Bijna 19 weken zwanger, maar voel niets meer bewegen

Jenni, goed dat je gebeld hebt hoor, daar zijn ze voor.

als je had gewacht tot donderdag dan had ze vast gezegd dat je eerder had moeten bellen.

Voor je eigen gevoel is het ook beter!.

hoop dat alles goed is!

En Jenni? Hoe ging het? Hoop dat je lekker hebt kunnen genieten van dat geroffel! :pray:

Hoi Jenni!



Hoe ging het bij de VK? Goed dat je gebeld hebt, hopelijk os alles goed voor je!! :pray: :pray:



Groetjes, Marie-Jeanne

ik hoop het ook hoor!!! :pray:

Alles was goed hoor! :smiley: Het hartje was luid en duidelijk te horen… de baarmoeder was ook goed gegroeid… alles is dik in orde! :dance: :inlove:



De vk heeft me dringend op het hart gedrukt vooral te blijven bellen als ik ongerust ben… het kost hun 3 minuten extra en als ze daarmee mijn ongerustheid kan wegnemen doet ze dat heel graag… prettig idee!



Ze vertelde hetzelfde als wat Tamma zei, alleen dan vanaf 26 weken… tot die tijd kunnen er hele periodes zijn dat je je kindje niet voelt… maar dat hoeft niets te betekenen te hebben! Maar als ik ongerust ben… gewoon bellen!



Weer wat geleerd :thumbup:

:smiley: gelukkig dat alles goed is!

Fijn Jenni dat alles ok was! EN nu is de drempel volgende keer misschien iets lager om te bellen he als ze je zo zegt dat je GERUST kunt bellen!

Fijn voor jullie!



groetjes,

Gelukkig was alles oké en ik lees overal dat het met 28 weken is :think:



Leven voelen



Gemiddeld voel je je baby voor het eerst rond de 18-20 weken. Als je al eerder een kind hebt gehad, voel je het meestal iets eerder omdat je het gevoel herkent. De meeste vrouwen omschrijven het gevoel als vlinders of kriebels in de buik. In het begin hoef je de baby nog niet dagelijks te voelen.



Vanaf ongeveer 28 weken is het normaal dat je echt schopjes voelt en dat je de kleine ook iedere dag voelt. De meeste baby’s hebben hun drukste periode 's morgens net na het opstaan en 's avonds voor het naar bed gaan.



De kracht en hoeveelheid bewegingen die je voelt zijn erg verschillend per vrouw. De een wordt bij wijze van spreken bont en blauw geschopt en zou willen dat de kleine iets rustiger werd, terwijl de ander klaagt dat ze de baby zo weinig voelt. Als je zelf druk bent is de baby vaak rustig. Op het moment dat je dan rustig gaat zitten neemt de kleine z’n kans waar en begint er lustig op los te schoppen.



Aan het einde van de zwangerschap worden de bewegingen meestal minder. De kleine heeft steeds minder ruimte en kan gewoonweg niet meer alle kanten op schoppen. Je moet je baby wel dagelijks een aantal keren voelen.



Als je denkt dat je de baby al een hele dag niet gevoeld hebt, ga dan even rustig op bed liggen en druk een paar keer op de zijkant van de buik (om de baby wakker te maken) Concentreer je daarna op het aantal bewegingen dat je voelt. Heb je het idee dat je de kleine nog niet voelt, waarschuw dan je verloskundige.

Ik denk dat ze daarin een beetje een veilige marge inbouwen. De assistente zei zelfs 24 weken, en de vk zei 26 weken. Ik hou die 26 weken maar aan, just in case :slight_smile:

fijn zeg dat alles goed was, zal wel een hele opluchting zijn, enee, je weet het nu he, als je niet gerust bent, ALTIJD bellen!!! :wink:

Goed joh, dat je even gebeld hebt.

Anders blijf je er maar mee door je hoofd spoken, en dat is niks.

Fijn dat alles in orde is!

goed in de gaten houden hoor meis… En gelijk bellen als je het niet vertrouwd… Daar zijn die mensen voor !

Gelukkig maar!

pfieuw, gelukkig maar dat alles goed is! Lekker weer genieten nu hoor!

Je hoeft de baby nog niet elke dag te voelen in deze week pas vanaf week 24