Na lang aarzelen hebben we toch besloten onze dochter 2 of heel misschien wel 3 dagen te laten overblijven op school. Gister voor het eerst, en dat ging heel erg goed, ze vond het heel erg leuk :dance: .
Op haar school wordt de overblijf begeleid door de juffen zelf, en er wordt alleen een ‘vrijwillige bijdrage’ gevraagd, voor de ‘overblijfpot’ zodat er bv nieuwe spellen gekocht kunnen worden die tijdens die uurtjes gespeeld kunnen worden.
Prima, maar wat is nou een reële bijdrage? Kan in de schoolgids wel iets terugvinden over ouders wiens kinderen iedere dag overblijven, die aan het begin van het schooljaar een grotere bijdrage in de pot doen, zodat ze er voor de rest van 't jaar vanaf zijn maar er wordt totaal geen indicatie gegeven.
Wat vinden jullie een normaal bedrag? :think:
Ik betaal € 1,- per dag omdat hij 4 dagen in de week overblijft.
Als je hier maar een enkele keer gebuik maakt van de overblijf hebben ze een strippenkaart en dan kost 1 x € 1,50.
Maar vriendinnen van mij betalen weer € 2,50 per keer. Dus ik denk misschien iets daar tussen in.
Misschien kan je bij andere ouders informeren wat zij hebben betaald, en dat als richtlijn nemen.
Wij betalen 30 euro voor 20 keer… dit is niet vrijwillig
hier is onvrijwillig 2,50 euro per keer…
Wij betalen 15 euro voor 10 (verplicht).
Bij ons wordt het door de BSO gedaan. Ik betaal per kind ongeveer 15 euro per maand en dat is voor 3x overblijven per week. Dit is zowel bruto als netto, want tussenschoolse opvang komt niet in aanmerking voor kinderopvangtoeslag.
2,50 per keer
en voor een heel jaar elke dag iets van 75,- voor groep 1 (hoeven op vrijdag niet naar school) en voor groep 2 iets van 90,-
@Mama_jeanet wrote:
2,50 per keer
en voor een heel jaar elke dag iets van 75,- voor groep 1 (hoeven op vrijdag niet naar school) en voor groep 2 iets van 90,-
wow wat een verschil tussen een heel jaar en afentoe een keer! (als je het naar de per keer prijs omrekent… want ga even uit van gemiddeld 3x per week x 40(?) weken is 120 keer voor 75 euro… en een losse keer 2,50 euro).
Overigens gaat de oudste bijna 2 jaar naar school en hij mag volgende maand 1x overblijven voor het eerst… heb dan om half 12 een afspraak bij de oogarts voor de middelste… ja dat ga ik niet redden (zeker niet met die wachttijden bij de poli :o ).
Maar vanwege de prijs van 2,50 euro is dat niet iets wat hier voor de fun zal gaan gebeuren… aangezien ik toch thuis ben.
wij betalen 2 euro of je koopt een strippenkaart wij hebben een strippenkaart van 50 voor 50 euro dan is het nog maar 1 euro per keer.
Hier 2 euro per keer.
@belle wrote:
Wij betalen 15 euro voor 10 (verplicht).
hier ook
Wij betalen 1,75 per keer. Dit is verplicht.
Als het een vrijwillige bijdrage is zou ik zelf 1 euro geven.
wij betalen 2 euro per keer, dat is dan alleen tussen de middag
wij betalen meen ik 140 euro per jaar. Tis een continu rooster en hij blijft 3 dgn oer week over. Woe en vrij is hij vrij nog.
@Smurf78 wrote:
wij betalen meen ik 140 euro per jaar. Tis een continu rooster en hij blijft 3 dgn oer week over. Woe en vrij is hij vrij nog.
Dus de school gebruikt een continuerooster en verwacht dat de ouders dan daarvoor gaan betalen?
Hoe werkt dit?
ik heb er als ouder wel bewust voor gekozen en ga daar dus akkoord mee. Tussen de middag zijn er overblijf moeders die geschoold worden zodat de juffen kunnen lunchen. Zij krijgen ook een vergoeding van 12 euro per uur ofzo. Dat kan allemaal niet voor niks
Als je je kind niet wilt laten overblijven dan kies je ook niet voor deze school.
Vind het ideaal hoor! Hij zit op ma, di en do van 8.35 - 15.00 uur school.
@Smurf78 wrote:
ik heb er als ouder wel bewust voor gekozen en ga daar dus akkoord mee. Tussen de middag zijn er overblijf moeders die geschoold worden zodat de juffen kunnen lunchen. Zij krijgen ook een vergoeding van 12 euro per uur ofzo. Dat kan allemaal niet voor niks
Als je je kind niet wilt laten overblijven dan kies je ook niet voor deze school.
Vind het ideaal hoor! Hij zit op ma, di en do van 8.35 - 15.00 uur school.
Is het bij die school dan verplicht overblijven :think:
vinden jullie kinderen het ook dan allemaal leuk, of weten ze niet beter ?
Hier ook verplicht overblijven (continuerooster) Ideaal en de kinderen weten niet beter dan dat iedereen op school eet. Hier zijn ze om 14.30 uur klaar dus lekker de tijd om te spelen na school.
De verplichte bijdrage is geloof ik rond de 45 euro (bovenbouw ietsje meer omdat die vaker naar school gaan)
Zou denk ik een euro per keer geven als het incidenteel is.
Hier 1,75 per keer
en ik zou denk ik ook 1 euro geven als het vrijwillig was. Of een tientje per maand.
Ze werken bij ons op school met een strippenkaart, die kost 30 euro voor 20 keer.
Incidenteel overblijven is volgens mij 2 euro per keer.