Bij jullie of apart?

ik sliep bij beeb de eerste tijd bij beeb op de kamer wilde het echtelijke bed ook echt nog niet in :naughty: :mrgreen: daarna beeb bij ons op de kamer en nu sinds denk ik dat ie 4 of 5 mnd is alleen op zijn kamertje

Mijn dochter van 4 maanden heeft tot 6 weken op onze slaapkamer geslapen in de wagenbak.

Toen vond ik de wagenbak niet meer goed genoeg voor de hele nacht en kwam ze nog maar 1 keer voor een (borst)voeding.

Aangezien onze slaapkamer klein is en haar bedje er niet bijpast slaapt ze sindsdien in haar eigen kamertje zonder problemen. Wel met babyfoon zodat ik haar direct hoor.

Als ze 's ochtends rond half 6 voor een voeding komt dan laat ik haar vaak bij ons in bed liggen, tegen de bovenkant aan in haar slaapzakje.

Maar we vallen ook wel eens al voedend in slaap en dan ligt ze heerlijk tegen me aan te slapen. Ik ben niet zo bang dat ik op haar zal rollen, maar wel dat ze onder het dekbed komt, dus ik schrik elke keer weer wakker als we zo slapen…

@Baby2008Diablow wrote:

Ik hoop dat het ook goed lukt als Jasly 1 is dat ze gelijk went naar dr eigen kamertje,

Wat je ook kan doen (dat doen wij nu ook bij Amélie) is haar overdag op haar eigen kamertje laten slapen. Op die manier weet ze dat er een ander kamertje is, en is dus de overgang minder groot straks.

Onze dana is na de geboorte naar haar eigen bedje gegaan.

Wij hebben nml twee katten en die komen ook op onze slaapkamer, ik vind het onverantwoord als ze bij dana in bed kunnen gaan liggen, maar wilde ze na alles ook niet buiten sluiten van de kamer, dan voelde ze zich misschien helemaal afgedankt.

Heb daarom de keus gemaakt dat dana lekker naar haar eigen bedje ging, kon ze meteen wennen en de katjes lekker bij ons zoals vanouds.

Hier werd overigens door de kraam de vraag gesteld of we haar op onze kamer wilde, terwijl we geen bedje voor haar daar hadden staan. Ze kwam met allerlei opties hoe we het konden doen en waarom. Wat dat betreft vanuit de kraam dus helemaal niet vreemd om je kindje op je kamer te hebben :-*

Onze twee jongsten slapen nog steeds bij ons op de kamer. In ons bed ook. Gezellig en wel zo makkelijk omdat ze 's nachts ook nog een flinke slok willen drinken.

Ze hebben ook geen eigen kamer. Oudste wel maar die slaapt ook wel eens bij ons op de kamer (matras op de grond)

Gezellig!

(Ik heb op “anders” gestemd)

vanuit het zk gelijk op eigen kamertje…

ik hoor alles… door de muren heen zeg maar…

dus als hij bij ons zou liggen dan zou ik niet slapen kunnen.

en deze gaat ook gelijk naar zijn/haar eigen kamertje…

Lara sliep bij ons tot 6 maanden. Overdag sliep ze in haar eigen bedje, voor de late voeding kwam ze eruit en daarna gingen we met zijn drietjes op onze slaapkamer naar bed. De reden was vooral dat het makkelijker was om haar d’r speentje te geven of even over d’r bol te aaien als ze naast ons lag dan als we eruit moesten daarvoor. Als je dat lui wil noemen, best :mrgreen: .

Vanaf zes maanden sliep ze door en viel ook de late voeding af, dus toen bleef ze als vanzelf in haar eigen bedje en dat ging prima. Altijd een makkelijke slaper geweest vanaf dat moment.

Tessa sliep tot 4 maanden bij ons in bed, om dezelfde reden. Vanaf een maand of 4 kregen we last van elkaar. Zij werd wakker van ons en wij van haar. Dus toen is ze naar haar eigen kamertje verhuisd en dat gaat ook prima. De deuren staan op een kier, dus we horen haar direct. Ik voed haar lekker in bed en dan gaat ze weer terug. Ze is meestal bij de laatste slokjes toch al in slaap gevallen :inlove: . Als de ochtendvoeding erg vroeg uitvalt, dan hou ik haar lekker bij ons in bed.

Als je bang bent dat Jasly niet kan wennen aan haar eigen kamertje, dan laat je haar daar toch overdag slapen? Dan is het een kleine stap om er 's nachts ook te slapen.

Als je het fijn vindt haar bij jou in bed te nemen, dan kan dat best op een veilige manier. Zie: http://www.babynatuurlijk.nl/index.php?p=13