bijna dode vis...

wie kan mij even helpen???

mijn vis is bijna dood…of hij is goed ziek…

hij zwemt amper en wordt iedere keer door het waterpompje “opgezogen” (hij wordt er tegen aan gezogen)

hij ademt nog wel door zijn kiewen…

wat kan ik doen???

waterpompje uitdoen en hem rustig laten heengaan??? :frowning:

ja en mijn andere vissen dan???

zal ik hem er anders uithalen :cry:

ooh ik wist niet dat je meer vissen had.

Mischien heb even apart met wat water uit de kom.

dan kun je het altijd even aankijken, mischien herstelt ie zelf, maar mischien ook niet.

het lijkt mij in ieder geval altijd beter dan uitgeput raken van de waterpomp.

sterkte ermee hoor :hug:

ja dat kan ik wel eens doen ja bedankt hoor!!! :-*

ik geef esha 2000 aan de vissen als er 1dood gaat…dat is om te voorkomen dat de andere ook niet de ziekte krijgen…soort van AB…

Wij hebben tropische vissen, weet niet of dat het ook werkt voor jou soort vissen.

Poeh lastig Kim!

Ik zou hem er idd uithalen en in een apart bakje/kommetje doen!

Even kijken hoe dat gaat! Misschien sterkt hij weer iets aan als hij apart zit, zonder pompje dat hem kan opzuigen? :-*

tip van de vissewinkel … leg het vissie in de vriezer… :oops: ze vallen dan gewoon in slaap en gaan dan dood dat is dus geen lijdensweg voor ze…

@jacsansil wrote:

tip van de vissewinkel … leg het vissie in de vriezer… :oops: ze vallen dan gewoon in slaap en gaan dan dood dat is dus geen lijdensweg voor ze…
heb ik ook wel eens gedaan :thumbup:

Zieke vis gelijk eruit halen = beter voor je bak echt!!

Zielig hé… :?

De viswinkel die zo’n tip geeft zou ik mijden als de spreekwoordelijke pest… :evil:

Zo’n visje stikt dus heel langzaam en trust me da’s ook voor een vis niet fijn. Een overdosis verdovingsvloeistof is een stuk humaner…

Mijn goudvis lag verleden week ook zo en die ging dood :shifty: :cry: :cry:

En het gekke was…hij was helemaal wit geworden

Ach arme vissie :frowning: :hug:

Hoe is het met vissie???

kimmetje ik had het visje in een kommetje gedaan met het zelfde water van de bak er in doen anders kunnen ze al zieker worden van vers kraanwater en dan is hij zo wie zo dood en dan de luchtbelletjes tegen hem aan doen en misschien dat hij zoor veel zuurstof weer wat beter gaat worden maar kan ook zijn dat hij toch dood gaat hoor :think: sterkte met je visje :-*

Aaaaaah arm beessie :frowning:

Hoest nou met je vissie? :frowning:

Heb je hem apart gedaan in een kom?

Liefs,

Moon

Meis ik denk niet dat er iets is dat je nog kan doen ik heb jaren vissen gehad en de foto spreekt voor zich dit duurt denk ik nog een dagje :frowning:

@ruud wrote:

De viswinkel die zo’n tip geeft zou ik mijden als de spreekwoordelijke pest… :evil:

Zo’n visje stikt dus heel langzaam en trust me da’s ook voor een vis niet fijn. Een overdosis verdovingsvloeistof is een stuk humaner…

Mij werd verteld dat ze door de kou een hartstilstand o.i.d kregen… :shifty:

Op de duur wel ja… door onderkoeling…

Maar dan zijn ze al een poosje uit het water en da’s toch redelijk belangrijk voor een vis. :mrgreen:

Ik ga er gemakshalve van uit dat een goudvis tot op zekere hoogte te vergelijken is met een koi. :wink:

@renzosmam wrote:

@ruud wrote:

Mij werd verteld dat ze door de kou een hartstilstand o.i.d kregen… :shifty:

het is ook alleen de bedoeling dat je dit doet als er geen redden meer aan is hoor ruud…zelfs de dierenarts vind dit een humanere manier als dagen in een kommetje rond laten drijven, maarja het blijft zielig maar dat is een doodzieke hond die een spuitje gaat krijgen ook…

Dat snap ik ook wel alleen is een overdosis verdovingsvloeistof dan vele malen humaner. Dat was mijn punt. :wink: