
Vandaar dat ik mij gewoon afvroeg wat jullie bijnamen voor/van vriendinnen zijn.
Ik durf het bijna niet te zeggen maar mijn ene beste vriendinnetje noem ik Poekie (zij mij Koekie) en de ander noem ik, eh, Poppedop. :shifty:
@D. wrote:
Ik durf het bijna niet te zeggen maar mijn ene beste vriendinnetje noem ik Poekie (zij mij Koekie) en de ander noem ik, eh, Poppedop. :shifty:
hihi, ik noem mijn kinderen heel vaak koekie…
Ik noem haar -voornaamliefje en zij mij Arielschatje. Mijn man word door haar Bennyliefje genoemd en haar ex noemde ik -voornaamschatje.
Toen ik de titel las dacht ik "nah, wie geeft haar vriendin nu een bijnaam om direct te denken… wij dus
Ik denk dat ik het hier bij afkortingen hou…verder eigenlijk niet…
De ene Jojo en de andere Buuf.
Ik houd het op verkleiningen, geen poppedop en mutsefluts van dat soort dingen.
Hooguit een keertje muts of stomme trut ofzo als ze weer iets doms of stoms doen.(puur lief bedoeld hoor!!:shifty:)
Een dinnetje noemt zichzelf heel anders dan haar van origine prachtige Marokaanse naam.
Maar dat is nu gewoon haar naam, en haar eigen keus.
Niemand weet anders zeg maar, (behalve ik, maar 'k vind haar eigen naam ook heel erg mooi vandaar)
Hier alleen afkortingen voor vriendinnen, de kids hebben wel bijnamen :mrgreen:
ik heb in mijn leven heel wat bijnamen ‘opgelopen’…vroeger thuis had ik de bijnamen Kip Jens en Belle (don’t ask, geen idee waar het vandaan kwam). Tijdens puberteit Kleine Punk, Kleine Rat, Kleine Neut. In vriendengroep Erwtje, Goudlokje (niet vanwege mijn prachtige gouden lokken, maar door het sprookjeshuis waar in ben oppgegroeid). En dan natuurlijk nog Fiep. En er zijn allerlei vrienden en familie die allemaal hun eigen verbastering gebruiken op mijn eigen naam.
Ik word kortom zelden gewoon aangesproken zoals het hoort
zij noemt mij freule van de goot tot aan t putje
ik noem haar freule van de dijk tot aan t slootje
vraag me niet waarom LANGGG verhaal :lol:
@kristalkindje wrote:
zij noemt mij freule van de goot tot aan t putje
ik noem haar freule van de dijk tot aan t slootje
vraag me niet waarom LANGGG verhaal :lol:
Whahaha :lol: :lol:
Nou ik ben toch wel heel erg nieuwsgierig geworden hoor!!!
Is het verhaal echt zo leuk als dat ik denk dat het is, of is het er eentje van “je had erbij moeten wezen”
nouuu ik kan je verzekeren dat t lang is, vrijwel niet na te vertellen, dat er een fles wijn mee gemoeid was, en dat we billen knijpend en de knietjes tegen elkaar gillend op de grond hebben gelegen van t lachen
dat effect hebben zij en ik op elkaar…dat is ons soort vriendschap, zij is die ene vriendin waar ik gewoon belachelijk lang de slappe lach mee kan hebben, we delen een soort idiote humor die onnavolgbaar is voor de meeste mensen, voelen elkaar wat dat betreft feilloos aan en kunnen zelfs via het internet zonder elkaar te zien of horen kompleet gierend van de lach op de bank eindigen, zij waar zij zit, ik waar ik zit
de titels die je hier las hebben wij elkaar gegeven tijdens het spelen van een online game die we allebei een tijd hebben gespeeld…guildwars
we speelden de game oa om samen iets te kunnen doen ondanks de afstand die ons scheidt. op deze manier zaten we s avonds samen aan de pc,…elk met een headset en in de game hadden we allebei een mooie dame aangemaakt waarmee we op missie gingen ( moet je de game voor kennen om te snappen wat ik bedoel) maar t hoogtepunt was dan dat we gingen dansen in ascalon…een stad…waar je een soort van chat bij hebt…je ziet die poppetjes dans dansen en alles wat je tiept komt als woorden uit de mond van je poppetje…zo hebben wij heel wat gekkigheid geroepen met zn twee…en snikkend van de lach op de bank gelegen achter onze laptopjes.
omdat de game nogal over ridders en dat soort zaken gaat werd t al gauw freule dit en freule dat…en met die fles wijn…zij eentje en ik eentje…werd t hoe langer hoe gekker
zoals je zegt, t was leuk toen t gebeurde …je had er bij moeten zijn,…dat soort ding :lol:
Gewoon bij naam of afkorting van een naam.
Ik heb nu geen beste vriendin meer, maar we noemden elkaar woman.
Andere vriendinnen noem ik gewoon bij voornaam.
Ik noem mijn ene vriendin altijd dude, en de andere kort ik haar naam af ,haar vriend noemt haar altijd puntneus, die gebruik ik ook weleens. Mijn schoonzus, inmiddels ook hele goede vriendin noem ik altijd schone zus, zij noemt mij altijd Jettie, zo noemde de oma van hub mij altijd.