Een van mn liefste vriendinnetjes noem ik bij een afkorting met variaties of Kees (en zij mij Niels) en verder wel eens lief/lieverd… Ik was jaren haar Tele Mama, maar dat was voordat onze vriendschap gelijkwaardig werd (we schelen namelijk 10 jaar) en ik noem(de) haar vaak “mijn tien jaar jongere tweeling(ziele)zus”.
Andere vriendin noem ik ook wel eens zoes, ik heb iets met (een gebrek aan) zussen!
En tegen nog een andere vriendin zeggen de kinderen vaak tante en dat is nu “tante Annie” geworden, of ook vaak Annem en vroeger zei ik Annert (ik ken haar al eeuwen!).
En bij nog een andere vriendin gebruik ik meestal een afkorting van haar naam, doet ze bij mij ook.
En dan heb ik nog een vriendin/kennis en we noemen elkaar Ta en Te omdat alleen onze laatste letter verschilt.
Verder word ik vaak afgekort naar Mariet.
Gewoon bij haar naam of een afkorting daarvan. Bijnamen is niet mijn ding geloof ik.
Zo noemde mijn vriendin mij: Sopdoos Chantal.
Mijn schoonzusje noemde mij: SjikkeChant.
Mijn vriendin is voor ons: WoutenDre
Hub is ShampooFrans
Andere vriend is Chef winkelwagen
ik noem mijn ene vriendin rijke, en mijn andere vriendin gewoon mar
mij noemen ze allemaal jel familie, werk, vrienden.
Men noemt mij bijna altijd
Es
Dan ook nog per vriendin verschillend:
Essie
Sterretje (maar na Oh Oh Cherso is dat niet leuk meer )
Lady E.
Miss Piggy
Schoonheid
De tegenpartij noem ik dan weer:
Siet of Sieg
Joysie
Deb of Debster
Mar
Pino
B.
mijn zus noem ik Sissy en wij ondertekenen onze mailtjes/sms-jes naar elkaar altijd met Jezus.
Mijn goede vriendin Katja en ik hadden als bijnaam voor elkaar (op de basisschool) “Joost”. Geen idee hoe we eraan kwamen, maarja, we waren 0. Nu noem ik haar Kee. Mijn vader noemde haar altijd “Ooooo Neeeee…” Ook geen idee waar dat weer vandaag kwam…
Hm ik heb snel dat ik anderen anders noem… heb er zelf een hekel aan eigenlijk. Ik ben Bianca haha Bianc vind ik erg rot te horen dan ook…
Iemand waar ik echt van eeet die ik anders noem is Hedwich van hier van t forum…
Hedje is het, dat staat dan ook op de enveloppe als ik post zend of pakjes, dat staat in smsjes, mails enz… en als ik der roep… hahaha
Verder euhm heb ik niet echt vrienden die ik anders noem denk ik,
Wendy is hier spookje
Lieke is Droppie
Sophie is Lady
en Anne* is/was Ducky…
Gek dat de kids die het dichtst bij me staan wel snel een bijnaampje hebben. :think:
wij (vriendin en ik) hebben steeds andere namen voor elkaar…
momenteel is het l.oesje voor ons beiden en eigenlijk na 1 of andere grap van dat liedje loesje…
bij mijn beste vriend is het altijd p.ipo of n.elis
liefs
Hier geen bijnamen voor vriendinnen… Echte vriendinnen korten mijn naam ook niet af, want die weten dat ik daar echt een ontzettende hekel aan heb (in het algemeen, niet alleen mijn naam. Zo presteerde iemand het laatst om Kaylee “Keel” te noemen. Doe normaal zeg :eh: ).
Maar mijn zus en ik hebben wel bijnamen voor elkaar…
Ik noem haar Pika en zij mij Charmie. Naar Pikachu en Charmander, onze favoriete pokémons :lol: 8)
Grappig, dacht dat wij de enige gekken waren :mrgreen:
De meesten noemen we bij afkorting uit de naam en bij mij dus ook. Daarbij overgehouden van middelbare schooltijd netties voor annet en wendies voor mezelf. Mijn beste dinnetje noem ik altijd pino en zij mij ieniemienie, ooit zo gekomen als grap zo van je lijkt wel… en sindsdien gebruiken we die namen nog steeds.
Ik noem mijn vriendinnen allemaal Poes.
(En de vrienden Pik…) :oops:
ik wordt altijd aangesproken met schat,als vriendinnen onder elkaar dan…
verder geen bijnamen, wel van K, maar das geen vriendin he?
familie heb ik ook wel bijnamen voor me bedenk ik me nu,ik ook voor hun :mrgreen: leuk toch?