Bijdrage overblijven

Hier 2,25 per keer bij een abonnement.

Iets duurder per losse keer of strippenkaart.

Ik zou zelf op vrijwillige basis denk ik 2 euro per keer doen.

Maar kan je niet aan de ouders uit haar klas vragen wat zij doneren? Dan weet je zeker dat je niet veel te veel of veel te weing betaald.

@joseetje wrote:

@Smurf78 wrote:
wij betalen meen ik 140 euro per jaar. Tis een continu rooster en hij blijft 3 dgn oer week over. Woe en vrij is hij vrij nog.

Dus de school gebruikt een continuerooster en verwacht dat de ouders dan daarvoor gaan betalen?

Hoe werkt dit?

ik snap het ook niet helemaal. Hier ook continuerooster en wij betalen dan ook geen apart bedrag voor het overblijven. Snap ook bij een continuerooster niet precies waar je dan voor zou betalen; het overblijven is dan ten slotte gewoon opgenomen in het rooster en net zo’n standaard onderdeel van de dag als alle andere schoolmomenten.

En ik dacht dat de charme van een continuerooster was dat er als 1 klas samengegeten werd.

Dus samen met de leerkracht.

Waar heb je dan overblijfkrachten voor nodig?

@joseetje wrote:

En ik dacht dat de charme van een continuerooster was dat er als 1 klas samengegeten werd.

Dus samen met de leerkracht.

Waar heb je dan overblijfkrachten voor nodig?

heeft onze school dus ook niet. Ik vraag me af of er bij de mensen die hier bedragen noemen ook mensen zitten met een school met continuerooster, of dat dat toch allemaal scholen zijn waar er een echt grote pauze tussen zit en waarbij sommige kinderen naar huis gaan tussen de middag?

Hier ook een continurooster, de meester eet gewoon bij de kinderen en na het broodje enz. wordt er buiten gespeelt. Dan zal er wel even tijd zijn voor een korte pauze voor de docenten :think: en wisselen ze elkaar af ofzo??

Ik vind het prima zo. Geen gesjouw tussen de middag, voor iedereen duidelijk. Ze kunnen hier dus ook niet naar huis, is geen optie en er zijn geen overblijfjuffen.

Wij betalen dus geen bijdrage oid.

:think: hier dus geen continue-rooster, maar wel een klein dorp met kindjes op deze school die wat verder weg (wat afgelegen) wonen, en/of ouders die werken. Hierdoor blijft het merendeel van de 100 kinderen die op school zitten over.

Bij Deann in de klas zitten nu 25 kindjes, ik heb 'r maandag opgehaald voor tussen-de-middag en ik stond met 4 andere ouders te wachten :eh:

De school heeft besloten dat de juffen de overblijf regelen, vandaar dus ook geen vaste kosten maar die vrijwillige bijdrage. :shifty: maar goed, ik zie dat toch niet helemaal als ‘vrijwillig-vrijwillig’; en ben dus ook zeker bereid er iets voor te betalen.

Misschien volgende week 'ns aan wat ouders vragen inderdaad, wat zij betalen. ( :oops: maar vind dat toch ‘lastig’; ze zit net een week op school, en dan meteen op het schoolplein al beginnen over dit soort dingen…)

Overigens heb ik haar de afgelopen 2x inderdaad een euro meegegeven, en ik denk dat ik dat tot de zomervakantie ook zo houd.

Na de zomer eens kijken welke dagen ze standaard over gaat blijven, en dan met de juf misschien overleggen wat een leuke jaarlijkse bijdrage zou zijn. Zou dan trouwens liever iets geven waar ze tijdens de overblijf echt iets aan hebben… een spel, of buitenspeelgoed, zoiets…

Als antwoord op de vraag over de bijdrage bij het continuerooster (ik snapte het zelf eerst ook niet) : de kinderen eten allemaal samen met de leerkracht en daarna gaan ze buiten spelen met een overblijfkracht. daarvoor betalen we dus een bijdrage. Snap af en toe die verschillen ook niet. Zelfde als met de “vrijwillige” ouderbijdrage. Die is op onze school ook schrikbarend hoog (vind ik dan) maar dat is weer een ander onderwerp.

Hier is het €1,- per keer.

En als je meedraait in het overblijfrooster dan mag je kind gratis overblijven. Dat betekent dat je 1 keer in de 3 weken een keer overblijfmoeder bent.

Bij Anne op school wordt 1.75euro per keer van je rekening afgeschreven (wordt per maand afgerekend).

Het overblijven valt hier onder een stichting. De kinderen krijgen drinken (halfvolle melk, suikervrije chocomelk, suikervrije yoghurtdrank of thee), daarnaast krijgen ze na het eten allemaal een snoepje en als het vies weer is worden er binnen nog leuke dingen met ze gedaan, anders lekker buiten spelen.

Anne blijft alleen over als ze echt niet naar huis kan, bv als ik ziek ben. Totaal is dat nu 2 keer geweest.

60 euro per jaar…Voor ongeveer 120 keer overblijven…Maar overblijven is hier verplicht (continurooster).