Bijna 19 weken zwanger, maar voel niets meer bewegen

Vanaf de 13e week voel ik al beweging in mijn buik. Niet heel veel (kan ook zowat niet, al zo pril) maar wel zo af en toe die kleine plopjes. Ik herkende die plopjes al heel snel omdat het mijn derde zwangerschap is. De andere twee voelde ik alleen niet zo snel.



Sinds een week of twee zijn de beweginkjes veel minder geworden en sinds een dag of twee voel ik helemaal niets meer. Ik zit wel eens te duwen en te porren, maar er is geen beweging meer in te krijgen. Het baart me zorgen, ook al weet ik dat het kindje nog wel piepklein is, en dus alle kanten op kan.



Ik moet a.s. donderdag naar de vk, dus ik moet nog even geduld hebben voor ik zekerheid heb. Heeft iemand hier ervaring mee?

ik zou toch morgen even bellen naar de vk…zolang wachten is niet prettig. Dus als je je zorgen maakt: direct bellen!



Ik hoop dat alles goed is!!

ik zou bellen, als je je echt zorgen maakt zou ik het spoednummer bellen.

als je je kindje voorheen geregeld voelde en nu niets meer zou ik me ook zorgen maken. :hug:

Bellen altijd je gevoel volgen je bent nooit een zeur als het om je kindje gaat.



Liefs Marielle :vlinder:

Bellen naar je vk of gyn! Dat raden ze zelf ook aan als je je kindje niet of minder vaak voelt dan voorheen. Een belletje teveel is altijd beter dan je nog dagenlang ongerust maken :hug: !

Ik zou accuut bellen. daar zijn ze voor. in de tussentijd veel sterkte voor jou :hug:

Gelijk bellen!!!



Je moest eens weten hoe vaak ik voor (wat achteraf blijkt) niets in het ziekenhuis heb gezeten. Maar ben blij dat ik het wel heb gedaan!

Heb het een paar weken ook voorgehad… heb gebeld en mocht meteen komen om aan de monitor te liggen, half uurtje, plus dan nog een echo gedaan, en was daarna supergerust! Beter ff teveel bellen dan zo ongerust te zijn, is ook niet goed…

ik zou ook meteen bellen…





laat je het hier weten als je iets weet???

Ehm Jen, gewoon bellen! Beter een keer teveel bellen toch?

je moedergevoel is iets waar je echt naar moet luisteren. en dat gevoel heb je vanaf het moment dat je zwanger bent.

dus als je het niet vertrouwd en je zorgen maakt moet je gewoon echt even bellen hoor.

en net wat alle andere meiden zeggen beter 1x te veel dan te weinig.

ik hoop dat het vals alarm is en dat je onder tussen alweer wat gevoeld hebt.



:hug:

Ik kreeg net een paar tekentjes van binnen… loos alarm waarschijnlijk. Ik heb de laatste dagen een beetje stress gehad in verband met mijn rijexamens en zo… ik denk dat de baby daarom wat rustiger was. De bewegingen waren nog wel heel licht, maar het waren duidelijk bewegingen :inlove: :inlove:



Dank jullie voor het medeleven! :smiley:

@Jenni wrote:

Ik kreeg net een paar tekentjes van binnen… loos alarm waarschijnlijk. Ik heb de laatste dagen een beetje stress gehad in verband met mijn rijexamens en zo… ik denk dat de baby daarom wat rustiger was. De bewegingen waren nog wel heel licht, maar het waren duidelijk bewegingen :inlove: :inlove:



Dank jullie voor het medeleven! :smiley:




pfoefffffffffffff

gelukkig!!!

Gelukkig zeg!

Lijkt me wel heel eng als je dan ineens niks meer voelt.



Ik was vorige week bij de vk en toen vertelde ze me dat het best nog mogelijk is dat je het rond deze tijd een dag of wat niet voelt. Pas vanaf 28 weken moet je de baby iedere dag voelen.

Verbaasde me eigenlijk dat dat pas met 28 weken is.



Niet teveel stressen hoor, voor je rijexamen, komt vast wel goed!

@ Tamma: Dank je wel voor je opmerking!!! Dat wist ik dus niet… (kun je nagaan, derde zwangerschap: je bent klaarblijkelijk nooit te oud om te leren). Goed dat ik het weet! En dat rijexamen. heb ik even op een laag pitje gezet, vanwege de stress enzo :smiley:

En toch vertrouw ik het niet, en begin toch wel weer te twijfelen, of ik het wel écht goed voelde… dus toch maar de vk gebeld. Daar kan ik vanmiddag terecht, om het hartje even te luisteren. Voor alle zekerheid! Inderdaad liever een keer te veel en voor niets…



Ik heb er vannacht helemaal over gedroomd, bah. Ik voel me wel een beetje dom, het is nota bene mijn derde kind, ik zou het nou toch wel eens moeten weten…

Goed dat je gebeld hebt.

Laat je vanmiddag iets weten?

Succes vanmiddag. Hopelijk kun je snel goed nieuws vertellen :pray:

Goed dat je gebeld hebt, je innerlijke zegt eig het zit wel goed , maar toch die onzekerheid en weet je? Jij wordt mama en bent nu al de gene die zorgdraagt voor deze uk op komst, en moedergevoel spreekt duizend keer meer dan een arts of gyn.Bij enige twijfel over niet voelen van leven gewoon bellen.



Succes voor vanmiddag en laat je weten hoe het was ? Alle goeds gewenst voor jou en ukkie.