Bibaboerderij - varkentje?

:think: vraag 't me al een hele poos af (heb zelfs al 'ns op google zitten kijken, maar kon niets vinden) en nu er weer tig keer per dag Bibaboerderij-reclame langskomt helemaal…

Wat heeft dat varkentje toch? Hij zit in een rolstoel, maar waarom? Vind 't heel goed dat ze het zo laten zien, maar een beetje uitleg kan geen kwaad toch? (dochterlief zegt dat ie in een buggy zit, dus we laten 't maar even zo, maar ik zou 'r toch wel graag het verschil tussen een buggy en een rolstoel uit willen leggen…)

Iemand enig idee?

Geen idee, ik dacht namelijk ook eerst dat ie in een buggy zat maar toen ik goed keek leek het inderdaad meer op een rolstoel.

Misschien even de makers mailen, het is toch een nederlandse productie?

ik denk omdat het zo’ n kleine pop is, dat de enige manier was om de acteur te verstoppen.

Ik vind het inderdaad een beetje gek hoor, vooral omdat het woord rolstoel nooit genoemd wordt, niks geen uitleg o.i.d

Tis toch een heel oud varkentje? Tenminste, dat dacht ik altijd… gigi… Dat het gewoon een bejaard varkentje is!

ik dacht hetzelfde als marion…

maar wij kijken niet vaak bibaboerderij, dus geen idee of het een andere reden heeft.

ik dacht juist altijd dat het een jong kind / varkentje is…

:mrgreen:

tis toch een rolstoel

:oops: ik dacht juist dat 't een heel jong beestje was… maar heel oud zou ook best kunnen, we kijken 't heel af en toe als 't toevallig bezig is en we zappen erlangs.

:mrgreen: ben trouwens wel blij dat ik niet de enige ben die het niet weet :wink:

@Kroes wrote:

tis toch een rolstoel

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bibaboerderij

:thumbup: goed gevonden!

:shifty: maar de vraag blijft: waaaarom? :wink: zo flauw, dat dat nergens te vinden lijkt :?

Mijn kinderen zitten enorm in de waarom-fase maar hebben zich nog nooit afgevraagd waaorm Bibabig in een rolstoel zit. Ze nemen het gewoon aan. En voegt het wat toe het te weten eigenlijk?

Een gehandicapte big, kom 'r maar op :smiley:

een kennis van mij speelt biba-big, zij is vrij klein en tenger.

Ik zal haar eens vragen of biba-big in een rolstoel zit om de poppenspeelster te verbergen of dat het educatief verantwoord is :wink:

even gegoogled en heb dit gevonden :wink:

Op een positieve manier stimuleert het programma sociaal gedrag. Liedjes over thema’s als je kamer opruimen spelen een grote rol. De boerderijfiguren weerspiegelen een schoolklas: Hihahaan is stoer, Titatomaat is verlegen en Bibaboon is ondeugend. Bibabig zit in een rolstoel, maar is absoluut niet zielig. Zo haalt hij vooroordelen over invaliditeit onderuit.’’ :thumbup:

Tijdens het cicacasteren zijn perongeluk zijn zizazenuwen geraakt waardoor hij niet meer kan lilalopen en daarom zit hij in een rirarolstoel…

Verzin ik nu… :mrgreen:

Ik vivavind het geen lilaleuk pipaprogramma… Met al die pipa’s, hiha’s en fifa’s…

wees dan maar blij dat je gratis cd met maar liefst 5 liedjes niet hebt :mrgreen: :wall: .

Heel ‘leuk’ in de auto :twisted: .

Heb dus al de hele dag dat eind liedje in mn hoofd :x

Dit was het, tot ziens,

tot de volgende keer,

Als morgen de haan kraait,

dan zijn we er weer!

bla bla bla

We zien je op de biba…we zien je op de biba boederiiijjjjjjj

:shifty: :roll: :lol:

Wij zijn hier helemaal weg van de Bibaboerderij.

Ik vind het echt een super leuk programma (en de kinderen ook :wink: ).

Maar ik dacht dus ook dat dat biggetje juist een baby voor moest stellen die nog niet kon lopen ofzo :lol: .

@Tamma wrote:

Wij zijn hier helemaal weg van de Bibaboerderij.

Ik vind het echt een super leuk programma (en de kinderen ook :wink: ).

Maar ik dacht dus ook dat dat biggetje juist een baby voor moest stellen die nog niet kon lopen ofzo :lol: .

dacth ik ook maar vond het ook wel weer een grote buggy :lol:

@mariska89 wrote:

Dit was het, tot ziens,

tot de volgende keer,

dan zijn we er weer!

bla bla bla

En bedankt he… :wall: :wall:

@mariska89 wrote:

Dit was het, tot ziens,

tot de volgende keer,

dan zijn we er weer!

bla bla bla

tot ziens moet toch zijn “de groetjes”?

Hier nemen de meiden ook gewoon voor lief dat hij in een rolstoel zit. Geen vragen, geen discussie. Sommige mensen zitten gewoon in een rolstoel, sommige niet (de meeste ;)).

Manlief zei wel heel nuchter, hij zit in een rolstoel omdat niemand anders in het pak past… :roll: Maar dat zal de reden wel niet zijn :wink:

Vind het eigenlijk wel goed dat ie in een rolstoel zit. Niet alles hoeft perfect te zijn toch? Hoeft ook geen uitleg bij, dat is gewoon zo. Net als dat sommige mensen een bril dragen ofzo. Heb het idee dat dat gewoon als feit opgenomen wordt in een kinderbrein.

Maar zelf ben ik nu idd ook nieuwschierig :shifty: