Bij wie is dit gelukt?

haha ja inderdaad.

maar dan zou je alleen tijdens een vergadering een fles kunnen doen en dan na de vergadering even kolven

Ik kolf 4 dagen per week 2 voedingen. Door af en toe tussendoor wat extra te kolven heb ik nog 10-15 voedingen extra in de vriezer.

Je zou nu al af en toe wat extra kunnen kolven en een voorraadje opbouwen. Die kun je dan ook bij het kdv in de vriezer leggen voor als je een vergadering hebt. Dan een flesje laten geven en na de vergadering afkolven en weer invriezen.

ik zou ook een voorraadje maken…

Ik kolf trouwens op vrije dagen af en toe zodat ik genoeg heb als ik weer moet werken…

Soms kolf ik voordat ik ga werken (moet om 7u beginnen en zit dan rond 6u smorgens al te kolven)… En soms kolf ik ook weer als ik thuis kom…

Junia zit trouwens al een tijdje op 3 voedingen dus hoef ik bij een dagdienst maar 1 voeding in de koelkast te hebben…

Het kolven raak je snel beu maar het live voeden niet en daarom heb je het kolven er wel voor over… Ikke wel in ieder geval… (als ze snachts een keer voor een voeding komt dan heb ik ze wel gelijk stil met mijn (.))…

grts patricia

Ik heb Nika in het begin ook live gevoed op het werk, had ze geen enkel probleem mee! Later ben ik 2x per dag gaan kolven en na de 9 maanden kolfrecht kolfde ik gewoon 1x in mijn pauzetijd :thumbup: . Ik voed nog steeds thuis nu, alleen is kolven niet meer nodig omdat ik met 1jr de voedingen overdag heb afgebouwd. Het einde hoeft dus nog helemaal niet in zicht te zijn :smiley:

Hoi allemaal,

Ik heb net even dit topic doorgelezen.

Ik wil namelijk ook heel graag bv gaan geven en dit is voor het eerst dat ik na de zwangerschap weer aan het werk moet.

Aan de ene kant zie ik daar heel erg tegenop, aan de andere kant vind ik het ook lekker om straks weer te kunnen werken.

Maar… ik werk in de thuiszorg. Dat houd in dat ik altijd op ‘locatie’ ben in andermans huis. Werk niet op een kantoor of een vaste plek.

Ik heb mijn werkgever wel al laten weten dat ik bv wil geven en eventueel ook wil kolven/voeden als ik weer aan het werk moet.

Nu wilde ze mijn werktijden daar ook wel op aanpassen. Ik werk in principe maar 3 uur aaneengesloten en zou daarna naar huis kunnen om te voeden.

Zijn er meerdere mama’s die dus geen vaste werkplek hebben en ervaringen met kolven/voeden?

En als ik 6 uur op een dag werk, heb ik dus een uur en een kwartier recht op kolftijd en dat moeten ze dan ook doorbetalen?

Pfff hoop zo dat ik het volhoud, maar als ik het zo opschrijf… je moet er wel wat voor over hebben :lol:

Ben sinds deze week aan het werk en heb hem tot nu toe gewoon live gaan geven :thumbup: . Ze tuten me op: L heeft honger en dan ga ik :wink: Hij liet er de eerste dag mooi vier uren tussen, de tweede dag drie uren en dan heb ik ook mijn middagpauze gebruikt 8)

Vandaag is hij niet hier maar bij oma en ik heb net een voeding gekolfd van 180ml :thumbup:

Dus als ik het zonog ff kan volhouden :dance:

Ik moet volgende week weer gaan werken! Mn dochtertje is bijna 3 maanden dus ik wil het ook nog wel een poosje volhouden. Ik sta voor de klas, dus er moet altijd iemand zijn die de groep opvangt als ik ga kolven. Omdat ik kleuters heb is er ook geen koffiepauze voor mij… Lastig denk ik, maar ik ga het in ieder geval proberen. Directie wil het zonder invaller proberen, dus moet ik een vrijwilliger zoeken die met de kinderen wil eten en drinken, ondertussen moet ik dan kolven en na een kwartiertje/ 20 minuten weer terug en dan de kids aan het werk zetten… Dan nog een keer tussen de middag en eventueel na schooltijd. We zullen zien! Volgende week dus beginnen, maar dan is het meivakantie, dus ben ik weer vrij :wink: Daarna is het nog 8 weken tot de zomervakantie. Dan wil ik eind van de zomer gaan afbouwen en beginnen met bijvoeding.

Vicky fijn dat je hem live kan voeden, had ik ook graag willen doen maar helaas hier geen keuze dan kan ik net zo goed niet gaanwerken ivm reistijd :wink: :lol: dus 2 keer afkolven, ik voed rond half 8 live, kolf om 11.30 en 14.30/15.00 uur en dan iets eerder naar huis om rond 5 uur, of iets later wanneer die honger heeft, weer live te voeden. Gaat prima, dus bij deze volgens mij wat je vraag is werkt bij wel :wink: . Maar fijn dat je t nu zo hebt opgelost :-*