Bij wie staat de kerstboom al???

Behalve bij mij. Vanmorgen drie bomen neer gezet. Een grote, een kleine en een nijntjeboompje wat we vorig jaar bij bruna kregen en vol hangt met nijntjes. Verder achter spuitsneeuwsjablomen op de ramen gedaan, voor plakplaatjes op de ramen, guirlande met lampjes opgehangen, kerstkeukendoeken en kersttheedoeken en kerstkleden op de tafels. Onder de grote boom staat een verlichte kerststal en er staan overal waxinehouders in de vorm van sneeuwpoppen, kerstmannen, een treintje en andere kerstfiguren. Ook staan er kerstknuffels op de grond en hangen er kerstsokken en kransen aan de deuren. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Ik ben dolgelukkig! Heel de dag al kerstliedjes aan staan.

Wij nemen even een weekje rust na alle Sintdrukte en kopen er volgende week een.



Dan maken wij van ons huis weer een hoerentent… 8)

ja, hier :mrgreen: vrijdagavond pakjesavond gedaan (om er zo gauw mogelijk vanaf te zijn eerlijk gezegd :oops:) de kinderen, vooral de oudste was gewoon helemaal de kluts kwijt.



dus gisteren de boom gezet. Een grote van 2,5 meter in de woonkamer en een kleintje van een meter in de keuken. Zooo gezellig :inlove:

Nee hoor, hier nog niet.

Even wat “rust” (alhoewel… advent is in volle gang) en langzaamaan het huis versieren, en pas als laatste ongeveer de kerstboom. :dance:

Hij mag bij ons wel altijd lang blijven staan… zeker tot 13 januari (Tjugondedag = 20 dagen na kerst, dan is het Plundra en wordt de kerstboom geplunderd :inlove: :lol: ). En eigelijk zelfs tot 2 februari, Maria Lichtmis, het einde van de rij lichtfeesten.



Ik hou nogal van Zweden/Scandinavie 8) .

wij hebben hem net opgezet

Hier nog niet, 18 december nog het huis vol is niet zo handig. Daarna waarschijnlijk

Si gaat zo de zolder op om alles naar beneden te halen. Ik heb er eigenlijk de energie niet voor, maar ik wil alles vandaag hebben staan. (zodat ava en de katten het weer af kunnen breken… :shifty: )

Wij halen hem denk ik volgende week, ik begin wel zo langzamerhand de spullen weer van zolder te halen, gezellig!

Bij ons niet hoor, de kinderen worden stapel van al die drukte en daar houden we rekening mee (!). Even rust en dan komt ie maandag over een week denk ik. Eerst nog even meerennen in de Ameland run komende zaterdag samen met mijn kokvriendin!



Wel komen er elke dag wat versieringen bij, lekker rustig aan.

Normaal zet ik hem zodra de sint weer de deur uit is. maar ben er nu nog niet over uit of ik hem wel zet, tis hier al zo vol. Denk dr nog ff overna, of de grote boom of 2 kleintjes voor het raam…

Nee hoor hier gaat eerst de sint vertrekken en dan gaan we volgende week de boom zetten!

met dit sombere weer krijg ik wel zin in de kerstboom maar gelukkig heb ik altijd last van de zondag :wink: moe, geen zin, lui enzo

dus volgende week gaan we hem neerzetten (als ik een plekje heb verzonnen :shifty: )

Hier staat hij niet, en misschien komt hij er ook niet, of dan wel na de 18e.

We hebben namelijk geen versiering, en ik krijg van mijn tante dus een nep boom en versiering.

hier nog even geen boom te bekennen… normaal staat ie op de plek waar de box staat. we moeten dus eerst een ander passende plaats vinden of de box er tijdelijk uit… maar zeker pas over een week.

Ik zet hem woensdag, vandaag is het nog sinterklaas…

Hier staat nu van alles klaar om opgezet te worden, héérlijk :mrgreen:

We hebben hem vanmorgen gehaald :slight_smile:

Lotte was :lol: en :stuck_out_tongue: meer dan zat (behalve de kadootjes dan :wink: ) en had het alleen maar over: " Als straks Sinterklaas weg is… dan komt de kerstboom!!!" :mrgreen: We zijn dus maar overstag gegaan en hebben veel vroeger dan normaal de boom al gekocht. Staat nu in mijn atelier een beetje op temperatuur te komen en denk dat we morgen gaan versieren voor ze naar bed gaan. Vind het stiekum wel weer heeel gezellig!

Bietje:

zelfde land, zelfde gedachten… :wink:



liefs

Gerda

@gerda wrote:

Bietje:

zelfde land, zelfde gedachten… :wink:



liefs

Gerda


:wink: :thumbup:

@Bietje wrote:

@gerda wrote:
Bietje:

zelfde land, zelfde gedachten… :wink:



liefs

Gerda


:wink: :thumbup:


Jullie vieren het niet op de 5e zoals wij begrijp ik?

Hier is sint alweer vertrokken.