Visje apart zetten en als je het ervoor over hebt antibiotica proberen…enne hoe afschuwelijk het ook klinkt, als je niet aan verdovingsvloeistof kan komen is de meest “humane” manier om je vis uit zijn lijden te verlossen: Snel in een plastik zak stoppen en heel hard tegen een muur opslaan . ja ik weet het, het is vreselijk, maar wel de snelste manier. Zo hebben wij helaas mijn bob uit zijn lijden moeten verlossen. Ik had vanalles geprobeerd en hij bleef achteruit gaan, ik denk dat hij een fikse bacterie of virus had opgelopen, hij was mn eerste sluierstaart goudvis en 1 vd papa’s van mn jonkies.
nou ik heb em een nachtje in een bakje gehad, met water uit de kom en iestjes vers water uit de kraan…
hij leeft nog steeds en hij lijkt iets vooruit te gaan, hij zwemt ook een stukje nu…
ik wacht nog even met de verdovingsvloeistof…de vriezer…en in een plastickzakje tegen de muur…
hahaha…leuk hoe je dat opschrijft.
gek is dat he, dat vissen wit uit slaan als ze dood zijn. Zal wel t zelfde principe zijn als bij ons mensen.
hier gisteravond andere kant van het verhaal. Vond mijn ene guppie haar achterste al raar staan en jep, gisteravond al 5 jongen
waauw 5 jongen :dance: moet je die nu ook apart houden???
nee begin ik niet aan. Ik heb het 1x gedaan, maar nou laat ik ze gewoon bij de grote. Groeien ze harder en dat houdt de overbevolking tegen. Ik heb er net vorige week 10 weg gedaan (jonkies).
Grappig hoor die guppen
leuk he jonkies
wij gaan zaterdag een aquarium ophalen een vrij grote manlief wil al zo lang vissen. Dus een nieuws aquarium op marktplaats gevonden van 1,25 meter lang.
me man was gister de hele avond al aan het zoeken welke vissen ie allemal wil plaatsen en welke planten enz enz
kim goed he dat ie weer vooruit gaat wie weet is het gewoon een eenling en houd ie van een leventje opzichzelf :lol:
Wat een toeval, mijn goudvis ligt er net zo bij. Heb al tips gevraagd in ons topic toen iemand me hier naar verwees. Ik ga toch echt mijn vis niet in de vriezer leggen hoor, maar vind dit zo’n akelig gezicht :?
:hug: marrianne…hoe is het nou met je visje???
hier begint ie al aardig weer op te knaappen lijkt het!!!laten we het hopen
Ik had op schoo, in mijn lokaal zo’n mega aquarium. Gelukkig had een jongen uit mijn klas (groep 8) er verstand van, want ik vond ze een beetje eng altijd! :oops:
Hopelijk knapt ie nog verder op!
Een dikke :-* voor vis!
ziet er niet goed uit hoor :think: hij doet wel pogingen, maar heb al eerder een visje zien doodgaan
ik heb hem weer terug gedaan in de bak…hij zwemt weer… :dance: :dance: :dance: :dance:
Die van mij heeft nogsteeds dezelfde status als vanmiddag :think:
Nou bij mij niks aan het handje en vanmorgen juist ineens een dode mannetjes gup op de bodem :eh:
:?
Wel al een lading in alle soortsen en maten weer in de bak maar blijf het naar vinden een dood visje
Jen hier ook veel guppen…laat ze begaan en van iedere leg blijven er steeds een paar leven zo blijft het leuk!
En Ilse…een bak aanleggen heeft wat voeten in de aarde hoor…je kan beter eerst de bak maken met voedingsbodem en grind en planten en evt bacterien enzo teoegevoegd en dan minstens 3 weken laten rusten zo…leeg :eh:
Ja echt…dan is er een bioritme en gaat het beter…is mij verteld en heb ik ervaren :shifty:
jonge jonge jonge hee…hebben we 2 weken geleden een algen eter gekocht, haaiehap…wat denk je… hapt ie niet meer :eh:
Is ie naar de vissenhemel gegaan…nou lkkr dan
Wat een vissenleed vandaag zeg :eh:
ja ellendig he
@renzosmam wrote:
En Ilse…een bak aanleggen heeft wat voeten in de aarde hoor…je kan beter eerst de bak maken met voedingsbodem en grind en planten en evt bacterien enzo teoegevoegd en dan minstens 3 weken laten rusten zo…leeg :eh:
Ja echt…dan is er een bioritme en gaat het beter…is mij verteld en heb ik ervaren :shifty:
Klopt mijn vrined heeft giter de hele avond druk geweest om een speciaal schema te maken voor de bodem en welke planten soorten dus hij heeft dat nu uitgetekent blijkt dat je aterplanten online kan kopen :lol:
We halen de bak op en dan blijft ie eerst inderdaad weken staan met bodem en planten om de juiste bacterien en voeding in het water te hebben voor er vissn bij komen
Hier nogsteeds dezelfde status al gisteren hoor…Bah ik vind dit een akelig gezicht
@Jennifer77 wrote:
jonge jonge jonge hee…hebben we 2 weken geleden een algen eter gekocht, haaiehap…wat denk je… hapt ie niet meer :eh:
Is ie naar de vissenhemel gegaan…nou lkkr dan
Zo een ‘‘plakslak’’ die aan het raam vast zitten??
Die bléven bij mij ook dood gaan vreselijk…en Renzo vond ze juist zo leuk :?
Ik doe ze ook niet meer hoor :naughty:
Ze zijn wel heel gevoelig voor evt. antislakken spul…gevoelig slijmvliesje hebben ze!
Iemand trouwens tips tegen slakken…ik heb die puntslakjes steeds…druk ze nu plat als ik ze zie maar als het licht van de bak aan gaat zitten er echt veel van die kleine kleredingen :shock:
En dat Slactoll durf ik er niet meer in te doen…gingen toen vissen door dood en het werkt niet goed tegen die puntslakjes :?
@marianne29 wrote:
Hier nogsteeds dezelfde status al gisteren hoor…Bah ik vind dit een akelig gezicht![]()
:hug: