Bij wie is dit gelukt?

Binnenkort moetik terug gaan werken, L is dan 5 mnd… Omdat hij de fles wel accepteert (in tegenstelling to zijn zus 8) ), zou ik graag tot 6mnd volledig bv blijven geven. Dat betekent dat ik hem smorgens kan geven, maar dan (minstens) 2 voedingen moet afkolven. Kan dit lukken?

Hij zit onder hetzelfde dak (werk in een kdv), dus zou het hem in principe ook live kunnen geven… maar weet niet of hij het leuk vindt dat ik dan terug verdwijn…) Of kan ik het vlak voor de voeding afkolven en het in zijn groepje brengen…? Zo twee keer of meer dus? :think:

Iemand ervaring met volledig afkolven?

http://www.borstvoeding.com/kolvenenwerken/

Dit is een site met goede informatie,dit is een link naar kolven en werken, ik denk dat je daar wel wat aan zult hebben.Succes! :slight_smile:

ik denk dat het je zeker wel moet lukken hoor! Toen ik ging werken, gaf ik Jayden 's ochtends altijd de borst. Als ik tijd had kon ik de andere borst leeg kolven. Dat was al 1 voeding. Op het werk ging ik eerst 4 keer een half uur kolven voor de productie, later 2 keer een uur, omdat dat rustiger was. Anders was ik 1,5 uur werken, dan weer kolven. Omdat ik toen langer tijd had tussen het kolven, zaten mijn borsten ook voller, en kon zo 2 volle flesjes en 2 halve kolven :slight_smile:

Heel veel succes! Oja een tip, neem met je mobiel een filmpje op waarbij je kindje bij je aan het drinken is en lekker zit te kreunen, goed voor je tsr :wink:

Ik heb van 10 weken tot 9 maanden gewoon live gevoed op het kdv per dag kolfde ik 1 voeding, daar begon ik op tijd mee. (ik had dus een voorraad in de diepvries).

Het live voeden was zo’n mooie tijd, heerlijk even een onderbreking op je werk en niet met een foto voor je neus en een kolf in je hand hoeven te zitten.

Het afscheid is nooit geen probleem geweest. hij was moe maar voldaan na de voeding, dus boertje schone luier en daarna lekker slapen.

Ik kan het je echt aanbevelen.

Bedankt voor de tips, ik denk er nog even over na, maar zie dat ik alvast mijn WG moet inlichten voor in het geval :wink:

Waarom je hebt toch 9 maanden kolfrecht, dan mag je ook kiezen om live te voeden alleen de reistijd om naar je kindje toe te gaan is eigen tijd. Ik kon sneller voeden dan kolven. Voor mijn werkgever pakte dit gunstig uit.

Omdat ik in belgie woon en dat daar de regel is dat je dat twee mnd vooraf moet laten weten. Daar is het sowieso niet voor de werkgever maar voor de mutualiteit en hier is het maar tot 7mnd… :?

Wat luxe hebben wij dan. Maar goed tot 7 maanden is ook fijn toch?

maar waarom niet live voeden

ik werk ookop een kdv en heb juul ook in de andere groep, ik voed live

maar ja heb geen keus zij kan niet uit een fles drinken.

uh 2 voedingen afkolven moet volgens mij totaal geen probleem zijn maar ja ik had mega veel bv toen met tygo per borst had ik na een voeding nog 1 volle fles ( 2 totaal ) over

maar waarom niet live voeden als het kdv onder hetzelfde dak zit als je werk?

ik had het wel geweten hoor

je hebt het tenslotte 9 mnd recht op… of je nu in die extra tijd kolft of dat je even langs je kindje gaat om die te voeden

geen gehannes met een kolf , flesjes , koeltassen en schoonmaken van al die spullen iedere keer

gewoon hup aanleggen en gaan met die banaan

volgens mij nog tijdbesparend ook :mrgreen:

Nou… ik zou het wel weten :smiley:

Ik vond kolven niet fijn en mijn productie ging flink achteruit, best lastig. Mijn oppas is toen ook een tijdje met de kleine naar mn werk gekomen voor iig 1 voeding op de dag.

poeizie wrote:
je hebt het tenslotte 9 mnd recht op.... quote]

hier 7 mnd dus...

zou langs de ene kant wel liever live willen... maar wat als ik in een vergadering zit en hij heeft honger :think:
of ik denk dat ik het lastig heb om hem dan weer achter te laten... of hij :wink:

het is inderdaad wel een heel gedoe met die kolfspullen :?

ja dat las ik later dus :mrgreen: had eerst gereageerd :wink:

maar je moet even kijken wat het prettigste is

je kan eerst proberen live te voeden en als dat niet gaat toch gewoon gaan kolven?

zou het proberen hoor

Ik denk ook dat ik het eerst zo ga proberen :slight_smile:

pff en wat als die 7mnd om zijn? Dan is het echt afscheid :roll:

Hier ook volledig gekolfd tijdens het werk, ging prima. Ik was twee keer ongeveer 45 minuten, want ik had een enkele kolf, dus dat duurt iets langer. En qua hoeveelheid had ik altijd ruim voldoende, twee voedingen kolven en meteen live geven als we thuis waren. Gezellige start van je avond hoor :inlove: al was het wel eens vermoeiend.

Enne, je kunt natuurlijk altijd de ochtend en de avond blijven geven :thumbup: als je straks geen kolfrecht meer hebt. Blijf je wel gewoon gedeeltelijk bv geven!

Bij mij werkte dat helaas niet, mevrouw kreeg tandjes en begon te bijten, de bv liefp redelijk snel terug maar ik had geen zin meer om er veel mijn best voor te doen. Twee keer per dag kolven gaat je wel redelijk opbreken, ik was het helemaal zat.

Succes :thumbup:

@Vicky S wrote:

Ik denk ook dat ik het eerst zo ga proberen :slight_smile:

pff en wat als die 7mnd om zijn? Dan is het echt afscheid :roll:

Dat hoeft niet hoor. Ik heb tot 11 maanden gevoed. Mijn werkgever zei: “kolfrecht?! Ach, kolf toch zo lang je wilt” Daar heb ik het erg mee getroffen natuurlijk. Maar anders had ik overlegd dat ik in mijn pauze zo kolven. Ik bouwde rond die tijd net af naar 1x kolven per dag en dat duurde ongeveer een kwartier. Dus in je pauze met een boterhammetje er bij (zorg dat je een dubbelzijdige handsfree kolf hebt).

En als je live voedt: tegen die tijd deden mijn kinderen nooit langer dan een minuut of 5 over een voeding. Dat moet toch te regelen zijn?

En vanaf 11 maanden ben ik gestopt mijn kolven. T drinkt water en eet gewoon boterhammetjes en fruit. Gaat prima! Op de dagen dat ik niet werk, drinkt hij vaker. Tegen deze tijd is alles zo flexibel dat het allemaal kan!

Ik heb bij mijn eerste ook tot 10.5mnd smorgens en savonds bv gegeven, dus dat zal lukken :thumbup: , en vanaf 6mnd geef ik hem eerst groentjes en fruit voor overdag :thumbup:

Ach, ik heb nog ff, dat wel, maar zal morgen toch meteen maar bellen naar mijn werk :slight_smile:

ik ga ook naar huis om Yara live te voeden en dat gaat hartstikke goed!!!

Succes ermee

hier vanuit kindje en mij nooit problemen gehad met ‘afscheid’ nemen na een voeding.

als ik weer terug ging naar mijn groep. is denk ik juist een voordeel, ze wennen er dan ook aan dat ik daar loop en is het niet elke keer moeilijk als ze me zien.

mijn kids hebben er tot nu nog nooit problemen mee gehad.

als ik vergadering heb en ik moet voeden ga ik weg.

@knollie1 wrote:

hier vanuit kindje en mij nooit problemen gehad met ‘afscheid’ nemen na een voeding.

als ik weer terug ging naar mijn groep. is denk ik juist een voordeel, ze wennen er dan ook aan dat ik daar loop en is het niet elke keer moeilijk als ze me zien.

mijn kids hebben er tot nu nog nooit problemen mee gehad.

als ik vergadering heb en ik moet voeden ga ik weg.

Knollie, ivm dat afscheid heb je wel gelijk… en als ik het niet probeer kan ik het nooit weten he…

Ivm de vergadering: als ik die leid is dat wel moeilijker he :think: