Bij jullie of apart?

Inge slaapt bij ons op de slaapkamer in haar eigen wiegje. Ik geef geen borstvoeding en ruimtegebrek hebben wij ook niet. Maar ik geniet juist van haar gepruttel. Denk dat ik het vreselijk zal missen als ze uiteindelijk naar haar eigen kamer gaat. Zou ook niet durven zeggen wanneer de ‘verhuizing’ gaat plaats vinden. Zeer waarschijnlijk als ze niet meer in de wieg past. En die is erg groot :dance: , dus dat gaat nog een tijdje duren.

Maar zoals er al meer hebben gezegd: volg jullie eigen hart.

Ik heb ook al te horen gekregn dat we haar verwennen en dat het een groot drama wordt om haar straks aan haar eigen bedje te laten wennen. Maar dat zal mij biet zijn. Daar hebben alleen wij last van. En ik weet uit ervaring (heb nog 2 dochters) dat dat allemaal best meevalt.

Ach…lekker laten kletsen allemaal (die nare reacties geven).

Joas slaapt nog steeds vrijwel elke nacht bij ons…en die wordt straks 3!

Hij gaat elke avond sinds hij 1 is, netjes zijn eigen bed in in z’n eigen kamer…maar…ergens in de nacht of laat avond komt meneer aangewandeld…en valt op ons bed als een blok in slaap…hihi.

Alsof hij slaapwandeld…hihi…

Wij vinden het prima! Gaat vanzelf over…het is al een paar keer voorgekomen dat hij de hele nacht wegbleef…in mijn kraamweek van Elias zelfs dagen achter elkaar…

Elias zn ledikant staat nog steeds naast ons bed.

Voorlopig hou ik dat zo tot hij bijna doorslaapt (geef ook nog borstvoeding en hij komt nog snachts…).

Na de vakantie gaan we eens testen of Elias het leuk vind om eens bij Joas te logeren…hij zou z’n eigen kamer krijgen,maar de verhouding in de kamers is zo raar,dat we denken dat ze beter samen de grote kamer kunnen delen…daar staat ook al hun speelgoed bij Joas.

Misschien helpt het Joas ook wel op z’n kamer te blijven…

Maar zo niet…dan niet! En als het niet werkt,dan gaat Elias toch z’n eigen kamer op…hebben daarnaast ook nog een zolder voor als 1 van de boy’s ouder is…maar anders blijven ze lekker samen.

Voorwaarde dat Joas gewoon naar ons mag komen is dat er niet gefeest wordt snachts! Gewoon meteen slapen! EN…EERST beginnen in z’n eigen bed,maar dat vind hij geen punt…leuk zelfs…

Hebben zelfs een groter bed gekocht toen het oude bed stuk ging…passen we er allemaal in…

Mn man werkt wisseldiensten,dus ligt vrijwel nooit tegelijk met mij op bed…

En v.w.b. de privacy…kamers en ruimtes zat…ook een hele woonkamer…hahaha!

Maar hebben al een keer toen Elias lag te slapen , z’n ledikant opgepakt en meneer met ledikant en al de kamer uit gedragen de gang op…heeft hij niets van gemerkt…hihi…zo opgelost…

Heb nu ook een extra uitrolrek gekocht…voor later voor Elias,maar heb hem nu op ons bed geplaatst…als ik Elias lig te voeden aan de buitenkant,dan kan hij niet wegrollen,mocht hij nog even blijven liggen na de voeding en we beide in slaap vallen…tegen dat uitrolrek staat z’n ledikant ook nog eens…zit potdicht dus…

Wij vinden het allemaal geen probleem…komt vanzelf goed later…

Elias is een betere slaper dan Joas was,dus voorzien geen problemen in de overgang…zien het wel.

wat krijg jij toch te maken met veel negatieve reacties over alles wat je doet zeg :hand: Gewoon lekker je gevoel volgen, afgewisseld met juiste kennis van feiten, en dan kom je er echt wel hoor, en dan kan je de rest gewoon lekker laten kletsen! Wat nou lui??? Hoe verzinnen ze zoiets???

nano heeft vanaf dag 1 thuis op zijn eigen kamertje geslapen. Niet omdat ik bang was om te verwennen maar het leek me gewoon veel fijner; hij meot er toch ooit heen en dan voorkom je die verhuizing. daarbij leek het me voor mijn nachtrust beter als ik niet elk kreuntje zou horen. maar als jij iets anders fijner vindt, is dat toch gewoon jouw ding?

als hij bij je ín bed zou slapen, zou het iets anders zijn omdat je dan een veilgiheidsrisico neemt, maar dit? gewoon doen wat goed voor je voelt hoor!

Maar zoals er al meer hebben gezegd: volg jullie eigen hart.
Ik heb ook al te horen gekregn dat we haar verwennen en dat het een groot drama wordt om haar straks aan haar eigen bedje te laten wennen. Maar dat zal mij biet zijn. Daar hebben alleen wij last van. En ik weet uit ervaring (heb nog 2 dochters) dat dat allemaal best meevalt.

Ach..groot drama....ieder kind heeft wel iets...de een eet moeilijk, de ander slaapt raar.....
Ik denk ook dat het wel losloopt.....

Bij Joas was het grootste drama hem uberhaupt in zn ledikant te krijgen...z'n kamer was het punt niet..als we een matras op z'n kamer legde ging meneer er wel op slapen daar....
Ledikant was dus het eerste jaar nauwelijks gebruikt...
Hij sliep ofwel bij ons, of in een campingbed op onze kamer of een deel van de avond op het matras in zijn kamer voordat we probeerde hem over te leggen in z'n ledikant...wat dus altijd misging...
(woonde toen nog klein,dus kon hem vanuit de woonkamer zien liggen).

Toen hij bijna 1 werd kregen we hem door....spijlenrek van z'n ledikant afgehaald,vervangen door een uitrolrek en matrasje naast het bed voor het geval dat...en voila...meneer sliep in z'n eigen kamer, in z'n eigen bed..BINNEN 5 MINUTEN zonder gehuil!
Peuterbed gekocht en sindsdien geen problemen meer...had dus helemaal niets met z'n eigen kamer te maken.....puur met het bed waar hij een drama van maakte (krijzen tot hij ging kotsen en poepen van angst!).

Elias heeft deze vreemde afkeer gelukkig niet...

Ik heb geen bv gegeven, maar hij lag wel bij ons op de kamer.

Vond ik fijner, dus we deden het.

Nu is ie bijna 3 en hij begint in zn eigen bedje en snachts wordt ie wakker en neem ik hem zonder gedoe en gezeur mee naar ons bed en daar slaapt ie lekker verder.

Ik merk dat ie nu wel al steeds vaker een nacht doorslaapt, dus ik denk dat het allemaal vanzelf gaat.

Doe wat je zelf het fijnste vind!

Aniek heeft niet zo lang bij ons geslapen omdat ik me ook liet aanpraten dat dit niet “hoorde”

Nou schijt aan de buren want ik kreeg er een onzeker huilerig meisje van 1 voor terug die NU nog steeds vaak in paniek de veiligheid van mama zoekt en dan op een matrasje bij ons op de grond slaapt.

Bij Peter heb ik mijn gevoel gevolgd, hij heeft 10 maanden bij ons geslapen, heerlijk… was hij zijn speentje kwijt, ik hoefde enkel maar met mijn arm door de spijlen en kon hem weer aangeven, werd hij onrustig… enkel even met mijn arm over zijn ruggetje wrijven en hij snurkte weer verder. Super.

Met 10 maanden ging hij staan in zijn ledikantje en toen vond hij het wel ERG gezellig om bij ons te slapen, stond hij elke avond om 11 uur als wij ook gingen in zijn bed naar ons te zwaaien en te brabbelen en dan boos als wij het licht uit deden :lol: Toen vonden we het wel tijd dat hij in zijn eigen kamertje zou gaan slapen, maar ook wel weer sneu dat hij dan ineens alleen zou zijn, dus toen hebben we hem eerst voor de nachten bij zijn zusje laten slapen en af en toe es alleen… toen dat goed ging, helemaal alleen en het is een heel zeker kereltje die totaaaal verknocht is aan zijn eigen bedje, niet eens bij ons WIL slapen. Als hij naar heeft gedroomt dan komt ie 15 minuten bij ons troost zoeken, zegt dan te willen slapen en met de nadruk op “in Petuhs eigen bed!”

Zo… hoezo verwennen?

Nu komt spruit 3 over een week of 9 a 10 en ik heb gewoonweg geen kamertje over. Dus spruitje komt bij ons, zeker nog 8 maanden want dan gaan we pas verhuizen en pas dan zal er een kamertje voor hem zijn.

Kunnen ze nog zoveel van vinden, ik vind het goed en dus doen we het zo :thumbup:

Lenn sliep tot precies 3 weken bij ons… en sindsdien in zijn eigen kamer, maar wel een hele goeie babyfoon waardoor ik letterlijk zijn ademhaling hoor :shifty: alsof ie naast me ligt dus! :smiley:

Rick heeft alleen z’n eerste nacht naast mij geslapen, in de kinderwagen, omdat ik het nog niet kon hem in z’n eigen bedje te leggen in z’n eigen kamer. Vanaf de 2e nacht altijd in z’n eigen bedje op z’n eigen kamertje, gewoon omdat ik dat zo wilde.

Jenna is een heel ander verhaal, want we wachten nog steeds op de verbouwing (lang verhaal) en hebben geen kamer over. Ze is nu 11 maanden en slaapt al die tijd al op onze slaapkamer. Nu hebben we een grote slaapkamer en staat haar ledikantje helemaal in de andere hoek, dus ik vermoed dat ze straks geen problemen zal hebben met het alleen op een kamertje slapen. Ik vind het wel fijn dat ze bij ons ligt, maar toch ook wel een lastig als ik wil lezen. Sexen doen we gewoon beneden…:wink:

Maar doe alsjeblieft waar JIJ je goed bij voelt en laat de buitenwereld lekker lullen. :-*

@Baby2008Diablow wrote:

Ik heb met mn vriend overlegd dat ze tot dat zij klaar is met borstvoeding bij ons in de kamer blijft,

Er niet bij vertellen dat dit nog heeeeeeel lang kan duren heh :angel: :smiley: :thumbup:

Rhodé heeft tot 7 maanden bij ons op de kamer geslapen. Toen paste ze niet meer in de wieg, en een ledikantje op ons kleine kamertje vond ik geen doen. We hebben wel erg moeten wennen hoor. De babyphone stond heel hard en de deuren stonden ook nog eens open :lol:

Ik heb nooit last gehad van haar geluidjes…had juist het idee dat ik hierdoor al haar geluidjes heel goed leerde kennen.

Amélie slaapt ook nog steeds op onze kamer, direkt naast mijn bed zelfs. Ze is een erg onrustige slaper, dus heeft meerdere malen per nacht een pinkje of een aai over haar bolletje nodig, en dan ga ik dus echt niet helemaal naar een andere kamer!

Mensen hier in de omgeving reageren helemaal niet verbaasd eigenlijk…alsof het de normaalste zaak van de wereld is!

Als ze dat wel zouden doen zou ik er bij Rhodé ook erg onzeker van geworden zijn hoor! Maar gewoon doen wat goed voor jou en je kleintje voelt!

:-*

:mrgreen:

Mila ligt sinds afgelopen woensdag op haar eigen kamertje, en ik geef nog borstvoeding. Anders dus.

Ze heeft bijna 6 maanden bij ons op de kamer gelegen en dat beviel ons goed. Ik merk wel dat ze n u eventjes moet wennen op haar kamertje. Ze is natuurlijk gewend 's nachts onze ademhaling te horen en nu wordt ze vaker wakker (tenminste dat is mijn theorie :mrgreen: ). WEl gaat dat elke nacht beter.

Oh (net even alles gelezen), wat betreft privacy, dat kan ook met een kindje op de kamer als je zachtjes doet :wink:

@Bambi wrote:

Oh (net even alles gelezen), wat betreft privacy, dat kan ook met een kindje op de kamer als je zachtjes doet :wink:

Hoeft ook nog niet eens, kindlief heeft ook al genoeg gehoord in de zwangerschap, die van mij geeft iig geen kik :mrgreen:

Maar goed, Nina word ook niet wakker als je onder het ledikant stofzuigt of zo dus mischien zegt het wel niks :think:

Enne Jeanette: laat die lui lekker kletsen hoor, gewoon je gevoel volgen.

Mijn oudste heeft 10 maanden op mijn kamer geslapen en mijn jongste, nou dat zien we wel wanneer die van onze kamer af gaat :inlove:

juul slaapt ook heerlijk bij ons hoor en zoonlief ook tot ong. 1,5 jaar , geeen probleem vanmaken !

zolang jullie je er goed bij voelen is het gewoon goed!

De eerste paar dagen dat we thuis waren sliep Amélie bij ons, maar we werden van elk zuchtje wakker. We hebben haar toen met kinderwagenbak in haar ledikant gezet. Ze was nog zo klein dat ze daar eerst in heeft geslapen.

Gelukkig ben ik niet de enige wiens baby op moeders en vaders kamer slaapt!!! Jasly reageert snacht gelukkig op niks, ze zal het wel gewend zijn! sMiddags als ze slaapt moet het wel muisstil zijn overal, Maar dan ben ik toch alleen en dat lukt wel,

Ik hoop dat in de toekomst de overstap naar dr kamertje makkelijk gaat want Jasly en ik zijn echt super close, want wij zijn echt 24 uur per dag samen,

Bedankt voor jullie stemmen en reacties!

Groetjes Jeanette

Friso slaapt nogsteeds bij ons op de kamer want we hebben maar 1 slaapkamer. Geen probleem. En wat privacy betreft… Friso slaapt overal doorheen :wink:

Groetjes,

FEmke

trouwens, als we nog een slaapkamer hadden zou ik hem daar zo langzamerhand wel eens heenverhuizen, want het is wel druk met zijn drietjes…

Heb anders gestemd.

Felicia slaapt op haar eigen kamer gewoon omdat er 1 geen plek is op de kamer bij mij en 2 ik ook helemaal geen oog dicht doe van alle piepgeluidjes enzo. En als er wat is dan hoor ik het goed genoeg want de muren hebben hier echt oren!!!

Grote zus slaat meteen groot alarm als ze haar zusje hoort en dat betekent dus zodra ze draait in haar bedje met haar hoofd hoort grote zus het al en die slaapt in een andere kamer. Dus ik heb een dubbele alarmbel! Ze gaat gelukkig wel meteen daarna weer slapen als ik roep mama gaat wel even kijken.

Ik heb gekozen voor anders nl…8/9 maanden bij ons op de kamer, toen ging ie aardig doorslapen en heb ik hem verhuisd :wink:

Ik gaf ook BV maar toen kwam ie dus niet meer s’nachts, verder gaat het nu super met slapen, gelukkig :mrgreen: